גן ילדים, גן חובה דוד ילין צילום פרטי
(צילום: פרטי)

אבסורד: גננת מירושלים לא מוכנה להתחסן או להיבדק, משרד החינוך לא נותן תקן למחליפה

מאז תחילת השנה בגן חובה בבית הכרם יש גננת מחליפה. אולם לאחר שהגננת המחליפה הבינה שהיא לא תקבל אפילו תקן של מחליפה, היא החליטה לעזוב. ההורים זועקים לעזרה

פורסם בתאריך: 20.10.21 14:15

תסכול וחוסר אונים – אלו התחושות שאיתן מסתובבים בימים האחרונים הורים לילדים בגן חובה בשכונת בית הכרם. הסיבה – החל מיום ראשון הקרוב לא תהיה בגן גננת, ומשרד החינוך לא מוצא פתרונות.

הבלגן בגן החל כבר בפתיחת שנת הלימודים – הגננת הקבועה של הגן סירבה להתחסן או להיבדק על בסיס קבוע. כתוצאה מכך, ובהתאם להנחיות שנקבעו על ידי קבינט הקורונה, היא לא רשאית להיכנס לגן.



לגן שובצה גננת מחליפה ונראה היה שהמשבר חלף, אותם השבוע, לאחר שהגננת הבינה כי משרד החינוך אינה מוכן להעסיק אותה אלא על בסיס שעתי, ללא שום יציבות ובלי תנאים, היא הודיעה כי בכוונתה לעזוב. בחטיבה הצעירה בדוד ילין מתקשים למצוא מחליפה שתסכים לעבוד בתנאים הללו – והחל מיום ראשון, כך טוענים ההורים, יפעל הגן ללא גננת אחת, אלא על בסיס של מחליפות זמניות.

ההורים, כמעט מיותר לציין, מיואשים ומתוסכלים, והם אף שוקלים לקיים הפגנה מול משרדו של מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך מאיר שמעוני.

בינתיים, בפנייה לעזרה ששיגרה השבוע אחת האמהות ללשכת ראש העיר משה ליאון היא מסבירה: "אנחנו במצב קריטי בגן של הילדה שלי. הגננת הקבועה לא הסכימה להתחסן או להיבדק ולכן מתחילת השנה יש גננת מחליפה. משרד החינוך מוכן להעסיק את המחליפה רק לפי שעות, בלי תנאים כלשהם, ובלי יציבות, למרות שהמצב לא הולך להשתנות בקרוב", כך כתבה השבוע אמא לילדה בגן חובה בדוד ילין ללשכת ראש העיר משה ליאון, זאת לאחר שההורים התייאשו מלפנות למשרד החינוך.

בהמשך היא מוסיפה: "המנהלת של החטיבה הצעירה שהגן הוא חלק ממנה, ניסתה לדבר עם מנח"י ועם משרד החינוך וכלום לא עוזר. החל מיום ראשון לא תהיה גננת בגן. אנחנו חייבים את עזרת ראש העיר".

"זו שערוריה – במקום לפתור את הבעיות שלהם, במשרד החינוך מעדיפים לגלגל את האחריות אל ההורים", אומרת אחת האמהות בגן ל"כל העיר". "הילדים שלנו הפכו להיות כלי משחק בשנים הקריטיות לחייהם, והכל בגלל גננת שלא התחסנה".

יניב אפריים, אב לילד בגן מוסיף: "כרגיל, משרד החינוך חושב צעד אחד קדימה, במקרה הטוב. אבל גם שאנחנו מצלצלים בפעמון האזעקה, אף אחד לא מתעורר. עזבו שנייה אם התו הירוק הוגן או לא הוגן, זה מה שהחלטתם, אבל למה להפקיר את הילדים? אנחנו שומעים על מקרים של שומר מחברת שמירה שממלא את המקום של הגננת. עד לשם הגענו? החלטתם לא לאפשר לגננת לעבוד? בסדר. תנו תקן, מסודר, כדי שתגיע גננת לעבוד עם הילדים שלנו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא מוכר ומטופל על ידי המחוז. מקווים ומאמינים שיהיה פתרון עד יום ראשון".

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים כי "העסקת גננות, ותנאי העסקתן, הינם באחריות משרד החינוך. יחד עם זאת, העירייה תפעל לסייע במציאת פתרון לסוגיה במסגרת הכלים העומדים לרשותה במטרה להקל על ההורים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. האמת לא מסוקרת

    למה שתתחסן? העולם איבד את הדעת
    אנשים מתים מהחיסונים, קורונה לא מזיקה לילדים
    טיפשים

  2. למה

    זכותה. אם היה הכפת תנו אחד מהשני לא הינו סובלים ככה ממה שהממשלה עושה לנו הדיקטטורה הזו

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מתלוננים על גננת שלא התחסנה?

    את ילדכם חיסנתם?!!

    די לבולשיט

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שלא מתי לגננת להיכנס לגן, הוא הבעייתי. לכל אחד זכות על הגוף שלו. מסיק עם הכפייה הטיפשית והמיותרת הזו! התו הירוק הוא תעודת עניות מבישה לכל מי שמשתף עם זה פעולה.

  5. יפעת ש.ב.

    מישהו גנב את השלט שהיה בכניסה למשרד החינוך עליו היה כתוב; סגור. נא לא להפריע. ייפתח מחדש בעוד שנה.

  6. טל צדק

    בני#***** שלא תתחסן מעולה כל הכבוד לה! ממשלה רעה פושעים! החיסון הורג יותר מיידי אנשים .ותזהרו ליתעסק עם הילדים של הבורא עולם עם ישראל חי לעד!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה לא בגלל גננת לא מחוסנת, זה בגלל ממשלה דיקטטורית ששוטפת לאנשים את המח

  8. מקצוע מסוכן

    ההורים עוקבים, משתילים מכשירי האזנה, גננות נכנסות לכלא, חוות לינצ' ציבורי… מי תכניס היום ראש בריא למתח המסוכן הזה ? מי שבכל זאת מחליטה להכנס לזה, צריך לברר עם פסיכולוג אם היא לא מזוכיסטית או אובדנית.

  9. 1984

    כל הכבוד לגננת , שלא יתקפל לסחטנות ושגעון של משרד הבריאות וחינוך
    בין כך שכר עלוב , לעבודה קשה , שחיפשו פריירית אחרת…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר