גבעת התחמושת, אירוע "זוכרים ושרים בגבעה" בשנה שעברה (צילום: יח"צ
גבעת התחמושת, אירוע "זוכרים ושרים בגבעה" בשנה שעברה (צילום: יח"צ

לקראת יום הזיכרון: ערב שירי לוחמים בגבעת התחמושת

ביום שני, 16.4, יתקיים בגבעת התחמושת האירוע "זוכרים ושרים בגבעה", שבו יבוצעו שירי לוחמים ויסופרו זיכרונות על כאב וגאווה

פורסם בתאריך: 12.4.18 12:57

ביום שני הקרוב, 16.4, יתקיים בגבעת התחמושת האירוע "זוכרים ושרים בגבעה", ערב שירי לוחמים בהנחייתו של הזמר ושדרן הרדיו אהרון פררה. זהו ערב אינטימי ואישי, שמתקיים זו השנה השמינית ברציפות לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, המעניק הזדמנות לשמוע סיפורים, לשיר ולזכור. יום הזיכרון יצוין החל מיום שלישי, 17.4, בשעה 20:00.

האירוע יחל בשעה 20:00 והשנה יבוצעו בין שירי הלוחמים גם שיריו של חיים גורי, שהלך לעולמו בסוף חודש ינואר השנה, ולצליליהם יסופרו זיכרונות על כאב וגאווה. הקהל המגיע לערב השירים מוזמן גם להיכנס להדרכה בהיכל ההנצחה ולצפות במיצג האור-קולי.

גבעת התחמושת הנה המרכז הלאומי למורשת מלחמת ששת הימים. שמה של הגבעה האסטרטגית ניתן לה בתקופת המנדט הבריטי עת שימשה לאחסון אמצעי לחימה. בשנת 1948 הפכה הגבעה למוצב ירדני שפעל במקום עד למלחמת ששת הימים.

לרגל שנת היובל למערכה האחרונה על ירושלים, עברה גבעה התחמושת שדרוג ופיתוח ונוספו בה מתחמי תצוגה ופעילויות: לתעלות הלחימה המקוריות באתר הקרב נוספו כעת היכל הנצחה חדש, מיצג אורקולי המספר על הדמויות שלחמו במערכה על ירושלים וגן רחב ידיים הכולל "שביל תוכן".

המוזיאון המשופץ מציג את תרומתן המשולבת של כל החטיבות והיחידות שלקחו חלק במערכה על ירושלים ב-67' לצד תערוכת JerusaLENS וארכיב. במהלך השנה יתקיימו בגבעה אירועים ומפגשים שונים בהקשר לספר "67', ירושלים, מלחמה" בהוצאת מטר, שיזמה הנהלת גבעת התחמושת וכתב ד"ר גדעון אביטל.

השיפוץ והפיתוח מהווים חלק משינוי כולל בגבעת התחמושת, תהליך שקורה בשש השנים האחרונות בעקבות הצטרפות בני הדור השני ללוחמי ששת הימים להנהלה של גבעת התחמושת בתהליך למיתוג מחודש, בכוונה להפוך את המקום לנגיש ורלוונטי לדור הצעיר.

"זוכרים ושרים בגבעה". ב', 16.4, 20:00. גבעת התחמושת. 60-50 שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר