אירוע שופר בפארק (צילום: יח"צ)
אירוע שופר בפארק (צילום: יח"צ)

ראש השנה: "שופר בפארק" ברחבי העיר

אנשי תוכנית 'יחד' של רשת 'אור תורה סטון' יתקעו בשופר במוקדים שונים ויזמינו את הציבור להתחבר לערכי החג

פורסם בתאריך: 6.9.18 09:25

בשני ימי ראש השנה הקרובים, ימים שני ושלישי (11.9-10.9) תקיים תוכנית 'יחד' של רשת 'אור תורה סטון' בשיתוף ארגון רבני צהר והחברה למתנ"סים את אירועי "שופר בפארק". האירועים, שיכללו תקיעות שופר המוניות לצד פעילויות חווייתיות ברוח החג, יתקיימו בפארקים, בגינות ציבוריות ובמרחבים ציבוריים נוספים בעיר בהם גינת סן סימון, גינת חביבה רייך, גן סאקר, פארק הכניסה לגבעת משואה, גן אדום הנורית ועוד.



מטרת האירועים היא לאפשר למשפחות ולישראלים מכל הגילאים, העדות ורובדי החברה הישראלית, שאינם פוקדים את בתי הכנסת בראש השנה, להתחבר לערכי החג ברוח ישראלית-יהודית חווייתית. מלבד תקיעת השופר המסורתית ייערכו, כאמור, בכל אחד מהמוקדים פעילויות לכל המשפחה הכוללות שירי חג, חוויה, לימוד, טקס תשליך, תפילה קצרה, פיוטים ועוד, שיאפשרו למשתתפים להיחשף לתכני ראש השנה ולערכיו, כחלק מחוויה משפחתית מהנה וחגיגית ברוח החג.

הרב כתריאל (קנת') ברנדר, נשיא רשת 'אור תורה סטון': "זהו אירוע קהילתי וחברתי שנועד לקרב לבבות ולעצב יחד את הזהות הכללית שלנו כעם. הוצאת השופר מכותלי בית הכנסת והנגשתו לכלל העם היהודי מהווה רובד נוסף בפעילות הענפה של הרשת לחיבור כל חלקי העם לשורשיו".

יו"ר 'ארגון רבני צהר', הרב דוד סתיו, יו"ר עמית של רשת 'אור תורה סטון': "אנו פועלים לחיבור כלל החברה לערכי החג ולמעגלי החיים, לטובת העצמת המפגש כמנוע של זהות והזדהות. מטרת אירועי 'שופר בפארק' היא לאפשר לאנשים הרוצים בכך להרגיש את החיבור למהותו ולערכיו של החג".

אפרת גבעתי, רכזת 'יחד' בירושלים: "מבחינתי ההזדמנות לפגוש גוונים שונים באוכלוסייה הישראלית ולהתחבר יחדיו בתחילת השנה היא מרגשת, ומסמלת לכולנו שאפשר כל השנה להיות יחד".

***

בתוך כך, גם השנה – חגי תשרי במודל התנועה הרפורמית. רבים אינם פוקדים את בתי הכנסת ואינם לוקחים חלק פעיל במסורת היהודית בימות השנה, אך האווירה המסורתית והקדושה של חגי תשרי גורמת לרבים לרצות להיות חלק מהעניין. בין אם זה הרצון החזק לשמוע את קול השופר, בין אם להתפלל תפילות עתיקות וחשובות, לבצע את 'התשליך' המסורתי, לחגוג בשמחת התורה ולבצע את ההקפות המסורתיות – רבים מתושבי העיר מעוניינים לחוש את האווירה המיוחדת הזו.

עם זאת, לא מעט מחפשים כיום אלטרנטיבה: מקום פתוח יותר, המאפשר לכל בני המשפחה – ללא הבדלים – לחוות יחד את מנהגי החגים, במסגרת תפילה שוויונית בין נשים וגברים, הקפות שוויוניות עם כל בני המשפחה בשמחת תורה ועוד.

חוויה שכזו תוכלו למצוא אצל התנועה הרפורמית, שמאפשרת לחוות ולציין את החגים עם כל בני המשפחה, באחת מהקהילות של התנועה באזור ירושלים. התנועה הרפורמית מציעה מניינים שוויוניים, ובמסגרתם תפילה באמצעות הסידור הרפורמי בערב ראש השנה, בראש השנה וביום הכיפורים.

כך למשל, הקהילה בירושלים תחגוג הקפות שניות במתחם התחנה, בליווי להקת 'קלייזמודרן' ובהנחיית הרב תמיר ניר מקהילת אחוו"ה בכרם והחזן אבן כהן מקהילת הר-אל.

המניינים השוויוניים של התנועה הרפורמית בירושלים פזורים בארבע קהילות: קהילת קול הנשמה, קהילת הר אל, קהילת הדרור וקהילת מבקשי דרך. בסביבות העיר פועלות הקהילות נווה שלום – תלמים, מודיעין, קריית טבעון, מבשרת ציון וצור הדסה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר