חפיסת הקלפים של תלמידי חושן (צילום: יח"צ)
חפיסת הקלפים של תלמידי חושן (צילום: יח"צ)

תלמידי בית הספר חושן מציגים: סט 'קלפי רגשות'

תלמידי שכבת י"א במגמת צילום יצרו בעצמם חפיסה ובה 60 קלפים, המסייעים לכל אדם להביע רגשות בצורה קלה יותר

פורסם בתאריך: 4.8.18 18:13

פרויקט מעניין ומקורי של תלמידי כיתה י"א במגמת צילום בתיכון המקצועי 'חושן' שבמושבה היוונית: התלמידים יצרו חפיסת קלפים טיפוליים, 'Zoom In', המורכבת מ-60 תצלומים מקוריים שלהם – תצלומים יפים, רגישים ומקצועיים – שבעזרתם יכול כל אדם לבטא את שעל ליבו ביתר קלות.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

"רגשות הם חלק מעולמנו – אך לא תמיד קל לנו להביע אותם", מספרים התלמידים. "לעתים, גם בעזרת תמונה אחת, אפשר להביע הרבה. לאורך תהליך העבודה, שארך חודשים רבים, צילמנו יותר מ-500 תמונות במקומות שונים. בסיום, לאחר סינון קפדני, נבחרו 60 קלפים המרכיבים את הערכה".

הקלפים מתאימים לעבודת אנשי חינוך, פסיכולוגים, מטפלים, יועצים, מנחים ומאמנים, וכמובן לכל משפחה ולכל אדם. ניתן לרכוש אותם דרך בית הספר.

העבודה על הפרויקט, שתחילתה במיפוי רחב של רגשות ותחושות, כללה יציאות רבות לצילומי חוץ, לצילומי לילה, לצילומי סטודיו ועוד. כל התצלומים שהתקבלו עברו עריכה, ביקורות וסינון. מאחר שהלמידה התנהלה בשיטת PBL (Project Based Learning – למידה מבוססת פרויקטים), התלמידים בחרו מה נחוץ להם ללמוד לצורך הפרויקט.

"לא נכנסתי לכיתה והכרזתי שהיום לומדים ריטוש תמונות בפוטושופ", מספרת רויטל, מורה במגמת הצילום בבית הספר 'חושן', המשתייך לרשת 'דרור בתי חינוך'. "כשהתלמידים הרגישו שהנושא חשוב להם לטובת העבודה על צילומיהם, הם ביקשו ללמוד אותו. ההוראה בשיטה זו עוררה בתלמידים מוטיבציה ללמידה ולעבודה ותחושת שייכות לקבוצה, וגייסה אותם להישאר בביה"ס שעות ארוכות אחרי יום הלימודים, ואף להגיע בזמן החופש הגדול. חשוב לא פחות: צמחה בתוכם תחושת מסוגלות עצמית, כזאת שלא הכירו ושלא הייתה בהם מעולם".

על מנת להגיע לתוצר הסופי, על כל שלביו, רכשו התלמידים כלים וידע בטווח רחב של תחומים: צילום, טיפול, דפוס, הפקת מוצר, עיצוב גרפי, ניהול עסקי וקשרי לקוחות. כל שלב בתהליך העבודה התבצע על ידי התלמידים מתוך חזון, מוטיבציה ומחויבות – עד לקבלת התוצר המוגמר.

טל ביטון, בן 17, תלמיד מגמת הצילום ב'חושן', מספר: "הפרויקט הזה סיפק לי הזדמנות לתת מעצמי, לשחרר רגשות, לנסות ללמוד ולהוציא לפועל פרויקט שהוא לגמרי שלנו. השקעתי בו שעות, כי זה היה חשוב לי. נקודה משמעותית בפרויקט הייתה הצגת תוצר הביניים: אנשים רצו לקנות את הקלפים ולחלק אותם לכל המורים ואנשי החינוך ברשת 'דרור". התחושה הזו, שאהבו משהו שאני עשיתי, שקנו אותו ושהולכים להשתמש בו, הייתה מדהימה.

התהליך היה מאוד קשה. קיבלנו הרבה ביקורת ושמענו הרבה 'לא', והייתי צריך להיאבק עם עצמי לא לוותר, אלא לשפר ולהמשיך לנסות – עד שאשמע את ה'כן'. כשהוא הגיע, כשהיו מחמאות וביקורות טובות, זה היה שווה את הכול. את כל זה ספגתי השנה ב'חושן', ועל זה אני מעריך את המורים שלי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר