בית הספר הניסויי מרכז העיר (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)
בית הספר הניסויי מרכז העיר (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

מצדיקה את אירועי ה-7/10 ומאשימה את היהודים באונס וברצח – התלונה נגד מורה בניסויי

לפני כשבוע וחצי פנו הורים לתלמידה בניסויי למנהל חטיבת הביניים וגוללו בפנייתם שיחה שהתנהלה בין מורה מחליפה בבית הספר לבין בתם. לטענתם, בנוסף לאמירות המצדיקות את מתקפה החמאס, היא אמרה עוד: "בשנת 1948, כשהיהודים הגיעו - הם רצחו ואנסו". למרות שהפנייה נעשתה לפני כ-10 ימים - ההורים לא קיבלו מענה מבית הספר והמורה לא זומנה לבירור

פורסם בתאריך: 14.3.24 17:25

מורה בבית הספר הניסויי התבטאה בעד המתקפה הנרצחת שביצעו מחבלי החמאס על יישובי הדרום בשבת השחורה של ה-7/10.לטענת הורים לתלמידה בבית הספר, לפני כשבוע וחצי, ב-3.3.2024, בתם שוחחה עם המורה (מורה במילוי מקום שמועסקת על ידי משרד החינוך), ובשיחה הצדיקה המורה את המעשים הנפשעים.

ההורים ההמומים שלחו מכתב להנהלת בית הספר, שבו הם מגוללים את פרטי השיחה. לטענתם, כפי שהיא עולה מהמכתב, המורה אמרה לתלמידה ש"היא מבינה למה הם עשו את מה שעשו ב-7.10, ושהיא מכילה את זה".

בנוסף, המורה ציינה בשיחה עם התלמידה כי "בשנת 1948 היהודים הם אלה שהגיעו ורצחו ואנסו בשביל להקים מדינה".

ההורים מציינים בפנייתם להנהלת הניסויי כי מדובר ב"אירוע חמור ביותר. מכלתחילה אין לקיים שיח בעל אופי פוליטי בתחומי מוסד חינוכי… ותפקידו של הסמכות החינוכית לעצור מיד ולהביר כין מקום לשיחה".

באשר לתוכן, ההורים חוזרים וטוענים במכתבם כי "הסייעת אמרה שהיא יכולה להבין ולהכיל את מעשי הזוועה שהתרחשו בשבעה באוקטובר". עוד הם ציינו: "דבר חמור נוסף שנאמר – שהיהודים הגיעו הם רצחו ואנסו. זוהי הבעת אמון בתעמולה ובשטיפת המוח השקרית שהיא הכוח המניע של הטרור".

הנהלת הניסויי, כך נודע ל"כל העיר", לא חזרה להורים ולא שוחחה איתם על המקרה, למרות שחלפו מאז המכתב 11 ימים. ככל הידוע להורים – המורה ממשיכה בעבדותה למרות הדברים החמורים שאמרה.

 

 

לאור העובדה שלא קיבלו מענה, פנו ההורים לארגון 'בצלמו' ולעורך הדין מיכאל ליטבק. עו"ד ליטבק שיגר היום, חמישי, פנייה בהולה לשר החינוך יואב קיש ולראש העיר משה ליאון, שבו הוא מעלה דרישה כי המורה תוזמן לשימוע באופן מידי.

עוד דורשים עו"ד ליטבק כי ייערך בירור עם הנהלת בית הספר מדוע לא טופל הנושא בזמן אמת, למרות דיווח ההורים. "יש לזמן לשימוע את מנהל בית הספר הניסויי ולהבין מדוע לא דיווח כנדרש לגופים הרלוונטיים מדוע לא הגיב לאמא ומדוע לא השעה באופן מידי את המורה המסיתה ומה הוא עשה בנוגע לתלונה החמורה ביותר", כך נכתב.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "האירוע כפי שהוצג בפנייתך הינו חמור ודורש ברור מעמיק ויסודי והועבר לטיפול הגורמים הרלבנטים".

מעיריית ירושלים נמסר: "מדובר במורה במילוי מקום המועסקת על ידי משרד החינוך ומשכך, האחריות לטיפול משמעתי, ככל ונדרש, הינה באחריות המשרד. העירייה פנתה למנהל בית הספר, ווידאה שהסוגיה מטופלת וכי יינתן מענה להורי התלמידה".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. מסתערב

    צריך לשים סוף למורים המחבלים והמחבלות וכדאי עכשיו היה להם יותר מידי חופש דיבור .חופש כזה פוגע בבטחון המדינה ובישבילנו עפ ישראל הם בוגדים משתפים ודורשחיסול לה ולמשפחתה היא מגדלת מחבלים ואני לא צוחק ככה זה מתחיל מהורה שמסית מרעיל ושקרן עכברושית יומך יגיע לא תקום ולא יקום מחבל או מחבלת במדינה יקום יקבל כדור לראש בלי היסוס ואם זה אני צרור לראש נגמר חופש ביטוי שגובל בהסתה לתת לה כדור ויהיה סוףףףף לפחות פחות אחת מחבלת

  2. דב

    ראו איזה צבועים אנחנו. אנו לא מסכימים לשמוע דעות שאינן תוא ות למה שאנו חושבים! אנחנו חיים בארץ דמוקראטית וכל אחד יכול להביע את דעתו, אפילו אם רובנו חושבים שהיא מוטעית. האם במלחמת השחרור לא נרצחו ערבים בדיר יאסין? המחקר על רצח ערבים בטנטורה איננו נכון? אבל כאשר זורקים לנו את המידע הזה בפרצוף, אנחנו מתקוממים ומגישים תלונה ודרישת פיטורין נגד אומרם.
    אני ראיתי את סרט הזוועות מהשביעי באוקטובר, אבל מי שלא ראה, לא יכול להביע דעה שהן לא התרחשו? לעניות דעתי כל אחד רשאי לה,יע את דעתו, אפילו היא לא מקובלת עלי.
    ומדיע אי אפשר להביע דעות פוליטיות בבתי הספר? מה קרה, ילד בגיל 16 לא יכול לפתח דעה עצמאית? צריך ללמד אותו רק את הצד הציוני של הסכסור מבלי להציג דעות מנוגדות?
    פתחו את הראש, ואל תתחילו לקלל אותי כי אינכם מסכימים לדעתי.

  3. רק ימין מנצח

    זה יד השמאלנים חופש הביטוי הסתה שנאה הרס המדינה צריך להוציא את כל הערבים או מסתים מהאוניברסיטאות ומכל מקום כולם מחבלים .

  4. שומרת מצוות

    ממש מזעזע הלוואי ותיהיה כבר מדינה יהודית רק שזה יקרה יבוא המשיח לפני זה לא נראה לי אז אמן שיבוא המשיח היום ויהיה מדינה יהודית

  5. שרה

    לפטר את המורה במיידי ואת המנהלת שלא עשתה את זה עד עכשיו!! חופש הביטוי אינו חופש אבסולוטי ודי כבר להחריב את עצמינו. בטח לא בזמן מלחמה ובטח לא בכלל!!

  6. רינת

    תפסיקו לפנות לעו"ד פשוט תהיו פעילים, תוציאו את הילדים מבית הספר ותישבתו בדרישה שעד שהמחברת הנאצית לא עפה מבית הספר אתם לא חוזרים!

  7. פסיכולוג

    עושים ניסוים על הילדים שלכם, אתם בחרתם בית ספר הזוי לילדים שלכם ואתם מתפלאים?

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפטר אותה מיד..דימוקרטיה אין משמעותה להצדיק רצח עם שאתה חי בתוכו. לאן הגענו
    כולנו רופסים בפני המיעוט הערבי שכל רצונו זה השמדת היהודים. זו לא דעה אחרת לא להתבלבל
    חובה יד קשה זו השפה שמכירים הרשנו להם להניף דגלים במוסדות הלימוד הבינו שהם יכולים לומר כל מה שעל ליבם והנה התוצאה. עריפת ראשי ילדים עבורה זה כלום להעיף אוצה בלי רחמנות אסור שתהיה ברשימת מורי משרד החינול אסור. תלמדו להתנהג כמוהם תגיבו בחוזקה בלי להתנצל בשם הדימוקרטיה. די נמאסו אוייבים מבחוץ לא מספיק יש לנו אותם בקרבנו.

  9. איאי

    חובה להעיף אותה ממשרד החינוך אינה ראויה לשאת תעודת זהות כחולה.
    די לנו אנחנו מורפים אוייבים מבחוץ וכל פעם מגלים שחלקם נמצאים וחיים בקרבנו. אפס סובלנות די לשמוע אנחנו חיים במדינה דימוקרטיה. אין פירושה להצדיק טבח חפים מפשע. לשלוח אותה לעזה
    במדינה חזקה היו מסלקים אותה בבושת פנים
    די עם הרחמנות המטופשת. די מספיק

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר