תלמיד, ילד בבית, ילד כותב (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מדוע תלמיד בחינוך המיוחד בירושלים שוהה למעלה משבועיים בבית?

תלמיד כבן 12.5 שוהה בביתו למעלה משבועיים - לטענת אמו במוסד הלימודי לחינוך מיוחד בעיר לא מטפלים בבעיותיו הלימודיות וההתנהגותיות; מנגד, במשרד החינוך מציינים כי התלמיד אינו מושעה והוא יכול לחזור ללימודים לאחר פגישה מקצועית בנוכחות הוריו

פורסם בתאריך: 17.2.20 15:42

תלמיד בחינוך המיוחד בירושלים שוהה למעלה משבועיים בביתו ואינו לומד בבית ספר. הסיבה? אמו של התלמיד בן ה-12.5 טוענת בשיחה עם "כל העיר" כי במוסד הלימודי לחינוך המיוחד בצפון ירושלים, שבו בנה אמור ללמוד, לא מטפלים בבעיותיו הלימודיות וההתנהגותיות כראוי. מנגד, במשרד החינוך דוחים את טענות האם, ומציינים כי התלמיד יוכל לחזור ללימודים, לאחר פגישה מקצועית בנוכחות הוריו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"בני כבר למעלה משבועיים לא הולך לבית הספר", מספרת בשיחה עם "כל העיר" אמו של הילד. "לאחר ועדת השמה שנערכה לו הוחלט להעביר אותו לבית הספר של החינוך המיוחד בעיר, והוא התחיל ללמוד שם בכיתה ז', בטענה שמסגרת זו תתאים לבעיותיו הלימודיות וההתנהגותיות. אך, שמו אותו בכיתה עם מגוון ילדים עם כל מיני בעיות שלא קשורות לבעיות האישיות שלו, ולכן הילד לא נמצא בבית ספר שמתאים לסביבתו".

"הובטח לי שהילד שלי יקבל טיפול רגשי ומענה מוחלט בבית הספר הנוכחי", מוסיפה ומספרת האם. "אך, הילד סובל מהצקות ומהתעללויות מהילדים האחרים במהלך השנה. וכתוצאה מכך, הוא הושעה כמה פעמים מבית הספר, וכרגע הוא מעל שבועיים בביתו ללא מענה מתאים מהמסגרת הלימודית".

לדברי האם, בשבוע שעבר התקיים טקס קבלת תעודות מחצית בבית הספר, ובנה לא הורשה להגיע ולהשתתף, ולכן הוא לא קיבל את התעודה. "בט"ו בשבט חילקו תעודות מחצית, אך לא נתנו לו לקחת את התעודה", מדגישה האם. "הוא ראה ששאר הילדים מקבלים תעודות ברשתות החברתיות וגם הוא רצה לקחת את התעודה, אך הוא לא קיבל. לפחות שהיו נותנים לו תעודה".

"בשורה התחתונה הילד לא מקבל טיפול כראוי", אומרת האמא, "בינתיים – הוא בבית. פניתי למשרד החינוך כמה פעמים בנושא, ותמיד בוחנים את ההתנהגות שלו, אני דורשת שייתנו לבני את המענה המתאים לבעיותיו".

במענה לפניית "כל העיר", ממשרד החינוך מחוז ירושלים נמסר כי "הדברים המועלים בפנייה אינם מדויקים. אנו מבקשים לציין כי הובהר לאם שהתלמיד אינו מושעה והוא יוכל לחזור ללימודים מיד לאחר פגישה מקצועית שתערך בנוכחות ההורים והצוותים הרלוונטיים. ולמרות מספר הצעות ובקשות לקיים פגישה שכזו, האם סירבה. בשל צנעת הפרט לא נוכל לפרט מעבר לכך".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר