גן ילדים (צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)
גן ילדים (צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)

חשש: 90 גננות וסייעות מגני הילדים הייחודים בעיר בסכנת פיטורים

מדובר בגני ילדים ייחודיים בירושלים - כמו למשל האנתרופוסופיים והגנים המשלבים לימודי יהדות

פורסם בתאריך: 30.4.18 08:58

האם 90 גננות המועסקות בגנים הייחודיים בירושלים עומדות לקבל מכתב פיטורים? הגננות שעובדות בגנים ייחודיים – כמו למשל הגנים האנתרופוסופיים והגנים המשלבים לימודי יהדות, חוששות כי יפוטרו בשנת הלימודים הבאה התשע"ט, וזאת בעקבות הנחיות משרד החינוך בנושא.



יו"ר התעוררות והמועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ טוען כי ועד הורי בית הספר הניסויי בעיר חושש שמשרד החינוך ומנח"י הורו לפטר את הגננות הנוספות (גננת שנייה ושלישית) בגני המוסד, בעקבות הדרישה שלא לאפשר תשלומים נוספים מהורי הגן, מה שיגרום בין היתר לצפיפות רבה יותר בגנים מרגע יישום ההחלטה. ההורים מבקשים כי הגנים הייחודיים ייכנסו ויוגדרו תחת אותה קטגוריה שבהם מוגדרים בתי הספר הייחודיים, כדי לפתור את הבעיה.

"הורי הגנים שבבית הספר הניסויי מצפים שעיריית ירושלים תסייע להם במציאת פתרון לבעיה", כותב ברקוביץ בשאילתה לראש העיר, "בדמות פעולה משותפת מול משרד החינוך או בדמות סיוע בהקטנת עומס עבודתן של הגננות (בגנים הייחודיים ובכלל)".


עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)


ברקוביץ מציין עוד כי בירושלים עצמה, בשל ריבוי המסגרות הייחודיות, מימון נמוך של העירייה לתוספת צוותי חינוך והתמקדות דו"ח מבקר המדינה בגביית תשלומי הורים בעיר, הנושא פוגע בציבור רחב במיוחד, ובצורה חמורה ביותר. "אנו מצפים מראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק החינוך לפעול על מנת לעצור החלטה זו", הוא כותב, "ולאפשר לגני הילדים לעבור את אותו הליך ביורוקרטי שעברו בתי הספר הייחודיים, על מנת לדאוג לשימור החינוך האיכותי והייחודי בעיר. המהלך המוצג יביא לפגיעה בילדי ירושלים, ובגננות העומדות בפני פיטורין".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה תומכת בהמשך עבודת הגננות בגנים הייחודיים ובהסדרת מעמדם הייחודי של הגנים, כמו שהוסדר מעמדם של בתי הספר הייחודיים. בהנחיית ראש העיר פועלת העירייה לביטול הנחיות משרד החינוך בנושא. לעירייה אין כל מידע על החלטה של המשרד והיא ממשיכה לפעול על מנת לשנות את ההנחיות".

ממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר