מינהל קהילתי הר חומה (צילום: החברה למתנסים הארצית.מנהל קהילתי הר חומה)
מינהל קהילתי הר חומה (צילום: החברה למתנסים הארצית.מנהל קהילתי הר חומה)

"החזון הוא להשריש בנוער בהר חומה פעילות ערכית"

בשיחה עם "כל העיר" מספר שלמה גולברי, יו"ר מינהל קהילתי הר חומה, על התפתחות השכונה בנושאי חינוך וחברה

פורסם בתאריך: 7.8.18 14:58

שכונת הר חומה מונה כ-25,000 תושבים, בהם כמעט מיותר לציין גם אלפי ילדים ובני נוער. המינהל הקהילתי בשכונה הינו מינהל תוסס, שמעורב בחיי התושבים בכלל ובחיי בני הנוער והילדים בפרט. לדברי שלומה גולברי, יו"ר המינהל, "אני רואה את החזון החינוכי בתפיסה קהילתית ולא משאיר אותו רק למוסדות החינוך".



כדי לטפל באופן המיטבי בבני הדור הצעיר, הוקמה במינהל מחלקת הנוער חזקה אשר פועלת המשמשת כמקום ה'לא פורמלי' של החינוך. המחלקה מונה מנהל יחידת נוער ושמונה רכזי קבוצות.

גולברי מספר שאחת הפעולות החשובות של המחלקה הינה מעקב על אוכלוסיית בני הנוער בשכונה. "מחלקת הנוער עורכת רישום בתוכנת אקסל של 1,500 נערים ונערות, כך אנחנו יודעים מה קורה איתם. מי הרכז שקשור אליהם, האם עשו קורסים שהמתנ"ס מציע וכו'".

בנוסף, גם בחופשת הקיץ ישנה מעורבות של המינהל הקהילתי בקרב בני הנוער. כך למשל, בקיץ הנוכחי התקיימה תוכנית נוער רחבה שכוללת בין פעילות אחת לשתיים ביום.

גולברי מציין כי עלות הפרויקט היא בסך 250 אלף שקלים. "העירייה עזרה לנו ב-50 אלף שקלים. את שאר הסכום גייסנו בעזרת פנייה לגופים ממשלתיים וקצת מתקציב המינהל".

ומה לגבי מוסדות החינוך בה חומה? השכונה מציעה קשת שלמה של אפשרויות לכל מגזרי האוכלוסייה – שני בתי -ספר ממלכתיים, ממ"ד, תורני עם הפרדה וחרדי. בעתיד יפתח תיכון על- יסודי חילוני צומח, שימוקם בכניסה להר חומה.

"בסופו של דבר, החזון הוא להשריש בנוער בהר חומה פעילות ערכית ולא רק ידע לימודי", מסכם גולברי. "הרבה פעמים חושבים שחינוך זה רק לימודי ליבה, אבל לזה צריך להוסיף גם ערכים, וכאן נכנס המינהל לפעולה".


מגמת הלימוד החדשה בתיכון יובל: מדריכי ומדריכות שחייה


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר