מאשה מנוחין - הדירה האקסטרווגנטית | צילום: גיל דור
מאשה מנוחין - הדירה האקסטרווגנטית | צילום: גיל דור

אותה הגברת בשינוי אדרת

מאשה מנוחין עשתה הסבה מהייטק לעיצוב פנים והיום היא מעצבת בתים חדשים ודירות יד שניה, מתאימה את הבית לצורכי הדיירים ובהחלט, משפרת ללקוחותיה את איכות החיים

פורסם בתאריך: 11.4.22 21:56

לידיה של מעצבת הפנים מאשה מנוחין, הגיעה משימה של עיצוב שלוש דירות זהות בבניין משותף. מדובר בדירות של חמישה חדרים, שכוללות מרפסת שמש ושירות, שהקושי איתו נאלצה מאשה להתמודד היה שהחלל של הסלון והמטבח, יחסית קטנים. בכל אחת מהדירות נדרש עיצוב שונה בהתאם לאופי ודרישות המשפחה ולאחר תהליך משותף, מספר מפגשים עם בעלי הבית, נבנה עיצוב אישי ומותאם. "למרות שמדובר בדירות זהות מבחינת המבנה, הידע והניסיון שלי כמעצבת פנים מקצועית עשה את ההבדל ויצרתי לכל משפחה את הפנינה הייחודית לה. יש להבין שלמרות שמדובר באותו חלל, ניתן ליצור עיצוב שונה לכל בית, אבל חשוב שאיש מקצוע יעשה זאת  בהתאמה אישית וזו ההתמחות שלי".

מה התהליך?

"טרם תחילת העבודה, אני נפגשת עם הלקוחות למפגש ראשוני, מבינה מה חשוב להם ולאחריו נבנות שתי אופציות לתכנון הבית. אנחנו מנתחים את האופציות ולאחר מכן אני בונה את האופציה הסופית וכן תוכנית לקבלן המבצע".

מאשה מדגישה שבדירות חדשות מקבלן, מומלץ לשבת עם מעצבת הפנים לפני תחילת הבנייה. "כאשר התכנון נעשה מראש, ניתן להתאים את העיצוב לבנייה, לעשות שינויים מבחינת קירות, חשמל ותאורה. מעצבת פנים זה הרבה מעבר לסטיילינג, זה להתאים את הדירה לאורח החיים".

הדירה המודרנית

בדירה מתגוררת משפחה בת חמש נפשות. הורים ושלושה ילדים – שאחת מהן מתבגרת. עיצוב ושיפוץ הדירה נעשה במהלך תקופת הקורונה והמעבר לעבודה בבית. "למשפחה היה חשוב שלמרות גודל הסלון, תהיה פינת עבודה, שמצד אחד סגורה ומבודדת ומצד שני, תהיה חלק מהבית". מאשה סגרה פינה בסלון ותכננה ארון, שנבנה במיוחד אצל נגר שמצד אחד הוא חלק מחדר העבודה ויש בו מקום למדפסת וכל מה שקשור לעבודה של בני המשפחה, ומהצד השני, משמש את הסלון, בני הבית והאוספים האישים שלהם. על ידי הצבת הארון, נוצר חיבור בין החללים, הוכנסה ספה והוקם קיר טלוויזיה. בנוסף, מכוון שמדובר בחלל קטן, לא היה מקום לבנות פינת אוכל, אך מאחר ולמשפחה היה חשוב פינה לארוחות משותפת, במטבח הוצב אי עם כסאות כמספר בני הבית, אשר משמש גם כפינת אוכל וגם כמשטח עבודה גדול. כמו כן בכניסה לבית הוצב ארון שירות.

מאשה מנוחין הדירה המודרנית | צילום: גיל דור

הדירה האקסטרווגנטית

גם במקרה הזה, מתגוררת משפחה בת חמש נפשות. אך מדובר במשפחה לא שגרתית, שהיה מאוד חשוב לה שהבית יהיה תוסס ועם הרבה צבע. הצבע השולט בדירה הוא אדום, כשעל הקיר המרכזי דיוקן של בעלת הבית אשר לובשת שמלה אדומה. "העיצוב התחיל מהדיוקן של בעלת הבית". מספרת מאשה איך התחילה בניית התוכנית. "הפרדתי את המטבח והסלון עם משרביה (חוצץ), אשר נותן את האפקט של ההפרדה, מבלי להפריד באמת בין החללים". עוד פרט לא שגרתי אשר לקח חלק בעיצוב, זה שלמשפחה יש שפנה. "לפני השיפוץ, השפנה חיה בכלוב שהיה ממוקם בין הסלון למטבח. תכננתי לכלוב ארון, שהוא חלק מפינת עבודה עם מקומות אחסון". גם בדירה הנוכחית, ביקשה המשפחה פינת אוכל. "פה יצרתי סוג של אי נמוך שמשמש כשולחן אוכל ומשלב פינת ישיבה שניתן גם לאחסן בה. כמו כן, הטלוויזיה הוצבה בצורה כזו שניתן לצפות בה מהסלון ומהמטבח". הסלון עוצב על ידי משחק של מראות שנותן לו מראה אי סימטרי. בכניסה לבית נבנתה קונסולה שמשמשת בימים רגילים כשולחן עבודה, אך נפתחת לשולחן גדול לאירוח. את הכיסאות החבאנו בארון השירות שתוכנן במיוחד ואשר מתחבר בצורה אורגנית למטבח ואף מסתיר את ארון החשמל ומשמש לאחסון מעילים ונעליים".

מאשה מנוחין- הדירה האקסטרווגנטית | צילום: גיל דור

מאשה מנוחין- הדירה האקסטרווגנטית | צילום: גיל דור

הדירה הרומנטית

בדירה מתגוררים זוג ושני ילדים והעבודות אמורות להתחיל בחודשים הקרובים. "המשפחה ביקשה עיצוב במראה רומנטי". אומרת מאשה שמסבירה שלא מעט מהעיצוב נעשה על ידי תאורה מותאמת. בנוסף, מאחר והעיצוב לא מאפשר להציב שידה מתחת לטלוויזיה, כל מכשירי החשמל מוקמו במקום אחר והטלוויזיה תעבוד עם עינית. "לכן היה חשוב לתכנן שנקודות החשמל והריהוט, יהיו תואמים למיקום מוצרי החשמל". במקרה של המשפחה הזו, הוצב במטבח אי נמוך וכן תוכננה פינת אוכל משפחתית.

מאשה מנוחין, בת 40, נשואה ואמא לשלושה ילדים. לעיצוב פנים הגיעה לפני כחמש שנים, לאחר שבמשך שנים רבות עבדה בתחום ההייטק, עסקה בפיתוח וניהול פרויקטים והחליטה שהיא רוצה לעשות שינוי. במקביל לעבודה, החלה ללמוד עיצוב פנים וכשסיימה את הלימודים החלה לעבוד כעצמאית.  

מאשה מנוחין - דירה רומנטית | צילום: גיל דור

מאשה מנוחין – דירה רומנטית | צילום: גיל דור

טלפון: 054-9373173

לפייסבוק: DESIGN – M תכנון ועיצוב פנים: העמוד הרישמי

אימייל: [email protected]

לאתר הבית: www.masha-design.co.il


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר