סיורים בירושלים (צילום: אבי נועם)
סיורים בירושלים (צילום: אבי נועם)

סיורים בירושלים: הסיורים הכי מיוחדים בעיר הבירה

מסיורים קולינריים מלאי טעימות ועד סיורים תיאטרלים בליווי שחקנים, משכונת מאה שערים ועד עין כרם, מהתמקדות בסיורי דתות, ספרות ושירה או ארכיאולוגיה: קבלו את הסיורים בירושלים שמספקים לכם חוויה אמיתית בעיר

פורסם בתאריך: 21.3.19 13:04

 


Walkabout Israel | מגיעים לכל נקודה בארץ

טלפון: 054-5934891

Walkabout Israel (צילומים: יובל כהן אהרונוב)

חברת הטיולים "Walkabout Israel" אותה הקימה גילה לויטן, תדאג להביא אתכם לכל נקודה בארץ אליה תחפצו להגיע. אך אם תשאלו את גילה, שגם מדריכה את הקבוצות, היא תאמר לכם שבעוד שהיא עושה טיולים בכל הארץ, הלב שלה נמצא בסיורים בירושלים. גילה, שעלתה לארץ מאוסטרליה לפני כ-14 שנה, פיתחה אהבה ותשוקה לנופים ולרחוב הישראלי. בצעד אמיץ, החליטה לפני מספר שנים להפוך למדריכת טיולים רשמית, ולאחר שעשתה קורס מטעם משרד התיירות, בו למדה להיות מורת דרך, הקימה את "Walkabout Israel". כיום, הסיורים של גילה כבר מדורגים באתר TripAdvisor כבין הסיורים המומלצים ביותר בירושלים, וגילה עצמה היא האישה שמדורגת במקום הגבוה ביותר במקומות הראשונים.

בשנים האחרונות, ממשיכה היא לחקור ולגלות מקומות מיוחדים, חלקם מוכרים יותר וחלקם פרי סקרנותה הטבעית, שהובילו אותה אל מעבר לשבילים המסומנים והישר אל המקומות הנסתרים והמיוחדים שיש לירושלים להציע. "ירושלים היא כזה מקום מיוחד, בעל אקו-סיסטם משלו, המכיל בתוכו מגוון תרבויות, המציעות כל אחת אומנות, קולינריה, אדריכלות והיסטוריה משלה. הדבר שהכי חשוב לי בסיורים הוא החוויה אותה עוברים המטיילים והאופן בו הם משתלבים וזוכים להצצה אל תוך כל תרבות". מסבירה גילה. "אני לוקחת את המטיילים שלי לכל המקומות האתניים והאמיתיים שמראים את הפרצוף האמיתי של ירושלים, בין אם זה דוכן פלאפל אסלי, חנות בה מייצרים טחינה כבר 200 שנה, חנות הצילום הארמנית הידועה, חנויות בדים שאפשר למצוא רק בירושלים, ועוד".

הטיולים והסיורים אותם מעבירה גילה מעולים עבור תיירים המבקשים להכיר את ירושלים האמיתית, על חלקיה ומאפייניה השונים. ההיכרות הרבה שלה עם העיר מאפשרת לה להתאים כל סיור בהתאם לצרכים ולרצונות המיוחדים של המטיילים. בין אם מעניין אתכם ללמוד יותר על הרובע היהודי, לסייר ברובע הארמני, לחקור את הרובע המוסלמי, או לראות את הרחובות המיוחדים של הרובע הנוצרי, תוכלו לבחור את אופי הסיור כך שיתאים במיוחד עבורכם. הסיורים אליהם תצאו יחד עם גילה, יסירו את כל מסיכות העיר ויחשפו בפניכם את פניה של ירושלים כפי שלא ראיתם בעבר; מיוחדת, אמיתית, ומלאת סיפורים. אם תמיד חלמתם להכיר את העיר טיפה יותר מקרוב, ובא לכם טיול המותאם במיוחד עבורכם, גילה תיקח אתכם למסע שיהפוך גם אתכם לחלק מההיסטוריה של ירושלים. לא משנה אם אתם אנשי עסקים או נוצרים אוונגלים, הסיור מותאם באופן אישי לכל מי שמעוניין להכיר את העיר.

טלפון: 054-5934891

לאתר: www.walkaboutisrael.com

לאינסטגרם: walkaboutisrael

לפייסבוק: walkaboutisrael


המזוודה סיורים הומוריסטיים ותיאטרליים

טלפון: 052-3005599

המזוודה (צילום: אבי נועם)

המזוודה (צילום: אבי נועם)

'המזוודה' מזמינה אתכם לשכוח מכל סוגי הסיורים שהכרתם וחוויתם. צוות של שחקנים, יוצרים ומדריכים מזמין אתכם לטיול בירושלים באווירה אחרת: כיפית, הומוריסטית, תיאטרלית ומשעשעת, שדרכה תחוו את השכונות, תכירו מעט את ההיסטוריה באמצעות דמויות שונות, בהן מוכרות ובהן קצת פחות.
'המזוודה' יוצאת לטיולים ביפו העתיקה, במתחם שרונה בתל אביב, בזכרון יעקב, בשוק הכרמל ועוד. גולת הכותרת היא ירושלים: סיור בעין כרם, ברובע היהודי, בבוסתן ספרדי בנחלאות, במשכנות שאננים שם ימתין לכם מונטפיורי ויסביר על חוקי השכונה הראשונה מחוץ לחומות ואפילו יערוך אודישן לשומר השכונה, סיור בשוק מחנה יהודה ובשוק העירקי שבתוכו, סיור ירושלמי רומנטי בעקבות אהבתו של איתמר בין אב"י ללאה אבושדיד, סיורים שבהם תפגשו את המרפא הקבלי התימני שהתגורר במשכנות ישראל ועוד הרבה מאוד דמויות אותנטיות, דמויות הווי או דמויות היסטוריות שדרכן תחוו את המקום וכמובן סיורי סליחות. משך הסיור הוא כשעתיים וחוצה גילים. זו חוויה שמתאימה לימי גיבוש, למשפחות, לקבוצת חברים, לבר/ת מצווה ולימי הולדת, ועוד.
מנהל 'המזוודה' והבעלים, אמיר צבי, הוא ירושלמי, שחקן ויוצר, בוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב ובעל ניסיון רב בתיאטרון. "זהו שילוב בין שתי האהבות שלי, במה ותיאטרון והיסטוריה", הוא אומר, "שמטרתו לאפשר לכל אחד להכיר את העיר באופן קליל, חוויתי – לא רק ירושלים של קודש, לא עוד יום סיורים בירושלים שבסופו כולם עייפים ולא ממש זוכרים מה היה בכל אתר. אצלנו מספרים את הסיפור על האנשים. בכל סיור וסיור מחיים את אותן דמויות היסטוריות, יוצרים דיאלוג משעשע עם העבר ומכירים את ההווי המקומי, ניחוחותיו וצבעיו".

אמיר צבי 'המזוודה'

טלפון: 073-7527788, 052-3005599

לאתר: המזוודה – סיורי חוויה תיאטרליים

לפייסבוק: המזוודה – סיורי חוויה תיאטרליים

 


Zoom Through Jerusalem: סיורי בוטיק ייחודיים  

טלפון: 054-2211555

ZOOM ירושלים (צילום: אבידוב ברנשטיין)

ZOOM ירושלים (צילום: אבידוב ברנשטיין)

סיורי בוטיק, סיורים מאורגנים, סיורים ברכב, ברגל, רכובים על אופניים וגם על סגוויי. אכן רבים מבקשים לטייל בירושלים בכל דרך אפשרית אבל לחוות את העיר על אופנוע בסיור אחד על אחד זהו חידוש מרענן. אבידוב ברנשטיין הגה את הרעיון לפני כשנה "אם אתה מגיע לעיר לפגישה ויש לך רק כמה שעות להקדיש כדי לראות ולחוות אותה זהו פתרון מושלם. הכל התחיל לפני כשנה. קיבלתי בקשה מחברים בחו"ל לארח חברה קרובה שמגיעה לירושלים ליום אחד ויש לה רק כמה שעות. ביום הסיור אספתי אותה מהמלון ויצאנו לסיור על האופנוע, הסיור היה מוצלח מאוד, לא התעכבנו בפקקים כי אנחנו על דו-גלגלי והספקנו לראות בדיוק את מה שהיא רצתה משם התגלגל הרעיון ליצור נישה חדשה של סיורים בעיר. סיורים אישים תפורים לפי רצון הלקוח". מספר אבידוב.

כמי שמעורה היטב בתחום הקולינרי בירושלים למעלה מ-20 שנה מבין אבידוב את הצורך בסיור שתפור לפי מידות הלקוח ועד כמה חשוב למטייל לטעום את 'הטעם הירושלמי'. "בסיורי הבוטיק אני נוהג לשלב קולינריה בגלל הרקע הקולינרי ושלי בנוסף כשתייר לא משנה אם הוא ישראלי או מחו"ל טועם אוכל מקומי זה לקבל חווייה שאין כמותה. לטייל בשוק מחנה יהודה ולדגום אוכל רחוב או לרדת לשער שכם ולהנות מבייגלה וזעתר עושה את כל ההבדל". תהיו בטוחים שאבידוב יתפור לכם סיור מותאם בדיוק לתחומי ההתענינות שלכם ולא רק זה, בסיום הסיור אם תרצו תוכלו לקבל אלבום תמונות מקצועי שלכם בירושלים. כמי שמכיר את העיר היטב, בנה אבידוב היצע סיורים מגוון ומיוחד.  הסיורים משולבים בטעמים, ריחות, אנשים, אורח חיים ועוד ביניהם: סיור אישי בשוק מחנה יהודה והכרת הרחוב הירושלמי "אני מקפיד לתת תשומת לב מיוחדת לרחוב הירושלמי ולאוכלוסייה המתגוררת בעיר. מגוון האוכלוסיות והזרמים השונים מסקרנים מאוד גם ישראלים. אנחנו יכולים לסייר בשוק ואז לעבור בתוך מספר דקות ולהגיע למאה שערים שם אורח החיים הוא אחר. אפשר לשבת לקפה ולהסביר למטייל  מהי התרבות הירושלמית. ועד כמה שונים החיים ממקום למקום בתוך העיר. סיור אחר בו נצא לשער יפו עם תצפית מהר הזיתים סביב כל השערים, עם אופנוע זה הרבה יותר קל, נעצור ברובעים השונים ונתמקד בכל רובע במקום ייחודי כמו לדוגמה ברובע המוסלמי נכנס למפעל הטחינה ההיסטורי והכי ותיק בישראל שקיים 200 שנה ועדיין מייצר את הטחינה הטובה ביותר בארץ. סיור נוסף הוא במושבה הגרמנית ובבתים הטמפלרים. כך שבעצם כל מה שלקוח מבקש אוכל לתת לו. הקלות והפשטות שבסיור מאפשרת לנסוע כמעט לכל מקום בעיר".

טלפון: 054-2211555

לפייסבוק: Zoom Through Jerusalem


סיור בעולמם המסקרן של החרדים

טלפון: 052-3535797

מחוץ לקופסא (צילום: simply Boaz on Foter.com)

מחוץ לקופסא (צילום: simply Boaz on Foter.com)

כשיצאתי לפגוש את נתנאל, חשבתי על מדריך טיולים עם כובע קסקט תרמיל גב ומפה ביד. הופתעתי לפגוש צעיר חרדי, חבוש כיפה שחורה גדולה, ציציות ארוכות וחיוך רחב. אנחנו נפגשים בכיכר הדווידקה, ליבה הסואן של ירושלים. קבוצה קטנה, אנשים ברמה, אלו באו לסופ"ש ואלו הגיעו לסיור במיוחד. נתנאל נותן הקדמה קצרה, מפיג את החששות ויוצאים לדרך. חוצים את רחוב הנביאים וגולשים מיד לסימטאות השקטות של שכונת זיכרון משה. חבלי כביסה, "עירוב לשבת", הרחבות בניה, פתרונות לסוכה ובתי כנסת שוקקים. כשאתה הולך למקום כזה עם מישהו מבפנים, הדברים מקבלים משמעות אחרת. חוט מתוח בקצה סמטה או מסגרת פלסטיק מעל מרפסת מקבלים הסבר מפולפל על דקדוק במצוות במרחב עירוני מגביל. אנשים מקבלים פנים, סגנון לבוש מתחבר לתפיסת עולם; פתאום זה לא רק שחור-לבן. נתנאל, צעיר חרדי ירושלמי, מגדיר את הסיור כתיירות תוכן" ומיד מסביר לי מדוע. "תראה, כשאנשים היום יוצאים לנופש ובמיוחד בירושלים הם רוצים פאן אבל עוד משהו; תיירות עם ערך נוסף, משהו מעבר. ושם אני נכנס, עם פעילות שהיא מפתיעה ומלאת כיף, אבל גם מעניקה תוכן וערך חשובים מאוד". אנחנו עוצרים לאתנחתא, מוכר צעיר מקבל אותנו בחום ופותח שולחן. אנחנו פותחים עם הרינג משובח, דג מעושן בייצור ביתי על קרקר פריך והרבה בצל, שיורד עם שוט של וודקה, בהמשך יגיעו גם קיעגלים לוהטים מכמה סוגים ועוד ממיטב המטבח היהודי המסורתי מקומי.

מה שמניע את נתנאל הוא הרצון לייצר היכרות אמיתית ומפגש אותנטי עם הקהילה החרדית, שמוצגת לדבריו בתקשורת בצורה סטריאוטיפית ומעוותת. "מי שמנגיש אותנו זה או עיתונאים, או פוליטיקאים, הוא אומר. האינטרסים ברורים, הדרך מוכרת". מה שקורה בסיורים אותם הוא מעביר זה פשוט היכרות חדשה, שונה ומפתיעה עם קהילה שלמה שנלקח להם הקול ונמחקו להם הפנים. אנחנו גולשים מהשקט של השכונה להמולת המרכז המסחרי, מצד אחד מאה שערים ומצד שני שכונת גאולה, ובתווך נמצא "ככר השבת" המפורסם. צלקות האספלט הגדולות שעל הכביש, מרמזות על ההפגנות שמתקיימות במקום מעת לעת. המולת ההכנות לשבת בעיצומה והאנרגיה כאן מדהימה. בזה אחר זה אנחנו נחשפים למוזיקה חסידית, ספרות חרדית, אופנה ופרטי דת. ומנסים להבין, האם יש ספרות מעבר לספרי הלכה ותורה? איזה דמויות ילד חרדי מעריץ? מה לעולם לא יהיה בחנות מוזיקה? מהם צווי האופנה החרדית? ועוד. כל בגד מקבל הסבר, כל ספר ילדים או מנגינה ברקע הוא חלק בפזאל, ולאט לאט הדברים מתחילים להתבהר. "הפער הוא גדול, ולכן מרתק כל כך. אני אדם חילוני, תל אביבי. נתנאל בחור מאמין וחרדי מאוד מירושלים. הניסיון הוא לא להסכים, אלא להבין. יש כאן עולם ערכים שונה, אמונה עזה ומחויבות דתית שנמזגות באופן מקסים בחיי היומיום, תרבות  ופנאי, משפחה וקהילה, יום חול וכמובן שבת.

בין הקוגל לשטיבל אנחנו מספיקים לדבר על הורות, שידוכים, מגדר, היחס לאקדמיה, על תקשורת ופוליטיקה, צבא ומדינה או "הציונות" כמו שמכנים כאן את הנושא. הקבוצה מתגבשת מהר מאוד, כולם כאן סקרנים, מופתעים, שואלים שאלות ומקבלים תשובות. שואלים בחשש אם אפשר לצלם והאם זה בסדר לקנות משהו, "כי אצלנו אין דברים כאלה…". סיימנו, אני שוב ברח' יפו. בית קפה. לפטופ. האזור המוכר. מרים טלפון למערכת – הסיור הזה ייכנס לרשימת המומלצים, בטוח… ואני עוד אחזור, בקושי טעמתי.

הסיורים מותאמים לימי גיבוש ועיון. למידה וחוויה עבור קבוצות מטיילים, עובדי הייטק וכל מי שסקרן ללמוד.

ישנם סיורים שבועיים שיוצאים מידי יום חמישי ב18:30 ומידי יום שישי ב11:00.

טלפון: 052-3535797

מייל: [email protected]

לפייסבוק: מפגשים מחוץ לקופסא


עקיבא סגל

לשוטט עם עקיבא (צילום: פרטי)

לשוטט עם עקיבא (צילום: פרטי)

ירושלים היא אחת הערים היפות והמעניינות ביותר שתייר יכול לגלות, וכדי להגיע למקומות הכי מסקרנים ואותנטיים צריך לקחת מדריך שמכיר כל פינה ואבן בעיר. כזה הוא המדריך עקיבא סגל שייקח אתכם למקומות מסעירים , כאלה שגם הירושלמים הוותיקים לא בהכרח ראו. סגל בן ה-28 גדל באשדוד, אבל לאחר שהתאהב בעיר הוא נשאר ללמוד בה ועבר קורס להכשרת לימודי ירושלים  ב-"יד בן צבי" . לעקיבא יש סיורים מיוחדים, לא כאלה שהתיירים מחו"ל וכאלה מהארץ ראו כבר. הוא פיתח נישה עצמאית שונה בנוף. "אני עושה סיורים לפי הזמנה אישית", אומר עקיבא ומסביר: "אני מייצר תוכן לפי מה שמתאים ללקוח. אני לומד עליו פרטים מעניינים ומשלב בתוך הטיול אנקדוטות הקשורות אליו. הייתה לי פעם אחת לקוחה שהסבתא ספרית, אז התייחסתי בסיפורים שלי לספרים בירושלים. לא רוצה לעשות משהו גנרי, אלא משהו מיוחד".

גם לסיורים המובנים לקבוצות,  פיתח סגל מוצרים ייחודיים המשלבים את ההשכלה המוזיקלית שלו אותה רכש בלימודיו באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים . "יש לי מספר סגנונות של סיורים", מספר סגל ומפרט: "אני עושה סיורים עם הרכב KolTour, שבו הרכב זמרי א-קפלה צמוד מלווה את הסיור ושר בכל אתר יצירה או שיר הקשורים לאתר שבו אנחנו נמצאים. אני מסביר על האתר, על השיר ועל הקשר ביניהם, וכך מתקבלת חוויה שבה המוזיקה מעצימה את החיבור לאתר והחיבור לאתר מעצים את החוויה המוזיקלית.

נשמע מרשים. אפשר דוגמאות נוספת? "בוודאי. אני עושה סיור בנחלאות סביב הפיוטים והנוסחים של העדות השונות. אנחנו מבקרים בבתי כנסת, ומדגים בשירה את ההבדלים בין הנוסחים השונים ומסורות הפיוטים השונות שנוצרו בירושלים, שבה נפגשו יוצאי עדות שונות והתערבבו יחד". סגל עושה גם סיורים המפגישים את הדתות השונות בעיר: "למשל סיור בין חנוכה לחג המולד, סיור בין פסח לפסחא וחגים מוסלמיים שבו אנחנו מכירים את נקודות החיכוך והמפגש בירושלים בין שלוש הדתות שחיות בה". לקינוח יש לסגל סיור מאתגר נוסף: " אני קורא לסיור  'סליחה, התבלבלת ברובע',  שבו אנחנו עוברים בכל רבעי העיר העתיקה, אך בכל אחד מהם רואים את מה לא שייך. כלומר,  בתי כנסת ברובע הנוצרי, מסגדים ברובע היהודי, כנסיות ברובע המוסלמי וכו'. גם למסייר שכבר מכיר את העיר העתיקה זו חוויה, כי הוא לומד להכיר את כל הרבעים דווקא במקומות נסתרים שלא ידעו על קיומם".

נייד: 054-2393505

לפייסבוק: לשוטט עם עקיבא בירושלים


מבשלים טיולים | סיורים קולינריים בירושלים

טלפון: 077-4660455

מבשלים טיולים (צילומים: באדיבות קוק א טור סיורים)

כשאומרים ירושלים, מיד עולים על הלשון טעמים מסעירים, מתובלים בהיסטוריה של תרבויות ועמים. אולם את הסודות הקולינריים מחזיקים רק אלו המכירים כל פינת חמד, סמטה צרה וחרך באבן המסותתת. "מבשלים טיולים" היא חברת תיירות המספקת חוויה ירושלמית טוטאלית, הרפתקה שמשלבת סיורים מרתקים וגסטרונומיה מקומית. ענבר רגב, בעלת החברה ומורת דרך ירושלמית, מבינה שבטיולים, בדיוק כמו באוכל, הכל תלוי במינונים ובטאצ' האישי.

את החיבור הטבעי והמתבקש בין מדריך מעולה ואוכל משובח היא משלבת במגוון פעילויות: שוחרי התרבות יצעדו בנתיבים פתלתלים בהרי יהודה, אל מתקני ייצור יין קדומים ומודרנים ומשם למפגשים עם נזירים או אומנים מקומיים. המכורים לאדרנלין וודאי יעדיפו לנווט את דרכם במשחק ייחודי ומדליק בין סמטאות השוק או העיר החדשה בשם "חכמת ההמונים". חובבי הבישול יצטרפו למסע של טעימות וקניות בשווקים ויעברו למנה העיקרית שהיא סדנת בישול עם מיטב הבשלנים והשפים הירושלמים שיחשפו את סודות המטבח המקומי ויעוררו את בלוטות הטעם. נגלה שהחברה מקיימת סיורים בכל הארץ ומתאימה את כל הפעילות לכל קהל יעד, ובשביל להקל עליכם את הבחירה חילקנו את הפעילות ל 3 קטגוריות, כל אחת מהנה בפני עצמה, אך מציעה טוויסט שונה במקצת.

  • סיורי שווקים: ייקחו אתכם למסע של טעמים בין סמטאות השוק, אליו יתלוו סיפורים על ההיסטוריה ותרבות מקומית
  • סדנאות בישול ואירוח ביתי: במבשלים טיולים מאמינים שמסעדות זה כבר פסה, ומציעים חוויה שתכניס אתכם היישר אל תוך המטבח הביתי של הבשלנים, שילמדו אתכם כיצד להכין את המאכלים המעניינים, אותם אתם רואים בשוק. מעולה לכל מי שיש לו ניסיון בבישול וגם לאלה שההתמחות הגדולה ביותר שלהם היא חביתה.
  • משחק רחוב – חכמת ההמונים: אולי אחד הדברים שהכי הגניבו אותנו מכל החוויות שיש ל"מבשלים טיולים" להציע. במשחק הזה אתם מנווטים את דרככם בסמטאות השוק המפורסם בארץ.

במשחק משימות חדשני ומלא בהומור וכיף שם תמצאו את עצמיכם מתחרים נגד חברים או משפחה, מחפשים תבלינים ייחודיים, מוכרים בבאסטה, מגלגלים לאפה, ולומדים להכיר את השוק ואת הסיפורים שמאחוריו. ואיך אתם מקבלים את הנקודות אתם שואלים? על ידי השלמת משימות וצבירת נקודות, נזהיר אתכם שהמשחק כולל ביצוע משימות מטורפות, ויעמיד בפניכם אתגרים שיבטיחו להוציא מכם את הטוב ביותר.. ואיך לא? יש גם טעימות.

במבשלים טיולים הכל מתוכנן ומתובל בדיוק לפי טעמו האישי של הלקוח, כדי שיוכל בסוף להגיד – well done!

טלפון: 077-4660455

א-ה': 17:00-09:00

לאתר: cookatour.co.il

לפייסבוק: מבשלים טיולים


The Post Hostel סיורים

טלפון: 077-9975885

פוסט הוסטל סיורים (צילום: פרטי)

פוסט הוסטל סיורים (צילום: פרטי)

סיור בעיר העתיקה: מוזמנים להצטרף אלינו לחצי יום של טיול רגלי מדהים בעיר העתיקה של ירושלים. נעבור דרך שער יפו המפורסם, מגדל דוד וחומות העיר העתיקה ונטעם מכל רובע שיש לעיר להציע. הסיור מתקיים בימים ראשון- חמישי ועלותו 60 ₪ לאורחי הפוסט הוסטל ו-100 ₪ לאורחים חיצוניים. המחיר כולל ארוחת בוקר ודמי כניסה לאתרים. נפגשים ב-08:45 בלובי בלבוש צנוע: שרוולים ארוכים לנשים, מכנסיים ארוכים לגברים, שמלות או חצאיות ארוכות ומומלץ גם צעיף.

סיור למאה שערים: סיור מיוחד דרך השכונות של ירושלים-שכונת המגורים החרדית מאה שערים ושכונת מוסררה שנמצאת על קו התפר, על סמטאותיה הציוריות. נסיים עם טעם של עוד במאפיה יהודית בסגנון אירופי. הסיור יוצא מהלובי בכל ראשון ושישי בשעה 11:00 בבוקר ואורך כשעתיים. 50 ₪ לאורחי הפוסט הוסטל. קוד לבוש: צניעות היא מילת המפתח. שרוולים ארוכים לנשים, מכנסיים ארוכים לגברים, שמלות או חצאיות ארוכות ומומלץ גם צעיף.

סיור לכותל המערבי: הצטרפו אלינו לחוויה מרגשת של קבלת השבת במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. כל יום שישי בשעה 18:00. חינם לאורחי הפוסט הוסטל.  קוד לבוש: צניעות היא מילת המפתח. שרוולים ארוכים לנשים, מכנסיים ארוכים לגברים, שמלות או חצאיות ארוכות ומומלץ גם צעיף.

סיור להר הזיתים: הצטרפו אלינו לאחה"צ בלתי נשכח בהר הזיתים- אתר חשוב ליהודים, לנוצרים ולמוסלמים. נחקור את ההיסטוריה של המקום העתיק והמיוחד כל כך ונבקר באתרים היהודיים והנוצריים העיקריים הנמצאים על ההר. נעלה במעלה ההר, נבקר בכנסיות החשובות, נחשף לבית העלמין המאורגן העתיק ביותר בעולם וכמובן נהנה מתצפית מרהיבה על כל העיר. כל רביעי ושבת בשעה 14:00. 50 ₪ לאורחי הפוסט הוסטל. הסיור אורך כ-3 שעות. נדרש קוד לבוש צנוע.

לאתר הפוסט הוסטל

טלפון: 077-9975885

מייל: [email protected]

לפייסבוק: The Post Hostel Jerusalem

לאינסטגרם: the_post_hostel_jerusalem


 

אגדת עין כרם | תיירות תרבות

טלפון: 02-6418682

אגדת עין כרם (צילומים: אבי דואק, באדיבות אגדת עין כרם)

אגדת עין כרם בע"מ הוקמה על ידי פנינה עין מור, מורת דרך, פעילת ציבור וסא"ל בדימוס. מרגע הקמתה ב-1996 עסקה החברה בהפקת אירועים ייחודיים לחברות וליחידים, ימי גיבוש, כנסים ברחבי הארץ בכלל ובירושלים בפרט. מייסדת החברה זכתה בתואר יקירת העיר ירושלים, על תרומתה לפיתוח התיירות בעיר ולכלכלת העיר. דוד עין מור, בן זוגה של פנינה,  בעלים, מורה דרך ותיק ומספר סיפורים, הצטרף לצוות המנהל. ייחודה של החברה נובע מהיכולת היצירתית הבלתי נדלית לייצר תכנים חדשים ולהיענות באופן מלא לרצונות הלקוחות במשק, הן הפרטיים והן החברות הגדולות והקטנות.

הרבה מהתכנים התיירותיים שיצרה אגדת עין כרם הפכו לטרנדים מובילים. כבר ב-2004  ייצרה החברה סיורים קולינריים ייחודיים הכוללים טעימות והיכרות עם סיפורם של אנשי השוק, מחנה יהודה ושווקי העיר העתיקה. מאז הורחבו הסיורים גם לשווקים במרכז הארץ וצפונה. סיורי היין הראשונים שהתקיימו בארץ נעשו על ידי אגדת עין כרם מאמצע שנות התשעים עם ראשית תופעת יקבי הבוטיק, סיורי הנשים נוצרו על ידם עוד לפני מלכת המדבר או חגיגות יום האישה. טיולי העצמה, טיולים אנתרופולוגים מרגשים ושוברי מחיצות, מפגשים עם אנשים מתרבויות, דתות ועדות שונות, סיורי גגות ועוד. הרשימה ארוכה.  לסיורים התווספו יצירות שונות, כגון:  משחקי משימות שהותאמו ללקוחות, הן לאירועי בר ובת מצווה מחו"ל ומהארץ והן לימי גיבוש, לצוותי אוויר, לאנשי היי ולואו טק ולכל הגופים במשק. זאת לצד חדרי בריחה נודדים, שילוב אירועי תרבות, סופי שבוע של תרבות שהפיקה החברה עבור מנויי המגזין 'מסע אחר' וחברי 'החברה להגנת הטבע'.

החברה מפיקה אירועי תרבות וקונצרטים יחודיים המשולבים בסיורים ופעילויות נוספות. מאז 2005 מנהלת את החברה נופר תגר. נופר הרחיבה את פעילות החברה לכל הארץ וברוח החברה מייצרת תכנים מרתקים. אגדת עין כרם משמשת כיועצת וכמפיקה מומחית לחברות הפקה מהארץ ומחו"ל. החברה הפיקה כנס בינלאומי יוצא דופן לבכירי ההמטולוגים בעולם, כולל חתני פרס נובל, במקומות כינוס ולינה שכמותם לא היו. סל המוצרים של אגדת עין כרם הוא רחב ותגובות הלקוחות מעידות על שביעות רצון ברמה הגבוהה ביותר. העקרונות שמנחים את אגדת עין כרם הם שרות מצטיין קשוב, מהיר ומקצועי. אהבת האדם באשר הוא, אהבת הארץ ואהבת החיים. הלקוחות יוצאים מועצמים, שמחים, מרוגשים ומכובדים מכל אירוע, קטן כגדול: יום הולדת עגול, חגיגת נישואין, אירוע חברה למאות אנשים או יום גיבוש, בר מצווה, בת מצווה, תיירות עסקית, ואירועי תרבות.

אגדת עין כרם אוהבת אנשים והם מחזירים לה אהבה.

אגדת עין כרם תיירות תרבות

לפייסבוק: אגדת עין כרם בע"מ

טלפון: 02-6418682


יד יצחק בן–צבי | סיור 'קצר וקולע' בירושלי

טלפון: 02-5398855

יד יצחק בן צבי (צילום: יד יצחק בן צבי)

יד יצחק בן-צבי הוא מוסד מחקר, תרבות וחינוך וותיק אשר עוסק בחקר תולדות ארץ ישראל, ירושלים וקהילות ישראל במזרח. במסגרת פעילות הארגון, מדי שבוע מתקיימים סיורי 'קצר וקולע' בירושלים, סיורים ברחבי ירושלים המיועדים לקהל הרחב. הסיורים מתקיימים בסופי השבוע, החל מחמישי אחר הצהריים ומעניקים הזדמנות להתחיל את סוף השבוע בחוויה ייחודית ובלתי נשכחת. בסיורים תגלו פינות חמד לא מוכרות, סיפורים וטעמים ירושלמים החושפים את סוד קסמה של ירושלים באמצעות טובי המדריכים.

הסיורים עוסקים במגוון נושאים מרתקים כמו סיורים בעקבות דתות, סופרים ומשוררים הקשורים לעיר, טבע עירוני, גילויים חדשים בתחום הארכיאולוגיה וכמובן  סיורים קולינריים שישאירו לכם טעם של עוד. הסיורים מועברים על ידי מדריכים מקצועיים ומומחים בתחומם אשר מכירים את כל נבכי העיר והחידושים בה, ובעלי ידע רחב אותו הם מגישים לקהל בצורה מלאת חן ומעוררת עניין. בכל הסיורים ישנו ערך מוסף ומשולבים בו מקורות ספרותיים, אנקדוטות ושירים וכך נוצרת חוויה תרבותית יוצאת דופן. אל הסיורים מגיעים אנשים מכל רחבי הארץ המבקשים להעמיק את היכרותם עם העיר ולהיחשף למקומות חדשים, מרתקים ולא מוכרים. כמו כן, פעמים רבות תוכלו לפגוש בסיורים גם ירושלמים אשר בעקבות שגרת החיים השוחקת בעיר לא נחשפים לנבכיה ורוצים להכיר את המקומות המיוחדים והחבויים אשר אינם ידועים לכל.

בנוסף לפעילות השוטפת מדי סוף שבוע, יתקיים בחודש מאי 'מרתון הסיורים' של יד בן-צבי, סוף שבוע מרגש של 100 סיורים ב-7 מקצים שונים, חגיגה ירושלמית מלאת הפתעות והזדמנות נהדרת לטייל ברחובות העיר וליהנות מאווירה ירושלמית קסומה.

טלפון: 02-5398855

לאתר יד בן צבי

 


ירושלים האותנטית | ירושלים מזווית אחרת

טלפון: 054-4945429

ירושלים האותנטית (צילומים: יאנה מילינבסקי, victor zi)

ירושלים האותנטית (צילומים: יאנה מילינבסקי, victor zi)

אם רציתם להכיר את ירושלים מזווית שונה ומקורית, הסיורים של יאנה הם בדיוק מה שאתם מחפשים. יאנה מוציאה כבר 5 שנים סיורים ירושלמים מעשירים באזורי העיר השונים ובנושאים מגוונים: סודות ואגדות בדאון טאון ירושלים, מאחורי החומות של דרך שכם, הכתובת שעל הקיר- גרפיטי ואמנות רחוב, הכי הטעים בעיר (העתיקה) ותמונה שקפאה בזמן- סיור קולינרי בשכונות החרדיות.

"כמה פעמים עברתם באותם הרחובות לצרכי עבודה, קניות ובילויים ולא יצא לכם לעצור ולהביט לעומק?", שואלת יאנה ומעוררת סקרנות, "באותם המקומות מסתתרים סיפורים מרתקים, מצחיקים ומעוררי מחשבה ויש הרבה מאוד 'צימס'. מדובר באתרים שנמצאים לרוב מחוץ לאור הזרקורים מבחינה תיירותית. מסלולי הסיורים עוברים בפינות נסתרות ולא מוכרות, ודרכם אני מספרת על היסטוריה, ארכיטקטורה, אמנות, תהליכים עירוניים, קיימות, מעורבות קהילתית וכמובן אוכל רחוב". יאנה מילינבסקי, ירושלמית פטריוטית ומעורבת חברתית שעושה זאת מכל הלב ובכל רמ"ח אבריה, תייצר לכם חוויה אותנטית מעין כמותה. "ירושלים היא מיתוס בעיני רבים, אך זוהי גם עיר חיה ונושמת שחיים בה אנשים ממגוון רחב של קהילות ושבטים ודווקא בזה הקסם שלה. ירושלים היא פסיפס של ניגודים, יופי, עבר, הווה ועתיד".

בסיורים יתבהר לכם בין היתר, היכן יתגלה משיח בן יוסף, היכן הצ'ולנט והחומוס הכי שווים בעיר, היכן קבור כלבא שבוע, איפה ישנן יצירות אומנות סודיות ועוד.

יאנה 054-4945429

 


מגדל דוד: הכירו את השער לירושלים

טלפון: 2884*

מגדל דוד (צילומים: איתי מוניקדם, נפתלי הילגר, Michiel Hendryckx – ויקיפדיה)

מוזיאון מגדל דוד הוא הרבה יותר ממוזיאון, הוא הסמל של ירושלים. המצודה העתיקה והמשוחזרת להפליא ניצבת בשער יפו, בכניסה הראשית לירושלים העתיקה, בתפר שבין מערב ומזרח, בנקודת המפגש שבין העיר העתיקה וירושלים המודרנית. במוזיאון תוכלו לבקר בתצוגת קבע מרשימה המגוללת את התקופות השונות של ירושלים, ובתצפית פנורמית מרהיבה ביופייה המשקיפה על העיר העתיקה והחדשה. בנוסף, המוזיאון מציע מגוון סיורים מרתקים לכל מי שרוצה להכיר את סודותיה ונבכיה של ירושלים.
בימים אלו נפתחת תערוכה חדשה במוזיאון: ההר – מסע מצולם אל הר הבית. התערוכה מציגה את סיפורו של הר הבית בהיסטוריה המודרנית של העיר דרך מחקר צילומי מקיף, החל מהתצלום הראשון המתעד את הר הבית ועד ימינו. התערוכה מציגה מבט בהיר ומפוכח, אך עם זאת מלא השראה ותקווה, על המתחם הדתי והפוליטי המקודש והחשוב ביותר במזרח התיכון. אחד הסיורים המרשימים עוסק בתערוכה, במוצגים ובשינויים שהתרחשו בהר מאז 1839 ועד היום, ובגורמים לשינויים אלו.
בנוסף, יתקיימו בחודשים הקרובים סיורים מרתקים, בהם תוכלו ללמוד על ירושלים מזוויות חדשות ומעוררות השראה. בסדרת "אנשים" תוכלו להכיר את העיר דרך דמויות חשובות שפעלו למען העיר ועשו היסטוריה. בסיור בעקבות דמותו של עמוס עוז, תבקרו בשכונת ילדותו תוך חיבור לספרו "סיפור על אהבה וחושך", בבית ספרו ובביתו. בסיור בעקבות דמותו של דב יוסף תוכלו לראות היכן שכן משרדו, מהם האתרים החשובים בהם פעל והיכן הוא התגורר. סיור מפתיע ומרתק נוסף, יעסוק בעומר בן אל ח'טאב, מייסד האימפריה המוסלמית.
סדרה נוספת ומעניינת במיוחד, "משוררים בירושלים", תוציא אתכם למסע מרתק בעקבות המשורר חיים גורי או ארבעת המשוררות הגדולות ברחביה – לאה גולדברג, מרים ילן-שטקליס, זלדה ואלזה לסקר שילר. כמו כן, תוכלו לקבל זווית ראיה היסטורית-תרבותית ייחודית על העיר בסדרת הסיורים "בתי קברות בעיר הנצח". כל סיור יתקיים בבית קברות אחר – הר הזיתים, הר ציון, שייח' באדר, שערי צדק א' וסנהדריה, כאשר כל אחד מהם חושף אירועים היסטוריים מרתקים ורבדים שונים הקשורים לירושלים.

טלפון: 2884*

למידע נוסף ורכישת כרטיסים: tod.org.il
או בעמוד הפייסבוק

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר