המינהל הקהילתי הר חומה (צילום: החברה למתנ"סים)
המינהל הקהילתי הר חומה (צילום: החברה למתנ"סים)

הר חומה – הורים לילדים עם צרכים מיוחדים פועלים להרחבת הפעילות: "השאיפה היא שילדינו ישתלבו ויקודמו בקהילה"

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים פועלים להוסיף רכז במינהל הקהילתי, לטובת הרחבת הפעילות. העירייה: "אנו מצויים כיום בדיונים לקראת תקציב 2019 ותיבחן האפשרות להרחיב פעילות מוצלחת זו"

פורסם בתאריך: 31.12.18 14:15

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בשכונת הר חומה מבקשים מהעירייה להרחיב את הפעילות עבור ילדיהם. ההורים, בשיתוף המינהל הקהילתי בהר חומה, הקימו את פורום צמי"ד, לקידומם של ילדים עם מוגבלויות ברחבי השכונה. בעקבות הקמת הפורום ההורים דורשים תקן במינהל, לטיפול בצרכיהם.



התושבים העבירו את דרישותיהם במכתב ששוגר לראש מינהל תרבות בעירייה אריאלה רג'ואן, שבו הם דורשים מינוי תקן עירוני של רכז, שיפעל על מנת לטפל בבעיות, איתם הם נאלצים להתמודד, כגון: נגישות, חוסר מודעות, הצורך לשלב אוכלוסייה מיוחדת בתנועות הנוער, אירועים מונגשים ועוד. "המינהל הקהילתי מנסה לסייע לנו בכל כוחו, אבל היעדר בעל תפקיד ייעודי המרכז את הטיפול בכל הנושאים, פוגע בתושבים שהם בלאו הכי פגועים", כך כותבים ההורים במכתב.

הפורום נולד בעזרת מינהל קהילתי הר חומה, ואמא של ילדה בעלת צרכים מיוחדים אשר מתגוררת בשכונה. "אני אמא לילדה בת 14, שסובלת מבעיות התפתחות כללית ועוד מספר בעיות. הקמתי את הקבוצה יחד עם אחותי מתוך הצורך האישי שלי, עבור כל ההורים והמשפחות עם ילדים מיוחדים. הרצון והשאיפה שלנו היא שילדינו ישתלבו ויקודמו בחברה ובקהילה".

שי בן עוליאל, רכזת הקהילה במינהל הקהילתי הר חומה, מציינת כי "תושבי השכונה רואים חשיבות רבה בעצם קיומו של הפורום ומתגייסים על מנת לסייע לנו בקידום המטרה החשובה. אנו מקווים שדרישותיהם של המשפחות לתקן ייענו בחיוב על ידי העירייה, ואנו מתחייבים לסייע עבורם ככל שנוכל".

מהעירייה נמסר בתגובה: "תושבי הר חומה מבקשים רכז למינהל הקהילתי. ירושלים היא העיר היחידה בארץ בה העיריה מפעילים רשת של רכזים שכונתיים המקדמים שירותים קהילתיים לתושבים עם צרכים מיוחדים. לשמחתנו, הצלחת הרכזים מביאה אתה גם בקשות להרחבת הפעילות לשכונות נוספות, כולל בשכונת חומת שמואל. אנו מצויים כיום בדיונים לקראת תקציב 2019 ותיבחן האפשרות להרחיב פעילות מוצלחת זו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר