גן הילדים ברמת שרת (צילום: טלי פוקס)
גן הילדים ברמת שרת (צילום: טלי פוקס)

רמת שרת: המאבק על גן הילדים הדתי-לאומי האחרון – האם הוא יעבור לידי חב"ד?

בעקבות מיעוט נרשמים - העירייה שוקלת להעביר את מבנה הגן שברחוב דוד פ.מרץ לידי חב"ד, ההורים יוצאים למאבק: "מדובר פשוט במחטף של העירייה"; מנח"י: "מספר הנרשמים לממ"ד גילי חובה לא עמד בתקן הבסיסי המאפשר פתיחת גן. לעומת זאת, בגני ממ"ד גילי 4-3 נרשמו עודפי ביקוש"

פורסם בתאריך: 7.7.20 17:34

המאבק על גן הילדים הדתי-לאומי האחרון ברמת שרת: הורים לילדי הגן, שברחוב דוד פ. מרץ, זועמים על כוונת העירייה להעביר את העברת מבנה הגן לזרם חב"ד בעקבות מיעוט נרשמים. "מדובר בגן ממלכתי דתי היחיד בשכונת רמת שרת לגילי 6-4, ולפני כחודש בתקופת ההרשמה ובאופן פתאומי לגמרי העירייה הודיעה לנו שהחל משנת תשפ"א 'גן ליאת' ייסגר", מספרת בשיחה עם "כל העיר" טלי פוקס, אם לילדה בגן ופעילה חברתית בשכונה. "במקומו ייפתח גן חב"ד בשל הביקוש הרב. אנחנו ההורים בגן ליאת מתנגדים לפתיחת גן חב"ד, מכיוון שהוא לא מתאים לרוח של הורי הגן. גן ליאת, משרת לא רק דתיים לאומיים אלא חילוניים מסורתיים והרבה מפלחי האוכלוסיה. חשוב להבין שאין עוד גן ממ"ד ברמת שרת, ובעקבות סגירת הגן והעברתו לחב"ד ילדינו יצטרכו להירשם לגנים בשכונות הסמוכות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לדברי פוקס, היא והורים נוספים בגן פנו לגורמים במנח"י ושיגרו מכתב בנושא על מנת להשאיר את פעילות הגן כרגיל. ובנוסף, פנו לחברת המועצה ימית יואלי-אלה (התעוררות), ששיגרה מכתב בנושא לראש העיר משה ליאון ולחבר המועצה עו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים). "העירייה לא שיתפה את ההורים בהחלטה", מדגישה פוקס. "נפגשנו עם מנח"י בשבוע שעבר וקיבלנו תשובה חד משמעית שאין ילדים שירשמו לשנה הבאה ולכן הגן שלנו נסגר וגן חב"ד נפתח במקומו. פנינו לגורמים אחרים במועצת העיר על מנת שיתערבו ויעזרו לנו במאבק – אנו יודעים שמשה ליאון הבטיח לחבר המועצה יוסי חביליו כי אם יהיו 20 ילדים שירשמו עד יום רביעי, הקרוב הגן לא ייסגר. כרגע, מדובר פשוט במחטף של העירייה ואנחנו נאבק למען פתיחת והפעלת גן ליאת גם בשנה הבאה".

חברת המועצה ימית יואלי-אלה (התעוררות), שמנסה לסייע להורים, מוסיפה ואומרת כי "המאבק על מוסדות החינוך בשכונות הוא מאבק על אופייה של ירושלים – האם ירושלים תישאר עיר שנותנת מקום לכולם, או עיר הרומסת ציבור אחד על חשבון ציבור אחר? לאחרונה דרשתי ממשה ליאון לחשוף את "הסכם השכונות" המתהווה, וכמובן שליאון ענה בשלילה. לצערי, ליאון מתחיל ליישם את ההסכם בשטח ואנו רואים זאת במוסדות החינוך העומדים להסגר. לא ניתן שדבר זה יקרה, ונמשיך להיאבק למען כל הציבורים בירושלים".

חביליו מוסר כי "אני רואה חשיבות עליונה להשארת הגן הממלכתי דתי בשכונה, לא יתכן שלא יהיה פתרון להורים המבקשים ללמוד במסגרת זו בשכונה, כניסת גן ילדים חרדים לשכונה עלולה לסמן את תחילת שינוי צביונה של השכונה דבר שעלול להבריח את החילונים והדתיים הלאומיים מהשכונה".

ממינהל החינוך בעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר בשני גנים מהזרם הממלכתי דתי. מספר הנרשמים לממ"ד גילי חובה לא עמד בתקן הבסיסי המאפשר פתיחת גן. לעומת זאת, בגני ממ"ד גילי 4-3 נרשמו עודפי ביקוש של תלמידים מהשכונה. עיריית ירושלים פועלת בהתאם לצרכי הקהילה ואף קיימה מפגש עם ההורים על מנת למצוא אלטרנטיבה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. להיות יהודי כשר ושמח

    לא יזיק לאף אחד קצת מסורת להתקרב לבורא עולם.. ואהבת השם. לערכים, וטעם עולם הבא היא שמירת שבת המלכה.
    בעזרת השם יתברך כל עם ישראל יחזור בתשובה ויתקרב לבורא עולם. אמן כן יהי רצון

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר