מוזיאון המדע, מתוך התערוכה "על הקצה" (צילומים: אבי חיון, Jellaoui EPPDCSI)
מוזיאון המדע, מתוך התערוכה "על הקצה" (צילומים: אבי חיון, Jellaoui EPPDCSI)

מוזיאון המדע: תערוכה בינלאומית מצרפת

"על הקצה" הוא שם התערוכה שמוצגת במוזיאון כחלק מהחלפת תערוכות עם מוזיאון המדע בפריז ועוסקת בלקיחת סיכונים

פורסם בתאריך: 17.6.18 13:42

כחלק מעונת ישראל-צרפת 2018, במסגרת מתקיימת החלפת תערוכות בין מוזיאון המדע ע"ש בלומפלד לבין המוזיאון המקביל בפריז, תיפתח במוזיאון הירושלמי ביום שישי הבא, 22.6, התערוכה "על הקצה", שהוצגה לאחרונה במוזיאון המדע בפריז Universcience, ועוסקת בלקיחת סיכונים. במקביל, בפריז תתארח התערוכה "אשליות מבלבלים את המח" של המוזיאון הירושלמי.



בתערוכה הצרפתית יוכלו המבקרים להתרשם מעשרות מוצגים אינטראקטיביים כמו רולטה חשמלית קבוצתית, הליכה על חבל דק, משקפיים מצחיקים, עמדות 'בחן את עצמך', סרטונים שיבחנו האם אתם נוטלי סיכונים ויעניקו הערכה אישית ושלל פעילויות נוספות המתאימות לכל המשפחה.

מתוך התערוכה "על הקצה" (צילום: Jellaoui EPPDCSI)

מתוך התערוכה "על הקצה" (צילום: Jellaoui EPPDCSI)

בהקשר לנושא המרכזי בתערוכה תתקיים פעילות חווייתית בנושא "סיכון ואתגר בספרי ילדים". ספרי ילדים רבים מכילים מסרים ערכיים גלויים או סמויים, ואחד המימדים הערכיים המרכזיים בספרים אלה נוגע לנושא הסיכון: האם כדי לפתח עצמאות יש לקחת סיכון? מה קורה כשאנחנו חורגים מהגבולות שסביבנו, הפיזיים ("פילים לא רוקדים בלט") או החברתיים ("בנצי הפיל")? כיצד להתמודד עם המתח בין "להיות מי שאני" לבין הרצון להעז, להתחדש ולהשתנות?

במסגרת הפעילות ייפתח חדר קריאה במוזיאון ובו ספרי ילדים רבים העוסקים באופן ישיר או עקיף בנושא הסיכון. לכל ספר יינתן רקע המסביר את העמדה של הספר בנושא סיכון הנותן רעיונות להורה כיצד לבצע קריאה משותפת. הפעילות הינה בשיתוף המעבדה להתפתחות חברתית, במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, בראשות פרופ' אריאל כנפו-נעם.

 

מוזיאון המדע (צילום: אבי חיון)

מוזיאון המדע (צילום: אבי חיון)

בנוסף, יתקיים במוזיאון סיור מודרך למשפחות 'אמיצות' – מסע בעקבות סיכויים וסיכונים ברחבי התערוכה. במסגרת המסע יבדקו המשתתפים האם עדיף ללכת על בטוח או להמר, ואיך זה מרגיש ללכת על הקצה. בנוסף, הם יוכלו לבחון עד כמה הם סומכים על עצמכם ועד כמה על אחרים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר