יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסף טייב (צילום מתוך אתר הכנסת)
יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסף טייב (צילום מתוך אתר הכנסת)

"לא כספומט" – הבשורה שיצאה מוועדת החינוך של הכנסת בנוגע לתשלומי הורים

תשלומי ההורים בדרך לביטול, או לכל הפחות לקיצוץ: כך הבהיר יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יוסף טייב מש"ס, שהורה למשרד החינוך להציג בתוך חודש תוכנית כוללת להפחתת התשלומים עד לביטולם המוחלט. מנגד - הוועדה אישרה את העלאת תעריפי הביטוח

פורסם בתאריך: 27.5.24 19:45

בוועדת החינוך של הכנסת מובילים מהלך לביטול מוחלט של תשלומי ההורים למערכת החינוך – כך עלה מדיון מיוחד שהתקיים בוועדה, במהלכו דרישת משרד החינוך לתשלומי הורים לא אושרה, זאת לאחר שהמשרד לא הציג תוכנית לירידה הדרגתית בתשלומים. מנגד, ביטוח תאונות אישיות עבור התלמידים, שעלה בארבעה שקלים לתלמיד, אושר בלית ברירה.

במהלך הדיון היום (שני, 27.5) הבהיר יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף טייב מש"ס, כי התשלומים לשנת הלימודים הבאה לא יאושרו אם משרד החינוך לא יציג תוך ארבע שבועות תוכנית לירידה הדרגתית בתשלומים עד לביטולם המוחלט. "תפסיקו להטיל את הטירוף הזה על ההורים", אמר טייב לנציגי משרד החינוך, "הייתם אמורים להציג פה תוכנית חומש. בשנה שעברה היתה לי הבטחה של מנכ"ל משרד החינוך להגשת תוכנית מקצועית לוועדה כדי שבסוף תהיה ירידה הדרגתית עד לביטול תשלומי ההורים, ועד היום לא קיבלתי דבר".

באשר לאישור התשלום עבור ביטוח התאונות האישיות, שיעמוד בשנת הלמודים הבאה על 73 שקל לתלמיד (תשלום הכלול בתשלומי הורים), אמר טייב: "אצביע בעד כדי שלא יישאר אף תלמיד ללא כיסוי ביטוחי".

 

 

חברי הכנסת שהשתתפו בדיון מתחו ביקורת קשה על משרד החינוך, וטענו כי מדי שנה מביא המשרד לשולחנה של הוועדה את סעיף תשלומי ההורים ברגע האחרון ומבקש לאשר זאת בדחיפות. היועצת המשפטית של הוועדה עו"ד תמי סלע אמרה כי "כבר בחודש מרץ פנתה הוועדה למשרד החינוך כדי לדון בתשלומי ההורים, בהסדרה, באכיפה ובפיקוח עליהם".

בדיון שאל טייב את נציגת משרד האוצר – המשרד שאמור לאשר את תשלומי ההורים – אם הועברה אליהם פנייה בנוגע לתשלומים. הנציגה הדר פוקס השיבה: "אני לא מכירה פנייה שהגיעה ממשרד החינוך. מדובר בעלות של עשרה מיליון שקל למדינה. אפשר לעשות זאת על ידי תעדוף אחרי שיוחלט במה לקצץ".

יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף אמרה בסיכום דבריה: "אנחנו ההורים לא כספומט. יש מיסים במדינת ישראל. מבחינת משרד החינוך, ההורים הוא מקור תקציבי".

נציגת משרד החינוך סימה עובדיה פורצנל התייחסה לעלייה במחיר הביטוח ואמרה: "שר החינוך יואב קיש שקל את החלופות – אם לצאת למכרז חדש או לעדכן את התעריף – והוחלט להביא לאישורה הדחוף של הוועדה את עדכון המדד. עד לשנת 2016, אז נחקק חוק שמחייב את השלטון המקומי לפרסם מכרז לביטוח, המחיר היה אחיד – 75 שקל. מרגע שיש חוק שמחייב התקשרות אחידה בכל הרשויות המקומיות, אנחנו מגיעים לכנסת אחרי שעשינו את כל הבדיקות בבית, עם הסכומים הכי נמוכים בתנאים האפשריים. אזכיר כי הכיסוי הביטוחי חל על כל שנת הלימודים, 24/7, כולל החודשים יולי ואוגוסט, ולהורים יש אפשרות להגיש בקשה לקבלת מלגה על תשלומי החובה, כמו בתשלומי הרשות".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. המעורר

    שיפסיקו לגבות / לגנוב מההורים דמי שכלול!
    הורה צריך לשלם על דפים/ציורים/ צבעים וכו'?
    יש להורים מספיק מיסים ותשלומים לשלם בלי ההמצאה שנקראת "דמי שכלול "

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר