יו"ר מועצת התלמידים בירושלים טלי פרדמן (צילום: פרטי)
יו"ר מועצת התלמידים בירושלים טלי פרדמן (צילום: פרטי)

יו"'ר מועצת התלמידים העירונית: המציאות ההזויה, הריחוק והחזרה לשגרה

טלי פרדמן, 17, תושבת בית הכרם, שסיימה השבוע כיתה י״ב בבית הספר פלך, מסכמת קדנציה אינטנסיבית כיו"ר מועצת התלמידים בירושלים: נוער ירושלמי – יומן מסע 22

פורסם בתאריך: 25.6.22 20:30

התנודות היו מטורפות. לא ידענו איך היא תתחיל ולא ידענו שכך תיגמר. השגרה הלכה והתנדפה מסדר היום בקצב אקספוננציאלי, תו ירוק, סגול, סגר כן, סגר לא, מקדם הדבקה, ZOOM, למידה היברידית, חיסון שלישי, רביעי. המציאות היתה כזאת הזויה כך שאפילו אירוע פתיחת שנה, אירוע טריוויאלי למדי בימים כתיקונם, היה נשמע לנו סוג של אלאדין, פנטזיה רחוקה ששייכת לעולם אחר.

אבל שנה חלפה, קיבלנו את השגרה שלנו חזרה וזה הזמן להגיד "וואו". בתוך כל רכבת ההרים הזאת, מועצת התלמידים והנוער של ירושלים לא נחה לרגע. כדי לתת טיפה של וודאות, באוקיינוס של חוסר וודאות, נפגשנו בני נוער מכיתות ט' עד י"ב, אחת לשבוע למשך שעתיים – פרונטלית או בזום, אנחנו שומרים על ההנחיות, כן? וקידמנו פרויקטים שישמיעו את קולו ויענו על צרכיו של הנוער הירושלמי.

הפעילות האינטנסיבית שלנו כללה סמינר לבעלי התפקידים בו הכנו תוכנית שנתית ובנינו חזון משותף. נפגשנו עם ראש העיר משה ליאון אחת לתקופה, עם אנשי מפתח בחינוך הירושלמי, יצרנו מעגלי שיח רבים במטרה להציף רצונות וצרכים של הנוער. נכחנו ברשות החברתיות וניסינו להיות אוזן קשבת לפניות אודות הטרדות מיניות בבתי הספר. אירחנו את הוועידה הארצית של מועצות הנוער בבנייני האומה והפקנו כנס מועצות ירושלמי, בו מועצות שכונתיות ובית ספריות נפגשו במטרה להכיר זו את זו וליצור נוער יוזם. בנוסף זכינו בגאווה ובכבוד, לייצג את הנוער הירושלמי במצעד החיים שהתקיים בפולין, כחלק ממשלחת שהוציאה העירייה.

במהלך השנה יזמה המועצה וניהלה פרויקטים ייחודיים רבים, כדוגמת: "מגדר על הבר" שמטרתו להנגיש את הנושא לנוער בצורה חווייתית, או "עשרת המשפיעים של ירושלים", פרויקט שיזמנו יחד עם מרכז מא"י ומטרתו להעניק במה לבני נוער שהצליחו ליצור שינוי ולהשפיע על המרחב הירושלמי.

מועצת הנוער תמשיך לפעול גם בחופש. ב-3.7 יתקיים כנס הוקרה לשירות משמעותי בשיתוף פעולה עם בית נחמיה. המחלקה לנוער תשיק באותו שבוע ממש את "שבוע לנוער: (בא-לגן) שיתרחש בגן הפעמון ויכיל מתחמים שונים והופעות ייעודיות לנוער הירושלמי. וכמו בכל שנה, גם השנה נשיק את "נוער 10" – סדרת קופונים מגוונת לנוער בלבד שעלותן תהא מסובסדת ותעמוד על עשרה שקלים. בקרוב גם תושק האפליקציה "נוער ירושלמי" שמטרתה תהיה לאגד את כל הפעילויות וההטבות המיוחדות במקום אחד.

 

 

תודה ענקית למחלקה לנוער ולמרכז מא"י, הבית של הנוער היוזם והאקטיביסט בירושלים, כל הפעילות העצומה הזאת לא הייתה יכולה להתרחש, ללא עזרתכם.

נוער יקר, מה שאתם רוצים ואומרים הוא חשוב ואנחנו כאן כדי לשמוע אתכם ולפעול למענכם. ותזכרו תמיד – אם בוער בכם הצורך לשנות ולהשפיע במרחב העירוני, אתם יותר ממוזמנים להצטרף כי נוער ירושלמי זה אנחנו.


מחפשים דירת 3 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר