מאשה מנוחין (צילום: גיל דור)
מאשה מנוחין (צילום: גיל דור)

שילוב צבע בבית: מעצבת הפנים מריה מנוחין מסבירה איך עושים את זה הכי טוב

פנינו למעצבת הפנים מריה (מאשה) מנוחין ממודיעין שנתנה לנו כמה טיפים לגבי צבעוניות בעיצוב הבית ובהום סטיילינג: "יש כללים חשובים לשילוב צבע בבית"

פורסם בתאריך: 7.4.19 18:01

לצבעים יש משמעות פסיכולוגית. צבעים תורמים ליצירת תדמית. צבעים יוצרים אשליה. אם אתם אוהבים צבעוניות בעיצוב הבית או משוניינים בשילוב צבע בבית במספר גוונים מותאמים – חשוב לעשות זאת נכון מבחינה עיצובית מבלי להשתולל ולגרום לבית שלנו להיראות מבולגן או לתת ליושבים בו הרגשת אי נוחות. פנינו למעצבת הפנים מריה (מאשה) מנוחין ממודיעין שנתנה לנו כמה טיפים לגבי צבעוניות בעיצוב הבית ובהום סטיילינג.

סלון בעיצוב מאשה מנוחין (צילום: גיל דור)

איזו השפעה יש לצבעים עלינו?

"נתחיל מזה שלצבעים יש תפקיד והם גורמים לנו לתחושות שונות,  תחשבו על הצבעים של הרשתות למזון מהיר. בדרך כלל אדומים או צהובים. צבעים אלה ובשילוב כזה גורמים לנו לתחושה של חוסר רוגע. והמטרה פשוטה: שהלקוח לא יישאר יותר מדי זמן במסעדה ויפנה את מקומו ללקוח הבא. יחד עם כיסאות לא כל כך נוחים ועוד כמה סודות קטנים, זה עובד מצוין וגורם לנו לאכול מהר ולצאת משם במהירות. מנגד תחשבו על לובי של מלון מפנק או מסעדת יוקרה. בד"כ מקומות יוקרתיים צבועים בצבעים פסטליים, שמנת, בז' עם מעט כהים. צבעים המשרים אוירה של רוגע חופש פינוק שלא נרצה לעזוב לעולם".

עיצוב חדר שינה (צילום: דינה טננבאום)

עיצוב חדר שינה (צילום: דינה טננבאום)

מה תפקידם של הצבעים?

"לכל צבע תפקיד במה שהוא משרה עלינו.  צבעים חמים כמו אדום, כתום, צהוב – יוצרים תחושה של חמימות, צבעים קרים כמו תכלת, כחול, או סגול – ייתנו תחושה של נינוחות ורוגע. ירוק נמצא במרכז הספקטרום, לכן יכול להיות גם קר וגם חם, תלוי בסביבה שבה הוא נמצא. חשוב גם לתת את הדעת על בהירות הצבעים. צבע יכול להיות חזק מאוד, אבל אם נוסיף אליו לבן, הוא הופך לבהיר יותר ורך יותר. כך למשל נוצרו הוורודים או כל גווני האוף-ווייט שאנחנו כל כך אוהבים להשתמש בהם לחיפוי הקירות".

עיצוב של מעצבת פנים מריה מנוחין (צילום: גיל דור)

עיצוב של מעצבת פנים מריה מנוחין (צילום: גיל דור)

כיצד ניתן לשלב צבעים בצורה מיטבית ומצד שני שלא יהיו משעממים?

"קחו השראה מהטבע. התבוננו היטב בתמונת נוף תמונה בה הכל הרמוני המציעה לנו שילובי צבעים מתאימים כך שאם תשתמשו בו, קרוב לוודאי שלא תטעו. קחו תמונה שעושה לכם טוב, שאתם אוהבים. שימו לב לצבעים. בדרך כלל יש הרבה, אנחנו נסתפק בשלושה צבעים בלבד. הצבע הראשון שנבחר יהיה צבע הבסיס. בדרך כלל, למטרה הזאת נשתמש בצבע פסטלי, רגוע, לא צועק. 60% מהעיצוב שלנו יהיה כך או אחרת בצבע הזה: רוב הסיכויים שכך נצבע את הקירות וכך נבחר את הריצוף. הצבע השני הינו צבע מלווה. הוא צריך ללכת טוב עם הבסיס, אבל להיות שונה ממנו. בדרך כלל נשתמש בו בריהוט וטקסטיל. הצבע הזה ייקח עוד 30%. הצבע השלישי יהיה הדגש. נבחר הפעם צבע חזק עם אמירה. זה ישמש אותנו ל-10% הנותרים. לא צריך לפחד פה בבחירה של הצבע, אבל גם לא להגזים ולבחור את המיקומים הנכונים שאותם נרצה להדגיש. אני גם ממליצה להשתמש בו בעיקר באקססוריז, כך שניתן יהיה להחליף בקלות במידת הצורך. ניתן גם להשתמש בו על קיר נושא, אבל תזכרו את ה-10%!"

עיצוב של מעצבת פנים מריה מנוחין (צילום: גיל דור)

"Less is more – שימוש יתר בצבע עלול לתת תחושה של עומס. שימוש באלמנט של צבע עז וחזק בחלל לבן לדוגמה ידגיש את הלבן ומצד שני ידגיש את הצבע העז לכן אין צורך להעמיס.

צבע יוצר אשליה – שימוש בצבע נכון יכול ליצור אשליה של מרחב לעומת זאת שימוש בצבעים לא נכונים יכול ליצור את ההיפך. למשל: צביעת התקרה באותו גוון כמו הקירות מגביהה אותה, צביעתה בגוון כהה מנמיכה אותה. צביעת קיר בצבע חם מרחיבה אותו (כי צבע חם נוטה "להתפשט"). שימוש בצבעים כהים לחללים קטנים יצור אשליה של חלל קטן הרבה יותר שימוש בצבע בהיר יצור אשליה של מרחב".

בהצלחה.

 

מריה מנוחין מעצבת פנים 054-9373173

https://www.facebook.com/minteriorplanningdesign

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר