רוז לובין ז"ל, חלוקי הנחל שהוצבו ליד קברה של רוז ז"ל (צילומים: דוברות המשטרה, תלמידות הרטמן)
רוז לובין ז"ל, חלוקי הנחל שהוצבו ליד קברה של רוז ז"ל (צילומים: דוברות המשטרה, תלמידות הרטמן)

לזכרה רוז לובין ז"ל: ההוקרה של תלמידות הרטמן

התלמידות עיצבו והניחו בהר הרצל חלוקי נחל לזכרה של לוחמת מג"ב שנפלה בפיגוע בעיר העתיקה ב-6.11. "לקראת 30 יום לנפילתה, ערכנו לימוד בחברותא. יחד ראינו שלאבנים יש כוח בחיזוק האמונה ובחיזוק המשפחה", סיפרו התלמידות על המחווה

פורסם בתאריך: 11.12.23 14:04

בשבוע שעבר, במלאת 30 יום לנפילתה של סמ"ש רוז לובין ז"ל, לוחמת מג"ב שנפלה בפיגוע דקירה שאירע בסמוך לתחנת שלם של משטרת ירושלים בעיר העתיקה, נערך טקס לזכרה בהר הרצל. בטקס השתתפו בני משפחתה של רוז ז"ל – מרביתם מתגוררים בארצות הברית – חבריה ליחידה, לוחמים וקצינים במשמר הגבול וכך גם תלמידות מדרשיית הרטמן לבנות, אשר למדו על רוז ז"ל במסגרת לימודיהן ולקראת ה-30, עיצבו לזכרה חלוקי נחל, שאותם הציבו בסמוך לקברה.

רוז, כפי שפורסם, עלתה לארץ לבדה מאטלנטה והתגייסה לשירות משמעותי כלוחמת מג"ב. ב-7 באוקטובר, היא לחמה בשער הכניסה לקיבוץ סעד, שם שהתה אצל משפחתה המאמצת, ומנעה חדירת מחבלים. חודש פחות יממה לאחר השבת השחורה, ב-6.11, רוז נפלה בפיגוע בעיר העתיקה בעת שהיתה בפעילות מבצעית.

 

 

טקס ה-30 בהר הרצל כלל קריאת תהילים, דברי הספד מפי קרובים וחברים, והנחת זרים על קברה של רוז ז"ל. לאחר הטקס, הונחו אבנים מקושטות במסרים מחזקים על קברה וכן על קברם של חללי מלחמה נוספים.

"החיילת הגיבורה רוז לובין הי"ד נהרגה בעת שהגנה עלינו בין האבנים הירושלמיות בעיר העתיקה", סיפרו התלמידות מהרטמן. "לקראת 30 יום לנפילתה, ערכנו לימוד בחברותא במדרשייה. יחד ראינו שלאבנים יש כוח בחיזוק האמונה ובחיזוק המשפחה".

עיריית ירושלים: "מעשה ההוקרה של תלמידות מדרשיית הרטמן לרוז לובין הי"ד הוא מעורר השראה. רוז, שנפלה בהגנה על גבול הדרום ועל בירתנו ירושלים, הייתה דוגמה ומופת לצעירות רבות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר