תמול שלשום, שני וייס והספר 'מדברת על אהבה' (צילום: איוון טיכיינקו)
תמול שלשום, שני וייס והספר 'מדברת על אהבה' (צילום: איוון טיכיינקו)

תמול שלשום: שני וייס גולדמן, צעירה בעלת צרכים מיוחדים, משיקה ספר

וייס גולדמן מקרית היובל החלה לכתוב לפני ארבע שנים, כשהיתה בת 16. לאחר עבודה מאומצת וקמפיין הדסטארט מוצלח, הספר "מדברת על אהבה" יוצא לאור: "אפשר להגשים חלומות"

פורסם בתאריך: 9.3.19 20:35

ביום ראשון הקרוב, 10.3, יתקיים ב"תמול שלשום" ערב השקה מיוחד לספר "מדברת על אהבה" שכתבה שני וייס גולדמן, צעירה בעלת צרכים מיוחדים. וייס גולדמן (20) החלה לכתוב בגיל 16, ואת מרבית הסיפורים כתבה במסגרת חוג אמנות במוזיאון ישראל בהנחיית מיכל לוקסנבורג.



אחרי שהצטברה כמות נכבדה של סיפורים, החליטה וייס גולדמן להוציא אותם לאור, ועשתה זאת באמצעות קמפיין הדסטארט, שבו גייסה 6,500 שקלים להדפסת 120 עותקים. הסיפורים מלווים כולם באיורים גם הם פרי עטה של וייס גולדמן.



"זה התחיל שבאתי לאמא ביום שהשתעממתי ולא היה לי מה לעשות", מספרת וייס גולדמן, תושבת קרית היובל, בשיחה עם "כל העיר", "היא אמרה לי 'אולי תכתבי'? חשבתי מה לכתוב, והחלטתי לנסות לכתוב ספר. זה התחיל בגיל צעיר ואז לאט-לאט כתבתי עוד ועוד קטעים. בסוף אמרתי לאמא: 'סיימתי לכתוב את הספר'. היא עזרה לי מאוד עם שגיאות הכתיב ואמרתי לה שאני רוצה להוציא אותו. בספר יש סיפורים קצרים שחלקם עצובים וחלקם שמחים. חלק מהם אמיתיים וחלק לא, כמו אגדה".

בפרסום בהדסטארט כתבה וייס גולדמן: "בגלל הצרכים המיוחדים שלי, לכתוב לפעמים ממש קשה לי ולמרות זאת התאמצתי מאוד לכתוב ספר, שעוסק במה שמעניין אותי 'מדברת על אהבה'. למרות הקושי את כל הסיפורים כתבתי ממש לבד (אמא רק תקנה לי שגיאות כתיב. זה הכל) אני רוצה שנערים ונערות, עם צרכים מיוחדים וגם רגילים, יקראו את הספר שלי, ייהנו מהסיפורים וילמדו שאפשר להגשים חלומות".


שני וייס והספר 'מדברת על אהבה'

שני וייס והספר 'מדברת על אהבה'


וייס גולדמן מספרת שהיא מתרגשת מאוד לקראת ההשקה החגיגית. "תהיה אווירה מיוחדת עם מוזיקה נחמדה של רומנטיקה ותמונות בנושא אהבה", היא מפרטת בהתלהבות, "על השולחנות יהיו יצירות של אהבה ואוריגמי שאני עושה. ידיד ותיק שלי ממחנה קיץ עם צרכים מיוחדים ינחה את הערב. הוא יקרא כל פעם למישהו אחר לקרוא קטע, ובהמשך אמא שלי תראיין אותו. יהיו ברכות, מצגת וסרטונים על אהבה. והכי חשוב – כל האורחים צריכים להיות לבושים בבגדים של נסיכים ונסיכות".

וייס גולדמן לומדת בבית הספר "אלונים". "יש לי שתי חברות מבית הספר שקנו ממני את הספר, והן התלהבו ממש", היא אומרת, "גם המורה שלי מהחוג במוזיאון התלהבה מכך שעבדתי על זה ברצינות מלא-מלא זמן. אני חושבת שהספר מתאים לאנשים שרוצים כבר למצוא בן זוג או בת זוג. הוא יכול להתאים לבני נוער, גם לבנים וגם לבנות".

מלבד הכתיבה לוייס גולדמן יש הרבה תחביבים: היא אוהבת לאפות, לרקוד ונמצאת גם בחבורת זמר. "אני אוהבת גם את ירושלים, חוץ מהמלחמות", היא אומרת, "אני אוהבת את קרית היובל והרבה פעמים אני יורדת למטה לעין כרם לאכול במסעדה ולבלות, או להיות בגן שעשועים ולהיזכר בעבר שלי שם".

רוחמה וייס, אמה של וייס גולדמן מספרת שהופתעה מאוד כשראתה את הסיפורים שכתבה בתה. "לא ייחסתי לזה חשיבות עד שהיא לא הראתה לי את כל הסיפורים, וראינו שהוא ספר מתוק שמביא לידי ביטוי את העולם המיוחד שלה", היא אומרת, "מעניין לראות את האסוציאציות שלה, וזו הצצה לעולם שלה: תמים ופנטסטי מאוד. עזרנו לה להוציא את הספר כי היא התעקשה והיא כתבה דברים כל כך יפים, והתייחסה לכך ברצינות רבה. היא עשתה עבודה מדהימה. היה קשה להאמין שכל כך קשה לה לכתוב והיא ישבה וכתבה סיפור אחרי סיפור".

תמול שלשום (צילום: איוון טיכיינקו)

תמול שלשום (צילום: איוון טיכיינקו)

הקהל הרחב מוזמן להשקה המתקיימת במסגרת אירועי התרבות של מרץ בתמול שלשום. בין האירועים יתקיימו גם ערבי Late Night מדי יום שלישי הכוללים מגוון אירועי תרבות, הופעות חיות ועוד. הכניסה להשקה היא ללא תשלום, ושני ומשפחתה מקווים שיגיעו כמה שיותר אנשים לאירוע. "נשמח מאוד שיגיעו אורחים", מוסיפה האמא, "אפשר יהיה לקנות את הספרים וזה חלק מהשמחה. שני תחתום עליהם, ויהיה כיף גדול".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר