גן ילדים (צילום אילוסטרציה: Pixabay.com
(צילום אילוסטרציה: pixabay.com)

הבלגן בצהרונים בקרית היובל: "אנחנו כבר חודש וחצי חיים באי ודאות, לא יכולים לתכנן אפילו יום קדימה"

מערך צהרוני ניצנים בגנים בקרית היובל לא מתפקד - באחד הגנים עדיין לא נפתח צהרון, באחרים צהרון נפתח רק לאחר החגים ובמקרים שונים קיבלו ההורים הודעה באמצע היום שהצהרון לא יפעל. עיריית ירושלים: "העירייה מצרה על חוסר הנוחות שנגרם להורים, והיא תמשיך לפעול להמשך פעילות רציפה וסדירה של המסגרות השונות"

פורסם בתאריך: 13.10.21 14:26

מדוע מערך צהרוני 'ניצנים' בקרית היובל לא מתפקד? הורים רבים מהשכונה מביעים תרעומת גדולה על התנהלות מינהל קהילתי יובלים אשר מפעיל את הצהרונים. לטענת ההורים – חלק מהצהרונים לא נפתחו ב-1 בספטמבר אלא רק לאחר החגים, באחד הגנים הצהרון עדיין לא פועל למרות אין ספור הבטחות, ואילו במקרה אחר קיבלו הורים באמצע היום הודעה שהצהרון לא יפעל באותו היום. התסכול של ההורים, רובם אנשים עובדים, גדול, בטח לאור העובדה שהם מרגישים שאין הם מקבלים מענה הולם.

בשיחה עם "כל העיר" מספרת אודליה אברהמי, אמא לילד בגן קרן אור שבדרך כרמית, כי "מאז תחילת השנה אין לנו צהרון. אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות. רק בשבוע שעבר הבטיחו לנו במינהל הקהילתי כי הצהרון ייפתח ביום ראשון. מה שלא קרה לבסוף. הבעיה היותר חמורה היא שמאז יום חמישי אף אחד במינהל לא נותן לנו תשובות. למעשה, הם מתחמקים מלדבר איתנו".


אברהמי לא לבד. תומר דויטש, אב לילד בגן דוכיפת בקרית היובל, מספר: "אנחנו כבר חודש וחצי חיים באי ודאות, לא יכולים לתכנן אפילו יום קדימה. רק השבוע התחיל הצהרון לעבוד סדיר, עכשיו הורים גילו בעיות עם הזיכוי על חודש ספטמבר שהבטיחו. וזה אחרי שפנינו לכל גורם אפשרי וכולם מעבירים אחריות מאחד לשני. מרגישים חסרי אונים מול המערכת. היחיד שניסה לעזור ולסייע הוא אסף שפיינר, חבר המינהל הקהילתי".

גם בגן סיגלית שברחוב אברהם שרון חווים קשיים מאז תחילת השנה. אמא לילד בגן מספרת בשיחה עם "כל העיר" כי הצהרון של בנה נפתח רק אחרי החגים מכיוון שבמינהל לא הצליחו לגייס מובילת צהרון. זהו? ממש לא. לדבריה, "אין לנו רגע דל. אחרי הקשיים מתחילת השנה – ביום חמישי שעבר הודיעו לנו שמובילת הצהרון עזבה. למינהל כמובן שאין פתרון עבורנו, כך שאנחנו שוב בנקודת ההתחלה".

יש לציין כי עד לשנה הנוכחית הופעלו צהרוני 'ניצנים' בכל העיר על ידי מתנ"ס גילה. השנה, כך לבקשת מינהל קהילתי יובלים, עבר תפעול הצהרונים לידיים של המינהל וזאת "על מנת לתת שירות קהילתי, איכותי ומקצועי לתושבי שכונות יובלים", כך על פי מכתב שנשלח מהמינהל הקהילתי להורים בתחילת השנה.
אולם בינתיים, חודש וחצי מפתיחת שנת הלימודים, השירות שמקבלים התושבים בקרית היובל רחוק מלהיות איכותי ובוודאי שלא קהילתי לאור ריבוי התלונות שמתקבלות במערכת "כל העיר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מינהל קהילתי יובלים קיבל לידיו את הפעלת 27 הצהרונים, מתוך הבנה כי ראוי שמסגרות אלו יופעלו על ידי המינהל הקהילתי המקומי, שמהווה כתובת לכל נושא עבור התושב. לדאבוננו, קיים מחסור ארצי בכוח אדם במסגרות הגיל הרך והצהרונים, זאת על רקע ההקפדה על גיוס כוח אדם איכותי בעל תו ירוק. העירייה עושה מאמצים רבים לגיוס כוח אדם העומד בהנחיות, זאת במטרה לשמור על בריאות התלמידים".

עוד נמסר מעיריית ירושלים: "באשר למקרה בקרית היובל, לאור אילוצי הקורונה ובשל ביטול חריג, פעל הצוות למציאת עובדת חלופית, ותוך זמן קצר הוצאה הודעה להורים בדבר הפעלת הצהרון כרגיל. נכון להיום במינהל יובלים פועלות מרבית המסגרות, למעט אחת, שתחל לפעול ביום ראשון. ההורים יקבלו כמובן החזר מהמינהל הקהילתי על ימי פעילות אשר לא התקיימו. לצד זה, ייבחן אופן ניהול הצהרונים במקום על ידי מינהל החינוך. העירייה מצרה על חוסר הנוחות שנגרם להורים, והיא תמשיך לפעול להמשך פעילות רציפה וסדירה של המסגרות השונות, תוך שמירה על בריאותם ובטיחותם של הילדים".

ממינהל יובלים נמסר: "ב-1.9 מינהל קהילתי יובלים קיבל לידיו הפעלת 27 צהרונים ממינהל קהילתי גילה מתוך תפיסה חינוכית והוליסטית-קהילתית על כך שמסגרות אלו ראוי שיופעלו על ידי המינהל הקהילתי המקומי, אשר מהווה כתובת לכל נושא עבור התושב. אנו מתמודדים עם סוגיית מחסור בכוח אדם במסגרות הגיל הרך בכלל ובמסגרות הצהרונים בפרט – אתגר מוכר וידוע ברמה העירונית והארצית – בפרט בימים שבהם המדיניות הלאומית בנושא ההקפדה על התו הירוק נכנסה לתוקף. כלל חברי ההנהלה והצוות המקצועי של המינהל הקהילתי – מטה ההנהלה, מנהלי השלוחות, מחלקת כוח אדם וכמובן תחום הגיל הרך עמלים יומם ולילה על הפעלת המסגרות באופן מיטבי עד להשלמת התקנים החסרים בימים הקרובים. בנוגע למקרים שצויינו. בשל ביטול חריג של עובדת צהרון בדקה האחרונה נאלצנו להודיע להורים על סגירת הצהרון באופן מיידי. בשל התושייה שגילה הצוות בסופו של דבר נמצא פתרון להפעלת המסגרת. מובן שהורי ילדים הלומדים במסגרת שלא נפתחו במהלך ספטמבר יקבלו זיכוי עבור חודש זה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר