מוזיאון המוזיקה במרכז העיר (צילום: יח"צ)
מוזיאון המוזיקה במרכז העיר (צילום: יח"צ)

מוזיאון המוזיקה: סיורי הסליחות יצאו לדרך

סיורי הסליחות יתקיימו בשבעת חללי המוזיאון ויובילו את המשתתפים אל המקורות של מנהג הסליחות

פורסם בתאריך: 16.8.18 11:13

במוזיאון המוזיקה העברי החלו בשבוע שעבר בהוצאת סיורי סליחות חווייתיים, שכוללים הופעה מוזיקלית ברוח הסליחות, בליווי סיפורים ופיוטים נוסח הימים הנוראים בירושלים.

סיורי הסליחות במוזיאון כוללים הכרת עשרות כלי נגינה עתיקים ונדירים המוצגים בו, בסיור בשבעת חללי המוזיאון והכרת המורשת המוזיקלית של התפוצות מהם הגיע העם היהודי, משמעותה של הסליחה ומקורות המנהג. בסיום הסיורים מתקיים מופע מוזיקלי חי, שמשלב כלי נגינה מיוחדים, שירים עתיקים וחדשים ופיוטי סליחות.



הסיור נערך עם טאבלט הניתן בכניסה למוזיאון. בטאבלט ניתן לפגוש את 'סבא לוי' דמות אנימטיבית בתלת מימד המדריכה את המבקרים דרך הגלויות השונות בהם עבר עם ישראל, החללים המעוצבים ודרך משחקים אינטראקטיביים המוצבים בכל חלל וחלל.

שבעת החללים כוללים את החלל של מרכז אסיה )איראן, אזרבייג'ן ובוכרה(; החלל של מרוקו-אנדלוסיה מוקדש למסורת המרוקאית ולהשפעות הספרדיות; חלל מיוחד לעירק, סוריה, מצרים והודו; חלל נפרד לאירופה ואשכנז; חלל ארצות הבלקן; חלל אפריקה ותימן; וחלל המוזיקה העברית, המוקדש לעבר המוזיקלי המיוחד של ארץ ישראל וירושלים.

סיורי הסליחות יימשכו עד 17.9 (בהזמנה מראש). עלות הסיור היא 70 שקלים לאדם ומשך הסיור כ-75 דקות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חשוב לציין שהתלהבנו מאוד מהכתבה ובעקבותיה יצרנו קשר כדי להשתתף בסיור כזה. אך מסתבר שבמוזיאון המוזיקה לא יודעים במה מדובר עד לרגע זה.. או מתי זה יתחילו סיורים כאלה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר