מתוך היצירה "לילה אחד באטלנטיס" (צילום: חן וגשל)
מתוך היצירה "לילה אחד באטלנטיס" (צילום: חן וגשל)

החל מיום רביעי: פסטיבל מקודשת ברחבי העיר

תערוכת אמנות על גגות מרכז ירושלים, יצירת סאונד בבריכת ימק"א ומופע ביער ירושלים הם רק חלק מהאירועים של הפסטיבל, שזוהי השנה השמינית לקיומו

פורסם בתאריך: 2.8.18 12:42

ביום רביעי הקרוב (8.8) ייפתח פסטיבל מקודשת, מבית עונת התרבות בירושלים, שחוזר זו השנה השמינית ברציפות עם תוכנית אמנותית עשירה שמתבססת על הפקות מקור. כל היצירות של הפסטיבל השנה נובעות מירושלים ומבקשות להשתתף במציאות שמתקיימת בעיר עם יצירות ורעיונות חדשים.



הפסטיבל יימשך עד סוף החודש, כאשר הקהל יוזמן לשלב כמה חוויות מפתיעות באתרים לא מוכרים ולא רגילים ברחבי העיר. כך למשל, מוזמן הקהל לקחת חלק בתערוכת אמנות המתקיימות על גגות מרכז העיר בפרויקט חוצות ענק וחינמי, שמציע אפשרות לנטוש את מפלס הרחוב ולטפס על כל הגגות, שם יוצגו עבודות אמנות חדשות של מיטב האמנים העכשוויים בישראל.

הקהל יוכל גם לקחת חלק ביצירת סאונד המתקיימת בבריכת ימק"א, "לילה אחד באטלנטיס", המציעה לצופים להיכנס לתוך סימפוניית הקשבה יוצאת דופן, שנשענת על הד הבריכה, תנועת גלי הקול מעל ומתחת לפני המים, וכוחות הריפוי הקמאיים של המים.

את השבת אפשר יהיה לקבל במסגרת הפסטיבל במגדל דוד עם חגיגת שישי ענקית, שכוללת שלוש הצעות שונות לחאפלה ים תיכונית, או להאזין ל"עצום", יצירתו של נועם ענבר בשיתוף עם הכותב יונתן לוי ועם חברי מקהלת גיא בן הינום, בה הקהל שיגיע ליער ירושלים יהיה מכוסה עיניים ויתבקש להתמסר לצליל.


מוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)

מוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)


פסטיבל "מקודשת" מעמיק השנה אל תוך המציאות המאתגרת והמקוטבת של ירושלים ומבקש להצביע דווקא על הפוטנציאל הטמון בה. כך למשל המופע הנועל של הפסטיבל, "כולנא", ינסה לתת הצצה לאופן שבו אולי ייראה ויישמע לילה רגיל במזרח התיכון מתישהו בעתיד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר