בחינת בגרות (צילום: Omrihayu, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)
בחינת בגרות (צילום: Omrihayu, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)

השלכות 'חרבות ברזל': הקלות לתלמידי התיכונים

על רקע המלחמה והלימודים החלקיים בשבועות האחרונים, מפרסם משרד החינוך שורת הקלות משמעותיות בבחינות הבגרות בשנה הקרובה. המרכזיות שבהן - תוספת זמן של 15 אחוז בכל בחינות הבגרות ומיקוד חומר הבחינה. גם תלמידי כיתה ד' ותלמידי כיתה ט' זכו להנחות

פורסם בתאריך: 6.11.23 19:42

מלחמת חרבות ברזל נכנסה לשבוע החמישי שלה ונראה שהיא לא מתקרבת לסיומה. על הרקע הזה של הימשכות הלחימה – משרד החינוך פרסם השבוע שורה של הקלות בעיקר לתלמידי התיכונים שייבחנו השנה בבחינות הבגרות (וגם לתלמידי כיתות ד' וט' ניתנו הנחות מסוימות).

הסיבה להקלות, כאמור, היא התמשכות המלחמה בדרום ואף הרחבתה לצפון. העובדה שתלמידים רבים פונו מבתיהם לבתי מלון וכמעט ואינם לומדים, או שאינם לומדים כלל, כשגם תלמידים שאינם בקו העימות לא למדו בצורה סדירה – הובילה את משרד החינוך להחלטה שקיבל. בין ההקלות המרכזיות שיינתנו – תוספת זמן של 15 אחוז לכל הבחינות החיצוניות, הן במועדי החורף והן במועדי הקיץ, ומיקוד חומר הבחינה או הרחבת אפשרויות הבחירה במענה לשאלות הבחינה במועדי חורף וקיץ. יצוין כי במועדי חורף וקיץ תלמידים עם התאמות יקבלו תוספת זמן נוספת של 15 אחוז מעבר לתוספת הזמן שאושרה להם.

בנוסף להקלות הללו, שר החינוך יואב קיש החליט כי תלמידים מכל הארץ שחוו אובדן, כאשר בן משפחתם מקרבה ראשונה נרצח או נחטף, יקבלו מענה מותאם בהתייעצות עם מנהלי בתי הספר ועם הגורמים המקצועיים. "המשרד מתחייב לתת לתלמידים אלה את המענה הנכון ביותר על מנת שהם לא ייפגעו", התחייב שר החינוך.

 

 

זאת ועוד – במשרד החינוך החליטו גם על דחיית המבחניים הארציים בשפת אם לתלמידי כיתות ד' (תוכננו לדצמבר 2023), ואת המבחנים הארציים לתלמידי כיתות ט' (פברואר 2024). לדבריו, לקראת סוף דצמבר תתקיים במשרד הערכת מצב, שבה יתקבלו החלטות על קיום המבחנים הארציים במהלך השנה או ביטולם.

כידוע, כפי שפורסם, בשבוע שעבר פרסם משרד החינוך את המתווה החדש לבחינות הבגרות, שבמסגרתו הבחינות במועד החורף יידחו לחודש מרץ 2024. כפועל יוצא מכך יידחו הבחינות במועד הקיץ בשלושה שבועות לסוף חודש מאי 2024. במשרד מסבירים כי המתווה החדש גובש בתיאום עם צה"ל, ועד ראשי האוניברסיטאות, ארגון המורים העל יסודי, הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים והנוער הארצית.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר