מוזיאון הרצל (צילום: אבי קליין)
מוזיאון הרצל (צילום: אבי קליין)

מוזיאון הרצל: 120 שנה לביקורו ההיסטורי של הרצל בארץ

מגוון פעילויות לרגל המאורע: סיורים בירושלים, סיורים ברחבי הארץ, סיורים בהר הרצל בעקבות מנהיגים ומנהיגות ופעילויות בימי מועד ובחופשות

פורסם בתאריך: 15.9.18 20:52

ב—28 באוקטובר 1898 מגיע ד"ר בנימין זאב הרצל, חוזה המדינה, לירושלים, בראש משלחת ציונית קטנה, כדי להיפגש עם הקיסר הגרמני וילהלם השני. מטרת הפגישה היתה שיחה מדינית על הקמת ישות אוטונומית יהודית בארץ ישראל, בריבונות טורקיה ובחסות גרמנית.

במסעו בארץ עבר הרצל ביפו, במקווה ישראל, בראשון לציון, בנס ציונה, ברחובות ובירושלים.

את התרגשותו של הרצל על סיפון האניה מול חופי יפו מתאר דוד וולפסון חברו למשלחת "… בעמדו על יד הרצל נשען על המעקה ראה שתי טיפות-דמעה גדולות מזהירות בעיני הרצל ומתגלגלות ויורדות על זקנו הנאה".

גדולתו של הרצל נמדדת ביכולתו לחזות ולראות את הפוטנציאל הגלום ברחובותיה של ירושלים, לכתוב על עתידה המזהיר של הארץ, שהיתה שוממה אז ולפרסם את חלומו לכלל העולם.

בשנת 1949 הועלו עצמותיו של הרצל לארץ וארונו נקבר בהר הרצל בירושלים בו שוכן כיום גם מרכז הרצל.
מרכז הרצל כולל בתוכו את המוזיאון, המרכז החינוכי והר הרצל — כמוסד חינוכי היסטורי אשר בזכות אתריו החשובים, הינו ליבו הפועם של מורשת הרצל והינו חוד החנית האידיאולוגי והמצפן המוסרי של ההסתדרות הציונית העולמית בפרט והמוסדות הלאומיים בכלל.

המוזיאון הוקם מאה שנים לאחר הולדת הרצל, במטרה להנחיל לדורות הבאים את מורשתו, את סיפורו האישי, חזונו ותפיסת עולמו.

 

המבקרים במוזיאון יוצאים למסע אור קולי הפורס את לבטיו של הרצל, קשייו, הצלחותיו והרעיונות שבבסיס חזונו. הקהל זוכה להתרגש עם הרצל ולהתאכזב איתו, ויוצא מהביקור במוזיאון עם מחשבות עמוקות על המורשת שהשאיר אחריו, ועל האתגרים של הציונות בישראל של שנות האלפיים.

כ—150 אלף מבקרים מהארץ ומהעולם מגיעים אל המוזיאון מדי שנה. חיילים במדים, משפחות, תיירים, עולים חדשים ותלמידי בתי הספר מכל גווני החברה הישראלית.

הביקור במוזיאון בשפות עברית, אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית, גרמנית ואמהרית.

כיום, 120 שנה לביקורו היחידי בארץ, מרכז הרצל, שבהר הרצל בירושלים – מציע מגוון פעילויות לרגל המאורע: סיורים בירושלים, סיורים ברחבי הארץ, סיורים בהר הרצל בעקבות מנהיגים ומנהיגות ופעילויות בימי מועד ובחופשות.

כניסה בתאום מראש בלבד. לתיאום ולרכישת כרטיסים
בטלפון: 02-6321515 או במייל: [email protected]

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר