אילוסטרציה גן ילדים (צילום: תמר הירדני)
אילוסטרציה גן ילדים (צילום: תמר הירדני)

ארמון הנציב: תלונה על אלימות בגן ילדים של העירייה

אמא לילדה בגן טוענת כי סייעת מחליפה בקייטנת הקיץ התנהגה באלימות כנגד בתה. האם התלוננה במשטרה ובעירייה. העירייה בתגובה: "לאחר ההאשמות, הסייעת מיוזמתה החליטה לעזוב"

פורסם בתאריך: 5.8.18 08:51

הורים לילדים בגן בשכונת ארמון הנציב טוענים כי סייעת חדשה בגן נוקטת באלימות כלפי ילדיהם. לדברי ההורים, מדובר בסייעת רוטציה שנקלטה בגן בזמן קייטנת חודש יולי של העירייה. לטענתם, הסייעת המחליפה צועקת על הילדים ללא הרף, מושכת בידיהם ובמקרה אחד אף הפילה את אחת הילדות בחצר הגן.

אמא לילדה בגן מספרת השבוע בשיחה עם "כל העיר" כי "מבחינת הילדה שלי הגן היה אחד המקומות הכי כיפיים שיש. היא התבאסה בחופשים, ופתאום היא אומרת שהיא לא רוצה יותר ללכת לגן. שוחחתי עם הגננת והיא הודתה שהסייעת באמת צועקת המון, אבל לדבריה היא לא חשבה שזה משפיע כל כך על הילדים. הגננת הבטיחה לדבר עם הסייעת. דיברתי עם הבת שלי והבטחתי שהגננת תדבר עם הסייעת, אבל הילדה התחילה לבכות ואמרה לי 'אימא, היא לא רק צועקת עלינו. היא גם הכאיבה לי. היא תפסה אותי מהיד, גררה אותי עד החצר והפילה אותי על הרצפה בחצר, אני בכיתי, והיא נכנסה לגן ובכלל לא התייחסה אלי'. הצטמררתי".



אותה אמא מוסיפה וטוענת כי "באותו ערב קיבלנו בקבוצת הוואטסאפ של הגן הודעה מאמא אחרת: 'תגידו הורים, גם אצלכן הילדים בוכים שהם לא מוכנים יותר ללכת לקייטנה?' ואז נפתחה תיבת פנדורה. זה אומר שהיא צועקת, אחר אומר שהיא מושכת, בקיצור הילדים עברו ימים של סיוט עם הסייעת".

יש לציין כי אותה אמא הגישה בשבוע שעבר תלונה במשטרת ירושלים כנגד הסייעת. מהמשטרה נמסר השבוע כי "עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת. מטבע הדברים אנו לא מפרטים אודות חקירות משטרה מתנהלות. משטרת ישראל חוקרת התלונה ביסודיות ומקצועיות".

אותה אמא לא הסתפקה בכך ופנתה גם למינהל הקהילתי בשכונה, שסייע לה לפנות לעירייה, וגם לרכזת הצהרונים. "הרכזת היתה אמורה לחזור אלי, אך לא קיבלתי ממנה מענה", טוענת האמא. "התשובה שהעירייה נתנה למתנ"ס אצלנו זה שמבחינתם כל עוד לא הוכחה אשמתה היא חפה מפשע, וזה שמועה ואני צריכה לבדוק את הילדה שלי".

האמא מוסיפה ומציינת כי פנתה שוב לעירייה בסיוע המינהל הקהילתי, "בסוף הוציאו את הסייעת מהגן, אבל עד כמה שאנחנו יודעים לא הפסיקו את עבודתה", טוענת האמא, "פשוט העבירו אותה לגן אחר".

יהודה בן יוסף, יו"ר מינהל קהילתי תלפ"ז: "שמענו על המקרה וזימנו את הסייעת לשימוע. זו עובדת שלא אנחנו בחרנו, אלא עובדת של עיריית ירושלים שמבקשת אותנו להעסיק אותה בחופשה. העברנו את כל המידע לעיריית ירושלים, זימנו את העובדת לשימוע. היא לא הגיעה לשימוע והחליטה שהיא גם לא מגיעה יותר לעבודה. משם זה עבר לטיפול המשטרה. אנחנו עשינו את שלנו כמנהל קהילתי".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מינהל החינוך עודכן כי הוגשה תלונה במשטרה כנגד סייעת מגן בארמון הנציב נוכח מקרה אלימות אשר בוצע על ידה לכאורה. בהתאם להנחיות ולנהלים של עיריית ירושלים, החלטה בנוגע להעסקת עובד אשר הוגשה נגדו תלונה במשטרה לא תוכל להתבצע עד תום הליכי החקירה במשטרה. הסייעת הינה עובדת עירייה, ועל כן נהלים אלו תקפים לגבי העסקתה. יצוין כי לאחר ההאשמות, הסייעת מיוזמתה החליטה לעזוב את מקום עבודתה. חשוב להדגיש כי מינהל החינוך מגנה אלימות מכל וכל, ומקיים פורום חשיבה בנושא זה על מנת למגר אלימות במוסדות חינוך בירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר