(צילומים: אייל לנדסמן, ג'ובאני פינה מתוך יצירתם של קייזר-אנטונינו, דניאל למנסדורף, מתוך יצירתם של וובה זק ודוקטור רונן ברגר )
(צילומים: אייל לנדסמן, ג'ובאני פינה מתוך יצירתם של קייזר-אנטונינו, דניאל למנסדורף, מתוך יצירתם של וובה זק ודוקטור רונן ברגר )

פסטיבל המחול הירושלמי בבית מזיא, השבוע: המופעים נמשכים

אחרי שמאות אורחים מילאו בשבוע שעבר את הכיסאות של בית מזיא וצפו במחול ישראלי עכשווי במיטבו - היום, ראשון, החל השבוע השני של סדרת המופעים השנתית של טובי יוצרי המחול בארץ. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 29.7.18 12:38

חלקה השני והמסיים של סדרת המחול בבית מזיא תחל הערב, ראשון, 29.7.18, וצפויה להסתיים במוצ"ש, 4.8.18. השבוע השני יוצא לדרך לאחר שמאות אורחים מילאו בשבוע שעבר את הכיסאות של אולמות בית מזיא וצפו במחול ישראלי עכשווי ישראלי במיטבו – כוריאוגרפים, יוצרים, אומנים וחובבי מחול מכל הארץ צפו במופעים המרתקים. השנה קיבלה הסדרה מעין אופי פסטיבלי ונמשכת  עשרה ימים ברציפות. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בסך הכל הסדרה כוללת 11 מופעים, 24 יצירות, 30 יוצרים ו-10 מופעי בכורה והכל בניצוחה וניהולה של האוצרת והמנהלת האומנותית מרים אנגל שגם היא העלתה מופע בכורה מרהיב.



לצד כל אחד מאירועי הסדרה יתארחו גם מופעי מוזיקה חיה, מייצגי ווידאו ארט ואורחים מתחומי האומנות השונים .הסדרה חוגגת בירושלים, זו השנה השישית.

בראשון, 29.7, תעלה קבוצת המחול הירושלמית ק.ט.מ.ו.ן  מופע מחול ייחודי על בסיס ספרו של בוריס שץ – "ירושלים הבנויה, חלום בהקיץ". מדובר מופע מקור רב-תחומי במלאות מאה שנים לפרסום האוטופיה ׳ירושלים הבנויה. הקהל מוזמן לקחת חלק בטקס פולחני אמנותי שיתקיים במקדש לאמנות עכשווית שהוקם לפי חזונו של שץ, 100 שנה לאחר כתיבתו.


מתוך סדרת המחול בבית מזיא (צילום: אייל לנדסמן)

(צילום: אייל לנדסמן)


בנוסף, בהמשך השבוע יועלו המופעים  A horse, the strawberries and  I – מיכל הירש : היוצרת חוזרת לשחק משחק תפקידים, כמו ילד שמדמיין את עצמו בכל מיני דמויות. אביר, סוס, מטפלת ונסיכה. הדמויות והזמן מתמוססים אחד בתוך השני וכמהים למצוא את התמימות, היחסים האמיתיים בינינו לבין הדמויות שאנו מגלמים בחיים.

"נופים חצויים", מאת ענת שמגר ודן ויינשטיין: נופים חצויים הוא תהליך יצירה שנבנה על בסיס תקשורת בין יוצרים מתחומים שונים שחוברים יחדיו. דרך שאלות ופעולות משותפות אנו מנסים לעקוב אחרי שזירת קולות שונים ל"אחד". האתגר הוא יצירת אנסמבל של שישה קולות, בו המוסיקה והמחול לא מלווים אחד את השני אלא מוצאים שפה משותפת.

מחול בית מזיא (צילום: מתוך יצירתם של וובה זק ודוקטור רונן ברגר)

(צילום: מתוך יצירתם של וובה זק ודוקטור רונן ברגר)

המופע "אם תתפוס אותי, אני אפול?" של דנה מרכוס :במערבולת של אני ואנחנו, בין מאבק לשיתוף פעולה. בתוך תהיה מתמדת מה מחזיק את מה ומי מחזיק את מי. במקומות שבין הצלחה לוויתור ובבחירה בין שליטה לנפילה. ברגעים שהיחד מאפשר את הלבד ובאילו שהלבד בונה אותנו יחד. זה תמיד בסוף רק שנינו, אתה ואני בניסיונות החוזרים שלנו להתמודד עם עצמנו.

מחול בית מזיא (צילום: ג'ובאני פינה מתוך יצירתם של קייזר-אנטונינו)

(צילום: ג'ובאני פינה מתוך יצירתם של קייזר-אנטונינו)

RADICAL ROOTS – טרום בכורה ישראלית אנסמבל מחול קייזר אנטונינו הבמה, כמו בזירת אגרוף או בשוחת קרב, חושפת, באמצעות גופם של הרקדנים, את הדחפים העמוקים והסותרים הטבועים באופי האנושי.

"בדידותן של הממותות האחרונות" – מעין ליבמן-שרון ויערה ניראל רקדנית יוצרת ואמנית שותפה – מיה רשף: כותרת אקראית בעיתון היוותה השראה ליצירה העוסקת בשאלות על טכנולוגיה, אנושיות, היכחדות ובדידות. האם סופה של הטכנולוגיה להכחיד אותנו? המרחב הדיגיטלי מייצר אשליה שניתן לנכוח בבת אחת במספר בלתי מוגבל של מקומות. איפה אנחנו נמצאים ביחס למרחב זה? במציאות המתנהלת בשני מישורים, איפה נמצא הגוף הפיזי?

מחול בית מזיא (צילום: דניאל למנסדורף)

(צילום: דניאל למנסדורף)

"צומת" – דואט מאת תומר נבות ומיה רשף: שנינו מנסים להתקדם יחד, למצוא דרך משותפת, מבלי לאבד את עצמנו ואת שיווי המשקל. במפגש, לעתים רבות הגבולות בינינו מיטשטשים, לא ברור איפה דרך אחת נגמרת והשנייה מתחילה. אנו מחפשים את האיזון תוך כדי תנועה.

"קול היד האחת" – שרונה פלורסהיים ויוחאי גינתון 'קול היד האחת' היא יצירה משותפת של הכוריאוגרפית שרונה פלורסהיים והרקדן/יוצר יוחאי גינתון. הסולו נוצר מתוך תקווה למצוא בגוף החי והמשתנה גשר המחבר בין הקיים והנעלם, בין מה שנוכח למה שנעדר.

ניסים מטרסו (צילום: יח"צ ספין תקשורת)

ניסים מטרסו, מנכ"ל בית מזיא אמר השבוע: "כיף לראות שירושלים ובית מזיא הופכים למשך שבועיים למעין אתר עלייה לרגל של יוצרים, כוראוגרפים ויודעי דבר בתחום המחול. מדובר בסדרה יוצאת דופן ומיוחדת  ותושבי העיר מוזמנים גם במהלך השבוע הקרוב להנות מחוויית מחול אחרת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר