כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: קרדיט: maroke/depositphotos.com)
כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: קרדיט: maroke/depositphotos.com)

ההורים הירושלמים נגד משרד האוצר: "מביא את מערכת החינוך לרמת מדינות עולם שלישי"

על רקע ההשבתה הצפויה של התיכונים עם פתיחת שנת הלימודים ב-1.9, יו"ר הנהגת ההורים בעיר אריק קפלן במתקפה חריפה נגד האוצר: "מביא את מערכת החינוך לרמת מדינות עולם שלישי... קורא לראש הממשלה להתערב באופן דחוף"

פורסם בתאריך: 28.8.23 09:52

עם כל יום שחולף, השבתת התיכונים בפתיחת שנת הלימודים ב-1.9 הופכת להיות עובדה די מוגמרת. אמנם המשא ומתן בין ארגון המורים בהובלתו של רן ארז לבין משרד האוצר (כשמשרד החינוך מנסה לתווך ברקע) נמשך כל הזמן, אבל כשבארגון המורים אומרים כי "לאור המצב הקיים כעת – 100 אחוז שתהיה שביתה", וכששר החינוך יואב קיש לא נשמע אופטימי במיוחד – נדמה שתלמידי כיתות י' עד י"ב לא יפתחו את השנה.

מדובר, כידוע, על משא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי חדש למורים המואגדים תחת ארגון המורים. ההסכם הקודם הסתיים לפני אי אילו חודשים – ולמרות משא ומתן שנמשך עוד מסוף השנה שעברה, עשן לבן והסכם חתום ומוגמר עדיין אין. רחוק מזה – גם כיום, ארבעה ימים בלבד לפני ה-1.9, ישנם פערים של למעלה ממיליארד שקלים בין הצדדים, כשגם משך ההסכם שעליו יחתמו הצדדים נמצא במחלוקת. המשא ומתן, חשוב לומר, מתקיים כל הזמן למרות חילוקי הדעות, וגם היום, שני, צפויה פגישה מרתונית בין אנשי האוצר לבין משרד האוצר (כשברקע כאמור גם אנשי משרד החינוך).


אריק קפלן (צילום: פרטי)

אריק קפלן (צילום: פרטי)


 

 

בימים האחרונים, כחלק מהמשא ומתן, הועלתה על ידי משרד האוצר האופציה של קיצוץ בשעות הוראה בתמורה להעלאות שכר מופחתות, והדבר הוביל לזעם בקרב ההורים בירושלים. יו"ר הנהגת ההורים בעיר אריק קפלן יוצא בחריפות נגד משרד האוצר ואומר: "משרד האוצר מביא את מערכת החינוך לרמת מדינות עולם שלישי. במקום למצוא דרכים לשפר את מערכת החינוך, להעלות את רמת המורים ולהפוך את ההוראה למקצוע מבוקש ומכובד – משרד האוצר מבקש לפגוע בתלמידי ישראל על ידי קיצוץ שעות הוראה והעיקר לא לשלם תוספת שכר למורים".

עוד מוסיף קפלן: "הדרך המוצעת, כמו גם אי חתימה על הסכם שכר חדש והוגן – תביא לתלמידים בורים ובעתיד הלא רחוק להיותנו מדינה נחשלת בדומה למדינות עולם שלישי. אני קורא לראש הממשלה להתערב באופן מיידי ודחוף כדי להציל את מערכת החינוך ולהחזיר את החינוך לראש מעייננו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר