תלמידי תיכון דרור במסע לפולין, בשנה שעברה (צילום: תיכון דרור)
תלמידי תיכון דרור במסע לפולין, בשנה שעברה (צילום: תיכון דרור)

המסע לפולין עובר בקמפיין גיוס המונים: תיכון דרור בירושלים פתח במבצע תרומות

תיכון דרור בירושלים פתח בקמפיין גיוס המונים לטובת תלמידים ותלמידות שאינם יכולים לממן את המסע לפולין. יעד הגיוס: 30,000 שקלים. מנהלת התיכון רני חזון-וייס: "אם מחליטים שיוצאים למסע לפולין, אז כולם צריכים לצאת. לא צריך להיות מצב שיש ילד שרוצה לצאת ולא יכול, כי אין לו כסף"

פורסם בתאריך: 10.12.18 16:47

המסע המטלטל לפולין, שבו נחשפים תלמידים ותלמידות כיתות י"א מרחבי הארץ לזוועות השואה ולהיסטוריה של העם היהודי באירופה, הינו חלק מגיבוש הזהות האישית והלאומית. אולם, מדי שנה מתפרסמים סיפורים על נערים ונערות שרוצים לנסוע לפולין, אך הוריהם אינם יכולים לממן זאת. תיכון דרור בירושלים, שפועל בקרית משה, מרים את הכפפה: השבוע יזמה מנהלת בית הספר רני חזון-וייס בקמפיין לגיוס המונים לטובת אותם תלמידים ותלמידות שירצו לצאת למסע לפולין. היעד הוא לגייס 30,000 שקלים.


תלמידי תיכון דרור במסע לפולין, בשנה שעברה (צילום: תיכון דרור)

תלמידי תיכון דרור במסע לפולין, בשנה שעברה (צילום: תיכון דרור)



חזון-וייס, מנהלת תיכון דרור מבית האגודה לקידום החינוך,  מספרצ בשיחה עם "כל העיר" כי "אנחנו מוציאים בחודש מרץ משלחת לפולין. עלות של כל תלמיד למשלחת עומדת בסביבות 5,000 שקלים. יש לנו תלמידים שאינם יכולים לעמוד בהוצאה הזו. יש מלגות של משרד החינוך, אבל הן לא גבוהות במיוחד. חשבנו על כל מיני אפשרויות – אחת הדרכים לגייס כספים היא באמצעות הציבור. לצד זאת תלמידים שלנו יוצאים לחפירות ארכיאולוגיות כדי לממן את המסע, מוכרים אוכל באסיפת הורים ועוד. אנו פתחנו את היכולת לאנשים מבחוץ להשתתף בסיוע הכספי. דרך האגודה לקידום החינוך ותיכון דרור, ישבנו וחשבנו איך אפשר לשתף את הציבור. הכל נעשה בחשיבה משותפת – איך אפשר להגדיל את התרומות, ופתחנו את אפליקציית התרומות באמצעות גיוס המונים".


רני חזון וייס (צילום: נעם פיינר)

רני חזון וייס (צילום: נעם פיינר)


חזון-וייס ממשיכה ומספרת כי בשנה שעברה היו תלמידים שלא יכלו לממן את המסע לפולין, אך בית הספר התגייס למענם: "עמדנו בזה, לא היה מקרה שהיו ילדים שלא יצאו כי אין להם כסף. כשאנחנו יוצאים לחפירות ארכיאולוגיות כל הילדים יוצאים. אלה שיש להם לממן, ואלה שאין להם. פשוט עבדנו בשביל המימון. גם השנה זה קורה, אבל זה לא מספיק. המסעות לפולין הם סוגיה, אם מחליטים שיוצאים למסע לפולין, אז כולם צריכים לצאת. לא צריך להיות מצב שיש ילד שרוצה לצאת ולא יכול, כי אין לו כסף".

"כשיצאנו לקמפיין קיבלנו הבטחה מתורם אנונימי, שאני לא יכולה לחשוף את שמו, שאם נגיע למחצית מהסכום נקבל את החצי הנוסף", מוסיפה חזון-וייס. "זו הזדמנות מאוד גדולה בשבילנו".

לתרומות – החל מ-5 שקלים ומעלה – למימון המסע לפולין של תלמידי תיכון דרור.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר