ארז עמיר (צילום: אבישג עמיר)
ארז עמיר (צילום: אבישג עמיר)

טבע עירוני בירושלים: תערוכת צילום של ארז עמיר בן ה-15

ארז עמיר, תלמיד כיתה י' מתיכון זיו, חלם להפוך את אלפי תמונות הטבע העירוני שהוא צילם בירושלים לתערוכה של ממש. לאחר פרויקט גיוס המונים מוצלח הוא מציג בימים אלה את התצלומים המרהיבים בתיאטרון ירושלים

פורסם בתאריך: 4.11.18 18:08

מזה שנים שארז עמיר, בן ה-15 משכונת בית הכרם בירושלים, צפר וצלם טבע, חובב טבע ובעלי חיים מגיל צעיר, יוצא כל בוקר, בשעה שרוב תושבי העיר עדיין ישנים, ושם פעמיו לאתרי טבע שונים ברחבי העיר ירושלים במטרה לראות ולצלם את בעלי החיים במקום. הוא לא מושפע ממזג האוויר, גשום או שרבי, פוקד מידי יום ביומו את אחד מאתרי הטבע בעיר: עמק הצבאיםהר הרצל, נחל כוס, מצפה נפתוח, נחל זמרה. רק אחרי בילוי של שעה באתר, באוויר הצח, עם ציוץ הציפורים אשר את רובן הוא מכיר היטב, נהנה מהרוגע של הטבע – הוא יוצא ומגיע ב-8:00 לבית הספר זיו, שם הוא לומד.

תמונות מהתערוכה (צילום: ארז עמיר)

תמונות מהתערוכה (צילום: ארז עמיר)

לפני כארבעה חודשים, לאחר שהצטברה אצלו כמות עצומה של תמונות מעולם הטבע, הוא פתח קמפיין מימון המונים הדסטרט בשם "טבע עירוני בירושלים", שמטרתו לגייס 7,500 שקלים לפתיחת תערוכת תמונות. את התערוכה החליט להקים במטרה לחשוף קהל גדול לנושא ולאתרים השונים בעיר, באמצעות הצילומים. הוא עבר את היעד והצליח לגייס 7650 ₪, תמורתן העניק לתומכים גלויות מהתערוכה, ספרי תמונות, לוח שנה או תמונת קנבס. כעת ארז שמח ונרגש להציג את התמונות בגלריית הנרי קראון שבתיאטרון ירושלים.



תערוכה בתיאטרון ירושלים (צילום: ארז עמיר)

תערוכה בתיאטרון ירושלים (צילום: ארז עמיר)

איך מגיע נער צעיר לצילום טבע עירוני בתשוקה כזאת?

"כל חיי גרתי בירושלים ותמיד, מגיל צעיר, אהבתי לצאת ולחוות את הטבע. בגיל 11 קיבלתי את המצלמה הראשונה שלי, אז התחלתי להתקדם בתחום, להתעניין בצילום טבע, ציפורים ובעלי חיים ולהתעמק יותר בנושא. כבר 4 שנים שאני מצלם את הטבע העירוני בירושלים ונהנה מכל רגע".

עד כמה אתה משקיע בביקור באתרי הטבע העירוני בירושלים?

"כיום אתרי טבע עירוני בשבילי הם חלק חשוב ומשמעותי משגרת היומיום, אני משתדל לצאת כל בוקר ברגל לשעה וחצי של טבע, צילום, ובין היתר גם צפרות באתרי טבע שונים ברחבי העיר".

תמונות מהתערוכה (צילום: ארז עמיר)

מתי החלטת לקיים תערוכה?

"היו לי המון תמונות וחשבתי למה שלא לארגן תערוכה לציבור הרחב, כדי להעלות את המודעות לנושא של טבע עירוני. החלטתי לקחת את התחביב הזה צעד אחד קדימה. לא הרבה מכירים את הצד הזה של ירושלים, ויהיה נחמד אם יותר אנשים ייחשפו לנושא הטבע העירוני בירושלים דרך הצילומים שלי".

מה צפוי לנו בתערוכה?

"התערוכה תורכב מתמונות טבע שצילמתי, בעיקר בעלי חיים שונים, מאתרים טבע עירוני שונים בירושלים".

 

התערוכה תוצג בין התאריכים 8.12.18 – 7.11.18.

הכניסה חופשית.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר