האקדמיה הלאומית למדעים, מתוך התערוכה "נתיב המאובנים: העדות לאבולוציית האדם (צילומים: אוד קצמן, באדיבות פרופ' יואל רק)
האקדמיה הלאומית למדעים, מתוך התערוכה "נתיב המאובנים: העדות לאבולוציית האדם (צילומים: אוד קצמן, באדיבות פרופ' יואל רק)

האקדמיה למדעים: תערוכה על אבולוציית האדם

ביום ראשון תיפתח באקדמיה הלאומית למדעים במרכז העיר התערוכה "נתיב המאובנים: העדות לאבולוציית האדם"

פורסם בתאריך: 31.1.19 13:01

ביום ראשון הקרוב, 3.2, תיפתח בבית האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים במרכז העיר התערוכה "נתיב המאובנים: העדות לאבולוציית האדם". בתערוכה יוצג התוואי המשוחזר של אבולוציית האדם באמצעות גולגולות מאובנות של מיני הומינידים קדומים מאוספו הפרטי של פרופ' יואל רק, חבר האקדמיה, מהחוג לאנטומיה ואנתרופולוגיה שבבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב.



כל מוצגי עצמות האדם בתערוכה הם העתקים מדעיים מדויקים של המאובנים המקוריים שנמצאו במקומות שונים בעולם. הכניסה לתערוכה היא ללא תשלום.

עם פרסומה של תורת האבולוציה של צ'ארלס דרווין עלתה מיד השאלה המתבקשת: הייתכן שגם האדם לא נברא כמו שהוא? החוקרים הראשונים שהתמודדו עם השאלה ניסו למצוא חוליה מגשרת אחת בין הקוף הקדום לאדם בן ימינו. חוליה זו נמצאה בשלהי המאה ה-19 בדמות מאובן, והיא היוותה הוכחה ראשונית לקיום האבולוציה באדם. מאז נתגלו עוד חוליות רבות, והן משובצות כל אחת במקומה החזוי לאורך התוואי המשוחזר של אבולוציית האדם. מספרן הרב והרצף הלא אקראי שלאורכו הן ממוקמות מספקים את ההוכחה לתקפותה של התאוריה.

מתוך התערוכה "נתיב המאובנים: העדות לאבולוציית האדם (צילום: באדיבות פרופ' יואל רק)

התערוכה חושפת חלק מהממצאים הממשיים המוכיחים את התאוריה ומתעדים את אבולוציית האדם: המאובנים. מוצגים בה מודלים מדעיים של המאובנים המקוריים שנמצאו במקומות שונים בעולם, בהם המאובנים העתיקים ביותר, שנתגלו רק לאחרונה, ומאובנים שטרם הוצגו. כל המוצגים מלווים בהסברים מפורטים על המין שהם מייצגים ועל חשיבותם לשחזור תהליך התפתחותו של האדם.

השקה רשמית של התערוכה תתקיים ב-12.2 ביום דארווין הבינלאומי. באותו יום יתקיים גם כינוס בנושא "המין הומו סאפיינס וקרוביו המוזרים – הניאנדרטלים". המרצים בכינוס הם פרופ' אורן הרמן מאוניברסיטת בר-אילן, פרופ' אנה בלפר-כהן מן האוניברסיטה העברית בירושלים, פרופ' יואל רק, חבר האקדמיה מאוניברסיטת תל אביב וד"ר אילו גרונאו מהמרכז הבינתחומי הרצליה. הכניסה היא ללא תשלום ובהרשמה מראש.


הכבש השישה עשר, הגרסה המזרחית: בקרוב – אלבום מוזיקה מזרחית מקורית לילדים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורי סירוס

    יש לכם טעות. זו לא "תיאוריה" זאת עובדה.
    אנשים לא בוחרים להאמין באבולוציה. זה או שמבינים אותה או שלא.

  2. מישהו

    נניח שמדענים יפתחו בעתיד רובוט דמוי-אדם. והרובוט יהיה כל כך דומה לאדם, עד כי לא נוכל להבדיל בינו לבין אדם אמיתי (נניח שהוא אף עשוי חומר אורגני ומכיל מנגנון שכפול, כמו יצור חי). ללא ספק רובוט שכזה יהיה הוכחה לתכנון רב. אם כך, מדוע לא האדם עצמו המורכב בהרבה ואף בעל בחירה חופשית שאינה קיימת ברובוט שכזה? למעשה פינגווין הוא סוג של רובוט ביולוגי מהלך. עיינו גם כאן:

    http://www.haemet.net/articles/creation/evolution/evolution.htm

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר