תיאטרון הקרון (צילום: באדיבות תיאטרון הקרון, כפיר בולוטין, איגור ואנה)

תיאטרון הקרון מציג: פסטיבל הבובות הבינלאומי ה-27

ביום ראשון, 12.8, ייפתח הפסטיבל זו השנה ה-27, שבו ניתן יהיה ליהנות ממגוון הצגות ומופעים לקטנטנים ולמבוגרים. בנוסף יתקיימו שני אירועי חוצות לכל המשפחה בגן הפעמון

פורסם בתאריך: 12.8.18 10:16

ביום ראשון הקרוב, 12.8, ייפתח פסטיבל הבובות ירושלים 2018, בניהולו האמנותי של שחר מרום ובהפקת תיאטרון הקרון. הפסטיבל, בניהולו של דני פישוף, יימשך עד ליום חמישי (16.8). כמיטב המסורת של הפסטיבל, שזוהי השנה ה-27 לקיומו, הוא מציע הצגות לילדים, לנוער ולמבוגרים. לצידן יתקיימו פעילויות צהריים חינמיות לילדים, מופעי קברט ומוזיקה למבוגרים ושני אירועי חוצות לכל המשפחה בגן הפעמון: מועדון הפיקניק ומסיבת בובות.



ההצגות והאירועים יתקיימו במספר מוקדים, קרובים זה לזה כדי לאפשר בילוי יומי שלם, במתחם תיאטרון החאן, תיאטרון הקרון, בית שמואל, מתחם התחנה הראשונה וגן הפעמון.

תיאטרון הקרון (צילום: באדיבות תיאטרון הקרון)

תיאטרון הקרון (צילום: באדיבות תיאטרון הקרון)

השנה משתתף הפסטיבל באירועי עונת ישראל-צרפת ומארח להקות תיאטרון צרפתיות לילדים ולמבוגרים. באירוע הפתיחה, תוצג העבודה "ASHES" (אפר), של קבוצת "PLEXUS POLAIRE", המשלבת שחקנים, בובות ריאליסטיות והקרנה, ומציגה מותחן הנע בין בדיה למציאות. העבודה זכתה לשבחים רבים ומופיעה בפסטיבלים ברחבי העולם.

לקהל הילדים צפויות הצגות רבות, כאשר אחת הבולטות שבהן היא "מחול השקיות" של תיאטרון "NON NOVA", מעגל מאווררים מפיח חיים בשקיות צבעוניות והן הופכות ללהקת רקדניות מהפנטת בחלל. גם ההצגה "WAX" (שעווה), של תיאטרון "TJP" שמיועדת לגיל הרך, ממחישה במופע חזותי מרהיב, כיצד חומר השעווה הפשוט משמש ככלי ליצירת עולם דמיוני שלם בידי השחקנית, כשהיא שופכת את השעווה על הבמה, הילדים מצטרפים למסע חקר מלא בשעשוע.

"העיר המזמרת" (צילום: כפיר בלוטין)

"העיר המזמרת" (צילום: כפיר בלוטין)

במסגרת הפסטיבל יעלו בבכורה שתי הצגות של תיאטרון הקרון: האחת היא "הסנדוויץ' הרעב", יצירתם המשותפת של שי פרסיל וג׳רמי רבון. זוהי הצגה מצחיקה על מפלצת מאוהבת, סנדוויץ' רעב ועל איש ואישה שחיו באושר ועושר עד עצם היום הזה. ההצגה השניה היא "העיר המזמרת", יצירתן המשותפת של הילה פלשקס וליאת שבתאי, בה שתי השחקניות בונות עיר שלמה בגופן. השתיים הופכות לכבישים סואנים, לבניינים גבוהים, לפארק סודי ולתהלוכות עליזות תוך שילוב חפצים, תנועה, צלילים, רעשים ובובות.

כמו כן, יתקיימו מספר הצגות אינטראקטיביות. ב"מצפה כוכבים" צוות אסטרונאוטים יילמד את הילדים להטיס חללית, לנווט בחלל ולספור ארנבוני שמש במסע אל הלא-נודע, המשלב הקרנה ובובות; בהצגה "מוזיאון הלחם" בהפקת תיאטרון החנות בשיתוף "Cie CréatureS" מצרפת, הילדים יצטרפו לסיור במוזיאון מיוחד, מבדר על עוגיות קדומות ושאריות לחם פרה-היסטוריות.

ילדים מעל גיל 10 יוכלו לצפות השנה בפסטיבל בהצגת תיאטרון הצלליות "בילי ילד הערפל", של תיאטרון "Teater Figur Krakov" מפולין, שמספרת את סיפורו של בילי, ילד עם כוחות מיוחדים, שמתמודד עם מות החתול שלו דרך מפגש עם רוחות רפאים.

למבוגרים יוצגו הצגות מובחרות מתיאטרון הבובות העכשווי והחזותי מהארץ ומהעולם. ביניהן "Séance" עבודתו של האמן Jan Jedenak, שתחשוף את הקהל באמצעים חזותיים אל תודעה השרויה בשיגעון, ויצירת המחול "WART" של היוצרת רננה רז, בה היא עושה שימוש בדימויים מעולם המלחמה ונותנת להם ביטוי בשפת המחול.

"הנצנוץ" של פרויקט דה לה שמעטא (צילום: איגור ואנה)

"הנצנוץ" של פרויקט דה לה שמעטא (צילום: איגור ואנה)

בגן הפעמון יתקיימו אירועי חוצות לכל המשפחה יתקיימו לצד הפסטיבל. בהם האירוע הבינתחומי "מועדון הפיקניק", ובו כ-20 אמנים יציגו פיקניקים כיד הדמיון והיצירה: פיקניק על קרחונים באנטרקטיקה, מסיבת תה עם הכובען המטורף, פיקניק מלכותי, בקתות גמדים על עצים, בתים מהלכים, כיפה אדומה, שחמט חפצים דמיוני ועוד הפתעות. מועדון הפיקניק נפתח כבר בחמישי האחרון (9.8). לקהל הפסטיבל תתקיים גם מסיבת בובות מרקידה בחינם עם בובות ענק ומוזיקה.

פסטיבל הבובות הבינלאומי. א'-ה', 16.8-12.8. תיאטרון הקרון, תיאטרון החאן, בית שמואל, גן הפעמון, מתחם התחנה. 65-25 שקלים להצגות הילדים, 95-35 להצגות המבוגרים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר