מוזיאון ישראל, מוזיאון המדע, מציאות מדומה במוזיאון ארצות המקרא, תערוכה במוזיאון על התפר (צילומים: אמיר רונן, נועם כהן, שי וזדיאס, Yael Bartana - A Declaration)
מוזיאון ישראל, מוזיאון המדע, מציאות מדומה במוזיאון ארצות המקרא, תערוכה במוזיאון על התפר (צילומים: אמיר רונן, נועם כהן, שי וזדיאס, Yael Bartana - A Declaration)

ל"ג בעומר: כניסה חינם למוזיאונים ברחבי העיר

ביום חמישי, ל"ג בעומר, יצוין יום המוזיאונים הבינלאומי. ברחבי העיר ניתן יהיה ליהנות מכניסה חופשית למרבית המוזיאונים

פורסם בתאריך: 16.5.19 11:23

ביום חמישי הקרוב, 23.5, יצוין ל"ג בעומר ויחד איתו, כמיטב המסורת של השנים האחרונות, גם יום המוזיאונים הבינלאומי. במסגרת יום המוזיאונים תתאפשר כניסה חינם למרבית המוזיאונים שפועלים בירושלים (ובישראל כולה).

כמו כן, במהלך היום יתקיימו מגוון פעילויות בהשראת הנושא השנתי הנבחר – 'המוזאון כחממה תרבותית – העתיד של העבר'. בנוסף, ייערכו סיורים והדרכות מיוחדות, מפגשי שיח גלריה, סדנאות יצירה לילדים וחשיפה לתערוכות חדשות.



המוזיאונים הפתוחים בירושלים:

מוזאון ישראל (17:00-10:00) – פעילות מוצעת (למבוגרים): שיח גלריה בתערוכה "חי בחלל: יומן אילן רמון ומגילת חנוך מקומראן' (שתיפתח ב-21.5).

מוזיאון ישראל (צילום: אמיר רונן)

מוזיאון ישראל (צילום: אמיר רונן)


מוזאון המדע (18:00-10:00) – פעילות מוצעת (לגילאי 4 ומעלה): הפנינג אביבי במסגרת התערוכה פלסטיקולוג'י. הפעילות תכלול סדנאות בנייה, הדגמה מדעית, הצגה מקורית וגם סרט תלת מימד חדש (הסרט בעלות של 10 שקלים).

מוזיאון המדע (צילום: נועם כהן)

מוזיאון המדע (צילום: נועם כהן)


 

מוזיאון חצר הישוב הישן (17:00-10:00) – פעילות מוצעת (לכל המשפחה): הצצה נדירה על הווי החיים של אנשי הישוב הישן הירושלמי דרך תצוגת קבע ותערוכות מתחלפות. כמו כן, שיח גלריה בתערוכה 'ממשבר לתקומה – ספורם של מפוני העיר העתיקה'.

 


מוזיאון על התפר (17:00-10:00) – פעילות מוצעת (למבוגרים): סיור חופשי בתערוכות.

תערוכה במוזיאון על התפר (צילום: Yael Bartana - A Declaration)

תערוכה במוזיאון על התפר (צילום: Yael Bartana – A Declaration)


מוזאון ארצות המקרא (17:30-9:00) – פעילות מוצעת (גילאי 9 ומעלה): סיור מודרך למבוגרים בתערוכות, אפליקציית המשחק "המרוץ למוזאון" ועוד מגוון חוברות לפעילות עצמית לכל המשפחה.

מציאות מדומה במוזיאון ארצות המקרא (צילום: שי וזדיאס)

מציאות מדומה במוזיאון ארצות המקרא (צילום: שי וזדיאס)


המוזאון לאמנות האסלאם (19:00-10:00) – הפעילות המוצעת (גילאי 4 ומעלה): הקרנת 2 עבודות וידאו של האמנית נבט יצחק אשר הוצגו בתערוכה "אוריינט אקספרס", סיור מודרך בגלריות הנבחרות וסדנאות יצירה (בתשלום) לילדים.

עוד יהיה פתוח במסגרת יום המוזיאונים: מוזיאון אסירי המחתרות.


על היוזמה אחראים איגוד המוזאונים הישראלי בשיתוף המוזאונים השונים. השנה, כאמור, יום המוזאונים יעמוד בסימן המוזיאון כחממה תרבותית – העתיד של העבר. "נושא זה נבחר במטרה להפנות זרקור אל תפקידם החשוב של המוזאונים בשימור המסורת, העברתה מדור לדור והתאמתה לדור העתיד", מסבירים באיגוד המוזיאונים.

עוד מוסיפים באיגוד: "יום המוזאונים הבינלאומי נחגג מדי שנה ברחבי העולם במהלך חודש מאי במטרה להגביר את המודעות של הציבור לחשיבות תרומתם של המוזאונים לחברה, לעודד אותו להרחיב את אופקיו ולהנגיש לקהל הרחב את תחומי המדע, האמנות, האדריכלות ומורשת התרבות – המוצגים במוזיאונים".

יו"ר איגוד המוזאונים בישראל נאוה קסלר מוסיפה: "ביום המוזיאונים הבינלאומי אלפי מוזיאונים בעולם מעלים על נס את תרומת המוזיאונים לציבור בקשת רחבה של נושאים, ומזמינים את הציבור לקחת חלק בחגיגה תרבותית, חוויתית ומעשירה. למוזאונים בישראל ובעולם תרומה חברתית גדולה והם עוסקים בנושאים חברתיים, מעלים סוגיות שבמחלוקת, ועוסקים במחקר, חינוך והעשרה".

יום המוזאונים מצוין מדי שנה החל משנת 1977 וזוכה להצלחה רבה ברחבי העולם. בשנת 2017, הגיע מספר המשתתפים לשיא של כל הזמנים – למעלה מ-36,000 מוזיאונים מ-157 מדינות ואזורים השתתפו ביום הפתוח, וארגנו פעילות ואירועים לציבור שביקר בתערוכות.

איגוד המוזיאון ואיקו"ם ישראל מייצג את מרבית המוזיאונים בארץ. האיגוד פועל לקידום המוזאונים ופעילותם, ליצירת שיתופי פעולה בין המוזיאונים ובפיתוח קשרים מקצועיים עם מוסדות חינוך ותרבות בארץ ומחוצה לה. האיגוד פועל בזיקה לעקרונות איקו"ם, ארגון המוזאונים הבינלאומי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר