(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב)
(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב)

מרכז החוויה הדיאלוגית בירושלים: יוצרים שינוי בשיח הבינאישי בזוגיות

מרכז החוויה הדיאלוגית פותח בירושלים את הסניף להכשרת אנשי מקצוע בתחום הזוגיות. נפגשנו לשיחה כדי להבין במה המרכז עוסק ולמי הקורס מיועד

פורסם בתאריך: 19.2.18 11:27

חשבתם פעם כיצד ניתן להעצים את הקשר הזוגי שלכם? חשבתם פעם כיצד ניתן לשפר קשר זוגי של אחרים? האם מרתק אתכם לתמוך באחרים ולקדם אותם אל הגשמת משאלת ליבם בעולם הזוגי? האם הייתם רוצים תחום מקצועי חדש?

במרכז החוויה הדיאלוגית תכנית להכשרת אנשי מקצוע בתחום הזוגיות, המרכז פותח את הסניף בירושלים. הקורס הראשון נפתח במרץ, וזוהי סיבה מספיק טובה לשוחח איתה, להבין במה המרכז עוסק ולמי הקורס מיועד, אבל לפני כן – הנה סרטון קצר:

 

 

קבלו במתנה את שאלון מבחן הזוגיות – כלי פרקטי ויישומי, שיסייע לכם לאבחן ולשפר את מצב הקשר הזוגי  – ללא עלות – הקישו כאן

מהי "החוויה הדיאלוגית"?

"שמי נגה בר ואני מייסדת ומנהלת 'מרכז החוויה הדיאלוגית'. התחלתי לחשוב על רעיון ה'חוויה דיאלוגית' כשעבדתי עם העמותה לקידום כבוד האדם בישראל במסגרת ארגונים שונים. שם גיליתי שהערך הנרמס ביותר בחברה הישראלית הוא כבוד האדם ומה שראיתי בעיקר בקליניקה בטיפולים הוא שקורה משהו במערכות יחסים לטווח ארוך ששוחק את הפגנת הערך הזה משני הצדדים. בהמשך, התחלתי לחקור מה מאפשר כבוד אדם ומה לא וככה הגעתי למושג הדיאלוג. למדתי באקדמיה תואר ראשון בייעוץ חינוכי ותיאטרון, למדתי הנחיית קבוצות והתואר השני שלי חקר את תחום הכתיבה בהיבט של תהליכים אישיים. אז פיתחתי את המחשבה לשאלה: 'מה מאפשר דיאלוג?', 'מה לא מאפשר דיאלוג?'. ככה מצאתי שדיאלוג הוא פיתוח יכולת לראות את האחר כמו שהוא, לא אובייקט שמשמש לצרכים שלי – כאדם עם מחשבות, רצונות ורגשות. יש שוני גדול בין לראות את השני כאובייקט לבין לראות אותו כסובייקט. ככה התחלתי לכתוב תוכנית שלמה על האפשרי והבלתי אפשרי לראות אותו וכך קראתי לזה 'החוויה הדיאלוגית'. לימדתי את זה גם בקורסים ברשויות מקומיות, במערכת החינוך וגם קצינים בכירים במוסד.

ואיך הוקם "המרכז לחוויה הדיאלוגית"?

"אחרי שפיתחתי את התוכנית, לימדתי קורס מאמנים באוניברסיטה, הבאתי לשם כלים מ'החוויה הדיאלוגית' בתוך ההוראה, ואז פנו אליי לכתוב קורס שמכשיר אנשי מקצוע בתחום הזה של 'הוראת החוויה הדיאלוגית' וזה מה שהתחלתי לעשות מ-2009, ניהול מרכז הכשרה שהולך ומתרחב. "

אז מה לומדים ב"חוויה הדיאלוגית"?

"להיות זוג זה אתגר. אני מנסה ורוצה לתת מענה במרכז שלי לכל טווחי 'הגילאים' בתחום הזוגיות, יש שלב בו אדם רוצה זוגיות, כאן נרצה לאפשר לו כלים להשיג את שאיפתו. זה הדבר הראשון. הדבר השני – לפני החתונה, לאפשר לזוג להיות זוג, ללמוד ולהכין את עצמו למכשולי הזוגיות. תחנה שלישית – אנשים שפונים אליי בתוך הזוגיות כדי לחיות אותה באופן מספק ללא תסכול. תחנה רביעית – אם קורית פרידה ורוצים להתמודד איתה מבלי לשבור את הכלים. זוגיות היא משאלת הלב הגדולה ביותר אבל היא המקום בו חווים אגב כך כאב מאוד גדול. איך מרוויחים את הפרידה לצורך התעצמות והתרחבות האישית של כל אחד מהפרטנרים. אחד המאמרים שלי, 'פרידה כהזדמנות לריפוי פצעי ילדות', עוסק בזה."

 

 

תוכלי לספר לנו קצת על הפעילות של המרכז?

"היו כבר 31 קורסים עד היום ועומדים להיפתח כרגע קורס 32 ו-33. קורס 33 מיועד להיפתח בירושלים. אוניברסיטת בר אילן, היחידה לפיתוח מקצועי הזמינה אותנו אליה ומאז אנחנו פועלים בשיתוף פעולה איתם. התעודה שמוקנית בסוף הקורס היא מורי דרך ומנטורים ליחסים וזוגיות. חשוב לציין שחוץ ממרכז ההכשרה שיש בו הכשרה מקצועית, השתלמויות לאנשי מקצוע וקורס מתקדם שניתן לעבור לאחר קורס ההכשרה, מתקיימים גם ימי עיון בנושאים שונים. למשל: טרילוגיה בנושא של פרידה. המרכז מציע סמינרים לזוגות שלומדים את השפה של 'החוויה הדיאלוגית' ובעצם מייצרים את ברית הזוגיות שלהם בהסתמך על 'החוויה הדיאלוגית' המשותפת שלהם. השפה הופכת לרווחת יותר ויותר, הם מחדשים את הנדרים ורוכשים ידע חשוב שמבחינה מחקרית מוכיח את עצמו כיעיל להפחתת מקרי גירושין."

 

(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב)

(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב)

 

בקרוב נפתח הקורס בירושלים. מה תוכלי לספר לנו עליו?

"מי שמעבירה את הקורס בירושלים היא שירלי, היא מנהלת המרכז והיא לימדה אותו גם בתל אביב, היא העבירה השתלמויות להנהגת 'אורט' העולמי ולעמותות בירושלים. הקורסים בירושלים מתאימים לאנשים עובדים והם משעות אחר הצהריים עד הערב אחת לשבוע, בימי רביעי."

שמענו ש"החוויה הדיאלוגית" הגיעה עד הכנסת.

"נכון, כבר השתתפנו גם במפגש בכנסת שחבר הכנסת יהודה גליק אירגן. הציגו בו מחקרים לפיהם בארצות הברית, מדינות בהן יש חובה בחוק לקורסים מסוג 'החוויה הדיאלוגית' לזוגות אחוז מקרי הגירושין פוחת. כיום מקודמת חקיקה בכנסת להקלות במס בשנה הראשונה לזוגות שלוקחים קורסים מסוג זה. אין ספק שכשזה יקרה יידרשו גם הרבה מאוד אנשי מקצוע בתחום. עכשיו סיימתי קורס הכשרה ראשון והקורסים מקבלים דירוג גבוה, אנשים נרגשים מהידע שהם מקבלים. הפכתי חומרים מורכבים להבנה לכלים מאוד ידידותיים למשתמש. אין ספק שזה קורס יוצא דופן גם באיכות, גם ברמה ובידע שהוא מקנה לאנשים וגם בפרקטיקה שלו, ואני מזמינה את כל הקוראות והקוראים להצטרף אלינו למסע."

 

מתוך מכתבי התודה שהמרכז קיבל:

"בניית קורס שהוא מלאכת מחשבת שאפשר בכל אחד מאיתנו שינוי וצמיחה שמחלחלים בנו כמים חיים"

"התוכנית המופלאה שבנית מחייבת אותנו להבין שאדם איננו אי אלא שכולנו חלק מיבשת גדולה ששמה אהבת אדם"

 

קבלו במתנה את שאלון מבחן הזוגיות – כלי פרקטי ויישומי, שיסייע לכם לאבחן ולשפר את מצב הקשר הזוגי  – ללא עלות – הקישו כאן

מרכז "החוויה הדיאלוגית" בירושלים

לפייסבוק החוויה הדיאלוגית

054-5390075 – מיכל וטורי (הרשמה לקורס בירושלים)

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קורס משנה חיים. בזכןת הקורס עברתי שינוי משמעותי בחיים. בנוסף יצרתי לעצמי מקצוע ותעסוקה לפנסיה. מומלץ בחום

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר