אילוסטרציה הסעה, הסעות תלמידים
(צילום אילוסטרציה)

קטמון: תלמיד בן 6 נרדם בהסעה, הנהג הוריד אותו במרחק חצי שעה מביתו

הילד, תלמיד כיתה א' בבית הספר היסודי חורב, נרדם בהסעה של חברת "גיא הסעים" והורד על ידי הנהג במרחק רב מביתו. אימו: "היה לו רע, רטוב וקר. הוא היה מסכן"

פורסם בתאריך: 18.1.18 11:29

ילדי בית הספר היסודי העל אזורי חורב לבנים ולבנות משתמש בשירותיה של חברת הסעות פרטית, "גיא הסעים" מזה שנים רבות. ההורים מתלוננים על כשלים חמורים בהסעות, וטוענים כי בשל העובדה שמדובר בחברה פרטית, אין מי שייקח אחריות. לטענת ההורים, אפילו חברת ההסעות עצמה אינה לוקחת אחריות, ועונה להורים המתלוננים כי הם אינם שירות מוניות פרטיות. ההורים מצדם חוששים להתלונן ומבקשים להישאר בעילום שם.

ביום ראשון האחרון ילד בן 6, תלמיד כיתה א' מבית הספר, נרדם למשך כחמש דקות בהסעה ופספס את התחנה שלו. ברגע שהתעורר, הנהג הוריד אותו בצד השני של השכונה. הילד צעד ברגל כחצי שעה, כולל חציית כבישים, עד שהגיע לביתו. "היה לו רע, רטוב וקר", מספרת בשיחה עם "כל העיר" אמו של הילד. "הוא היה מסכן וביקש מאוד שלא נשלח אותו עם ההסעה הזאת. הנהג סירב להתקשר אליי, אמר אני לא נהג מונית והוריד את הילד. בשעה 16:30, חשוך וגשום, ויש הרבה כבישים. הוא הוריד אותו למעשה בצד השני של השכונה".

האם של הילד מספרת כי התקשרה להתלונן בחברת ההסעות, אך שם דחו את טענותיה. "התקשרתי לחברת ההסעות", היא אומרת, "אך לא קיבלתי מענה אמיתי. התשובות שנמסרו לי הם אנחנו לא מונית, ותרגילי את הילד שלך לא לישון בהסעה, ואז טרקו לי את הטלפון".

אמא אחרת, שהיתה על ההסעה במקרה, מספרת כי זה לא היה האירוע הבעייתי היחידי בהסעה באותו היום: "עוד לפני הגעת ההסעה לבית הספר הילדים חיכו לבד על הכביש, כי ההסעה איחרה ברבע שעה. למרבה הצער בית הספר מסיר את האחריות. היתה אמנם מורה מלווה שלא עמדה ליד הילדים. הייתי על ההסעה שבה ילד בן 6 הורד הרחק מביתו לאחר שנרדם. כשהתקשרתי לחברת ההסעות אמרו לי, אבל זה לא הבן שלך, אז מה את מתעצבנת?".

מגיא הסעים נמסר בתגובה: "רעננו את הנהלים בפני הנהגים על מנת שמקרים כאלו לא ישנו בעתיד. הנהג הושעה עד לשימוע".

 

 

ומה אומרים בבית הספר? בשיחה עם "כל העיר" טוענת אריאל ביטון, סגנית מנהל ורכזת המשמעת בחורב כי "אנחנו נותנים שירות למרות שאנחנו לא אחראיים. זאת חברה פרטית, וההורים משלמים לא דרכנו, אלא ישירות לחברה. כלומר לבית הספר עצמו אין אחריות כלשהי. למרות זאת, כל תלונה שהגיעה אלינו, טופלה. אם מדובר בהצקות מטעם הנהג, בתככים ומריבות בין הילדים, אם מדובר בהתנהגות לא נאותה של הילדים שלנו, כי אנחנו מאמינים בחינוך לדרך ארץ".

ומה עושים במקרה שבו ילד בן 6 הורד מההסעה במרחק חצי שעה מביתו?
"איפה את רוצה שבית הספר ייכנס פה? האמא לא פנתה אלינו, למרות שאני באמת חושבת שיש פה בעיה שאין מבוגר בהסעה, אבל זאת אחריות ההורים. אנחנו מודיעים להם את זה מראש. זה שירות של חברת גיא הסעים. איפה כאן בית הספר אמור להיכנס, שילד נרדם בהסעה? כשאנחנו שמענו מילדים שנהג אחד היה מקלל, מיד פנינו לחברה, דיברנו איתם וביקשנו שהנהג לא יגיע אלינו. אנחנו באמת נזהרים. אני מבינה את הצער של ההורים, ואת השוק, אבל זאת לא אחריות שלנו. הפנייה לנהג צריכה לבוא מההורים".

מי מרכז את התקשרות בין בית הספר לבין חברת ההסעות?
"אין גורם מרכז. אנחנו מעבירים להם את הכספים. ברגע שבאה תלונה האחראי על המשמעת שנמצא באותו יום יטפל בזה. אין מישהו אחד שמרכז. אני מבינה את הכעס של ההורים, אבל אם זאת היתה אחריות שלנו הייתי לוקחת את האחריות מיד".

את מבינה שהבעיה היא שאף אחד לא לוקח אחריות על ההתקשרות מול החברה?
"אני מוכנה לעבוד על משהו שהוא תחת אחריות שלי. אם זאת התשובה של גיא הסעים, זאת הבעיה שלהם. אנחנו יכולים לפנות לחברה, ולאיים עליהם שנפסיק לעבוד איתם, אבל האחריות היא לא שלנו. הילדים האלה הם כמו הילדים שלנו, ואנחנו פה בשביל לעזור".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רונה

    הבן שלי נוסע בהסעה הזו, והיא מתבצעת ע"י חברת גוש עציון ולא גיא הסעים.

  2. תקוה

    מענין מאד למה האמא השניה שהיתה בתוך ההסעה וראתה ילד יורד בבכי חצי מביתו, לא ירדה לעזור לו ומענין מאד למה הכתבת השמיטה את העובדה שהנהג הושעה מעבודתו עם בית הספר…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לכתוב גיא הסעים שיש מישהו חיצוני וזה חברת גוש עציון ולא גיא הסעים יש טעות בכתבה לפני שכותבים צריך לעשות בדיקה חברת גיא הסעים היא חברת הסעות אמינה ושירות טוב מאוד יש טעות בכתבה .

  4. שרה

    בתור אמא יש לציין שאת ההסעה להר חומה מבצעת חברת אוטובוסים גוש עציון , יש לציין שחברת גיא הסעים מבצעת את ההסעות לביה"ס חורב הרבה שנים עוד מכשהבת הגדולה שכיום אמא לילדים נסעה איתם , ותמיד קיבלתי שרות הוגן והולם מצוות המשרד

  5. חיה

    אנו נוסעים עם גיא הסעים מספר שנים לידיעתכם הכי אחראים בשוק , חלק מילדי נוסעים בחברה אחרצ ושם ההסעה לפעמים בכלל מוגיעה ולא מודיעים על כך ואין עם מי לדבר או לאן לפנות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר