אקסלרטור AtoBe עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: אליה ששון סטודיו Y)
אקסלרטור AtoBe עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: אליה ששון סטודיו Y)

12 סטארטאפים ואקסלרטור אחד, מבית עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה

השבוע התקיים אירוע השיא של פעילות האקסלרטור AtoBe, המאיץ של ענף ההיי-טק בעיר, הפועל בעזריאלי - המכללה האקדמית להנדסה. 12 רעיונות חדשניים הוצגו בכנס – איך התרשמו המשקיעים? גם כל העיר היה שם וחזר עם תשובות

פורסם בתאריך: 10.7.18 11:37

 בתום שישה חודשים של פעילות האקסלרטור AtoBe, המאיץ העסקי ליזמים טכנולוגיים של עזריאלי המכללה האקדמית להנדסה, התקיים אירוע השיא לו חיכו כל השנה. באירוע הציגו 12 החברות המשתתפות במחזור הרביעי של האקסלרטור את ה "Pitch" שלהן – נאום קצר בן ארבע דקות בדיוק, אל מול משקיעים, קרנות הון סיכון, אנשי טכנולוגיה, משלחות של אורחים מחו"ל וחברי הקהילה העסקית-טכנולוגית בירושלים. ההתרגשות ניכרה בקרב היזמים שהציגו בזה אחר זה יוזמות ורעיונות חדשניים ופורצי דרך והמשקיעים מצדם הביעו התעניינות וסקרנות. מי מהם יזכה לקבל סיוע כספי למימוש החלום? עדיין לא ידוע.

 

צילום: אבי נועם

 

המאיץ סייע ליזמים במהלך השנה לקדם את סטארט-אפ חלומותיהם למציאות ע"י תוכנית אינטנסיבית הכוללת סדנאות עבודה, הרצאות מומחים ותמיכה אקדמית מלאה הנשענת על כל יכולות המכללה, הידע והמעבדות הנמצאות בה. המשתתפים במאיץ זוכים לתמיכת שותפים וחברות בינלאומיות וישראליות ולמרחב עבודה פתוח, מפרה ומאובזר.

מיכאל מזרחי, מנהל רשות מחקר, יזמות וחדשנות בעזריאלי: "זה אירוע מרגש לסיום מחזור רביעי של אקסלרטור, בו 12 חברות הציגו תוצאות של תכנית ההאצה. בשלושת המחזורים הקודמים אנחנו יודעים לספר על הצלחות גדולות מאוד, בהן גייסו המיזמים מעל 13 מליון דולר, זכו בפרסים ותחרויות ארציות ובינלאומיות וממשיכים לפעול בארץ ובעולם ואני מקווה שגם המחזור הזה יהיה דומה. הרעיונות כל כך מגוונים וכולם עוסקים בתחומי ההנדסה הנלמדים בעזריאלי הכמללה האקדמית להנדסה. אנחנו שמחים להיות חלק מהאקו-סיסטם היזמי הירושלמי, ולהוביל את תחום ההאצה וההנדסה. אני רוצה להודות לכל מי שלקח בזה חלק, כולל הצוות הנהדר של האקסלרטור נועה יפה – מנהלת אופרציה של אקסלרטור AtoBe ולילי פרגמניקוב, מנהלת פרוייקטים ברשות למחקר חדשנות ויזמות".

צוות האקסלרטור בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה: מיכאל מזרחי, ראש הרשות למחקר חדשנות ויזמות, נועה יפה - מנהלת אופרציה, לילי פרגמניקוב, מנהלת פרוייקטים (צילום: אליה ששון סטודיו Y)

צוות האקסלרטור בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה: מיכאל מזרחי, ראש הרשות למחקר חדשנות ויזמות, נועה יפה – מנהלת אופרציה, לילי פרגמניקוב, מנהלת פרוייקטים (צילום: אליה ששון סטודיו Y)

שי הוד מנכ"ל Iargento: "כמתמחים בהשקעות טכנולוגיות אנחנו מאוד שמחים להיות חלק מהתהליך הנפלא שקורה בירושלים באקסלרטור AtoBe. בחנו לא מעט פעמים את החברות שנמצאות כאן, עדיין לא מצאנו חברה שמתאימה בדיוק לקריטריונים המאוד קפדניים שלנו. אבל בהחלט ניתן לראות פעילות מדהימה ומעוררת השראה, אין ספק שהיא תורמת לכל מה שמתרחש בירושלים".

דורון איש שלום – Jvp play: "אנחנו הוזמנו כקרן השקעות, שמשתפת פעולה סביב אותו אקוסיסטם, אנחנו בצד המימוני, כשהאקסלרטור בצד של הפיתוח. אני חושב שהאקסלרטור בניהולו של מיכאל עושה עבודה נהדרת, מביא לירושלים רמה גבוהה ומקצועית, וגם מצליח להיות בינלאומי דווקא בהקשר של הסטאראפים, להביא משלחות, שגרירים, שרים ומקבלי החלטות מארגונים שונים, וזה מבורך".

Demo Day אקסלרטור מבית עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: אליה ששון סטודיו Y)

Demo Day אקסלרטור מבית עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: אליה ששון סטודיו Y)

 

היוזמות שהוצגו:

  • FlameGliders – מערכת חכמה לניווט עצמאי לפיזור חומרי כיבוי אש ולמיגור שריפות
  • Cyber Personality Analytics – מערכת המנתחת באופן אוטומטי את אישיותם והתאמתם של מועמדים למשרה, על-פי ניתוח פעילותם ברשת
  • SuperHero – משחק מציאות רבודה לילדים המטופלים בכימותראפיה, המדמה את בית החולים כשדה של  גיבורי-על ועוד
  • VisualQs  – מערכת המאפשרת שיקוף רגשות במהלך שיחת וידאו, בעזרתה ניתן למשל לזהות כיצד חש הדובר מהעבר השני והאם הוא דובר אמת
  • Tamaringa – טיפול בחולי דימנציה באמצעות התאמת תוכן מוסיקלי מותאם אישית הגורם לגירויים באזורים שונים במוח ומעורר זכרונות אבודים
  • PennyWell – קופה חכמה לאיסוף מטבעות הממוקמת בקניונים ומעלה את פדיונות העסקים ואת כמות הלקוחות
  • StraightGait – מכשיר לילדים המסייע בהקניית הליכה נכונה, הרוטט בעת סטייה מהזווית האופטימלית
  • PantIce – תחתון להקלה של סימפטומים של הסובלים מטחורים
  • Smart Container – מערכת חכמה לספירת מלאי אוטומטית של מסעדות בזמן אמת
  • GreenBin – סנסורים חכמים המותקנים בפחי האשפה לניטור ואופטימציה של איסוף פסולת עירונית
  • SitUp – כיסא חדשני לבעלי מוגבלויות, המסייע בביצוע שינויי תנוחות, המיועד לבעלי מוגבלויות ומשתמש רק בכח הפיזי של המשתמש ולא במנוע חשמלי

לאירוע הגיע גם דן אוריין, שגריר ישראל במקדוניה: "ההיכרות שלי עם אקסלרטור AtoBe התחילה כשהזמינו אותי לשפוט בתחרות חדשנות במגדל דוד, ושם נולד הרעיון של שיתוף פעולה בינינו. קיימנו האקאתון במקדוניה בו השתתפו 120 צעירים מרחבי מקדוניה, בשיתוף האקסלרטור של עזריאלי להנדסה, שהגיעו במטרה למצוא דרכים חדשות לספר את סיפור הקהילה היהודית שנכחדה במקדוניה. הכל באמצעים טכנולוגיים חדשניים, 3D, VR, אפליקציות, לצד שופטים, מנטורים ושורה של שותפים ומכוני מחקר בישראל ובמקדוניה. חלק ממשתתפי ההאקאתון נמצאים כאן היום, בכנס, נוצרו קשרים מעניינים וזו יוזמה בלתי רגילה שהובילה לאפשרות לספר את הסיפור ההיסטורי היהודי בדרכים שמעניינות צעירים".

 

 

שאלנו את המשתתפים מה רכשו במסגרת פעילות האקסלרטור AtoBe?

רפי בלושטיין,  StraightGait: "הגענו לאקסלרטור בתחילת הדרך, למדנו איך להפוך את הרעיון למוצר שניתן להציג אותו ולגייס עבורו השקעה. קיבלנו הרבה מאוד רעיונות וכיוונים, כולל אפשרויות לקיים פיילוט בבית חולים אלי"ן"

ליאת אטלס, PantIce: "האקסלרטור העניק לנו החל מידע, באמצעות חומרים והרצאות תורמות ומרתקות שקידמו אותנו, עם עזרה באחד על אחד, דרך קשרים אישיים של מיכאל שעזרו לנו לקדם ולהגיע לחיבורים משמעותיים, ועד למרחב בעזריאלי להנדסה, מקום לשבת לפגישות, ובעיקר הנוכחות של הצוות המדהימה ומעצימה".

דניאל רון, GreenBin: "האקסלרטור עזר להתניע את כל התהליך, בזכותו בכלל הוקמנו ובזכותו גם נתחיל באוקטובר פיילוט עם עיריית תל אביב ומחפשים משקיע לפרוץ מחוץ לישראל".

גיורא קלינר, SitUp: "זו היתה חוויה מעניינת, מפגש עם אנשים מכל מיני תחומים שאני לא פוגש ביום יום, הכוונה מהתחום העסקי, איך להקים סטארט מהשלב הראשון עם כל ההדגשים העסקיים. עבדנו כל השנה על הבניה של הפרזנטציה עם היכולת להדגיש את העיקר כדי להצליח לשכנע את המשקיעים".

לאה כהן, Tamaringa: "הגענו עם דמו קטן של מוצר ורעיון גדול, ורצינו להתפתח להרחיב זאת לחברה שעומדת על הרגליים, וזה בדיוק מה שהאקסלרטור עושה. הוא נותן לנו את הכלים לעשות זאת בצורה הטובה ביותר".

סטלה מלינצר, Tamaringa: "מדובר במקום תומך, שנותן לנו הרבה ידע, אתה צובר כל הזמן עוד ועוד, עם אנשי מקצוע מן השורה הראשונה, שמאפשרים לך לקבל איזשהו מושג בתוך האוקיינוס הזה, ונותנים טיפים ורעיונות להמשך הדרך".

גבריאלה לסטר,VisualQs: "האקסלרטור נתן לנו במה לפנות ולהקדיש זמן לרעיון שלנו וללמוד איך בונים מוצר מרעיון שהוא רק בראש".

שירה רוזן, VisualQs: "מנטורים, גישה למשקיעים, סדנאות שקשורות לדיבור מול קהל, מימון, את כל זה קיבלנו באקסלרטור. הצוות כאן מדהים, היוזמות מיוחדות, ללא ספק תקופה מרתקת".

עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, מכשירה מהנדסים ברמה אקדמית וטכנולוגית גבוהה ובכך נותנת מענה לביקוש הגדול בתעשיית ההיי-טק המתפתחת בישראל בכלל ובעיר ירושלים בפרט. המכללה פועלת כקטר המקדם את ענף ההיי-טק בעיר, דוגמא בולטת לכך היא האקסלרטור AtoBe הפעיל תחת מטריית המכללה מזה כארבע שנים ותורם משמעותית לאקוסיסטם היזמי טכנולוגי בעיר.

 

לאתר עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה – אקסלרטור AtoBe

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר