חניכת המרחב החינוכי "איפכא", השבוע (צילום: נועם פיינר)
חניכת המרחב החינוכי "איפכא", השבוע (צילום: נועם פיינר)

פסגת זאב: נחנך מרחב לחדשנות חינוכית

ביום שני האחרון נחנך בפסגת זאב המרחב החינוכי "איפכא", הראשון מסוגו בארץ, בהשקעה של למעלה מ-10 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 4.3.18 12:49

לאחר ציפייה ממושכת והשקעה עירונית גדולה בהיקף של למעלה מ-10 מיליון שקלים, נחנך ביום שני האחרון (26.2) המרחב לחדשנות חינוכית – "איפכא" – בשכונת פסגת זאב.

בעירייה מציינים כי "איפכא הינו פרויקט הדגל של מנח"י, אשר חרט על דגלו את הפיכתה של ירושלים לבירת החדשנות הפדגוגית של ישראל ובהקמתו השקיעה העירייה למעלה מ-10 מיליון שקלים".

הקמת מרחב החדשנות החינוכי, כך מציינים גורמים בעירייה, קיבלה מהרגע הראשון את ברכתו של ראש העיר ניר ברקת אשר דחף וקידם את הנושא. בטקס חניכת המרכז ציין ברקת כי ״אני גאה ונרגש בפתיחתו של המרכז המהפכני "איפכא". ירושלים היא בירת החדשנות הפדגוגית של ישראל, ועיריית ירושלים אינה חוסכת מאמצים והשקעה בכדי להצעיד את התלמידים הירושלמים אל העתיד. אין לי ספק שהמרחב לחדשנות חינוכית יסייע לכל אחד ואחת מהתלמידים והמורים שיבואו בשעריו להגשים את חלומותיהם".

חניכת המרחב החינוכי "איפכא", השבוע (צילום: נועם פיינר)

חניכת המרחב החינוכי "איפכא", השבוע (צילום: נועם פיינר)

המרחב מהווה, כאמור, מהפכה בתפישה הפדגוגית. לא מדובר על עוד בית ספר, אלא על מרחב פדגוגי חדשני וראשון מסוגו, שמאפשר למורים ולתלמידים להתנסות יחד בסביבה לימודית חדשנית ומרתקת, בניית מערכי שיעור חדשניים, גיבוש תפיסות חינוכיות מתקדמות וכל זאת תוך שימוש במיטב האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים.

בעירייה מציינים כי ב"איפכא" ילמדו כל תלמידי בתי הספר של פסגת זאב. פעם בשבוע יגיעו התלמידים יחד עם צוות ההוראה הבית ספרי למרחב למשך יום לימודים שלם, שבמהלכו ייחשפו לשיטות לימוד מקוריות ומתודות פדגוגיות ייחודיות. המורים ילוו על ידי מומחים שיסייעו בחיבור עולמות התוכן המרתקים ללימודי הליבה ויאפשרו, למשל, ללמד תנ"ך באמצעות סדנאות בישול, היסטוריה דרך אולפני ניו מדיה ולימודי מתמטיקה באמצעות אבני פסיפס".

מרכז החינוך החדשני מורכב משבעה חללים, שמספקים מענה הוליסטי ליישום ורכישת מיומנויות נדרשות והעברת לימודי הליבה ממגוון זוויות שונות. כלל החללים בנויים כך שניתן להתאים אותם לצרכי הכיתה: לשימוש ככיתה מלאה, עבודה בקבוצות או בצוותים קטנים או כחללי עבודה אישיים.

בין החללים שמוצעים: חלל התכנסות, שהוא למעשה זה שמקבל את פני התלמידים והמבקרים ב"איפכא" המייצג את כלל עקרונות המרחב לחדשנות; חלל תלת ממד ויזמות, שבו יוכלו התלמידים לצלול למעמקי העולם הווירטואלי וללמוד את רזי העולם הדיגיטלי; חלל ירוק בעיר, שבו ייפגשו התלמידים בריאה ירוקה ורעננה בלב החלל האורבני; חלל יצירה, עיצוב ואמנות, שמאפשר לתלמידים וצוותי ההוראה להפעיל את הידיים, הראש והנפש לטובת יצירה, בנייה ועיסוק בקשת רחבה של אמנויות ופעילויות בעלות ערך פדגוגי משמעותי שאף יספקו למשתתפים ככלים לביטוי עצמי; חלל גוף ונפש, מקום אינטימי ושקט המאפשר לכל אחד ואחת מהתלמידים לחוות חוויית למידה אחרת באווירה שקטה ורגועה; חלל ניו מדיה, שמכיל מערכות סאונד, ציוד צילום והקלטה ואף גרין סקרין ולמעשה כל הציוד הנחוץ לתלמידים להפקה, צילום ועריכה של סרטים וקליפים שב"איפכא" מהווים כלי פדגוגי משמעותי.

 

חניכת המרחב החינוכי "איפכא", השבוע (צילום: נועם פיינר)

חניכת המרחב החינוכי "איפכא", השבוע (צילום: נועם פיינר)

אביב קינן, ראש מנח"י, מציין כי "פתיחת איפכא היא אירוע מרגש, המאגד את כל מה שיפה בחינוך בירושלים: הרבה אנשים טובים לרוץ איתם, מערכת החינוך החדשנית בישראל והסתכלות חברתית ושכונתית. זו הדרך הנכונה ליישם חדשנות ולמידה רלוונטית: המורה הכיתתי הוא היזם והחדשן. הלמידה החווייתית היא חלק מהשגרה, כל תלמיד, כל כיתה, יום בשבוע".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר