זאב אלקין, עופר ברקוביץ, יוסי דייטש, משה ליאון (צילומים: שלומי כהן, אורן בן-חקון)
זאב אלקין, עופר ברקוביץ, יוסי דייטש, משה ליאון (צילומים: שלומי כהן, אורן בן-חקון)

הקלפיות נסגרו: 240,381 מצביעים בסך הכל. כ-38 אחוזי הצבעה בלבד

אחוזי הצבעה בירושלים נמוכים מאוד ועומדים על כ-38 אחוז בלבד. בסך הכל יצאו להצביע 240,381 מבעלי זכות הבחירה

פורסם בתאריך: 30.10.18 11:53

23:58, מטה משה ליאון, אולמי פביליון, תלפיות: הפעילים ואנשי המטה נמצאים באולמי הפביליון בתלפיות, המועמד לראשות העיר משה ליאון טרם הגיע למקום. בינתיים, הפעילים ממלאים את האולם.



23:17, מטה עופר ברקוביץ, ממילא: המועמד לראשות העיר הגיע למתחם כינוס הפעילים והמתנדבים של המטה ורשימת התעוררות בממילא. ברקוביץ, שהתקבל בתשואות, אמר כי הם אמנם מאוכזבים מאחוזי הצבעה נמוכים בקלפיות מסוימות בעיר, אך הוא סבור כי ישנו סיכוי לסיים את המערכה כבר בסיבוב הראשון. כך או כך, בהתייחס לסיבוב השני, אמר ברקוביץ כי הוא סבור שהוא יפגוש את משה ליאון ויפעל כדי לנצח.

עופר ברקוביץ בממילא 30.10.18 (צילום: אורן בן חקון)

עופר ברקוביץ בממילא (צילום: אורן בן חקון)


ברקוביץ הודה לפעילים ואמר: "קודם כל אני רוצה להודות למתנדבים שלך התעוררות, אנשים מדהימים, כולם באהבה ואמונה למען ירושלים, למען תקווה לעיר הזו. למען חיבור ואחדות, וזה מסר מדהים, והניצחון הזה חברים כבר הושג. אני גאה בכל אחד ואחת הפעחלים והפעילות המדהימים שנמצאים פה שנלחמו עד שנייה האחרונה, המריצו אנשים, שכנעו בקלפיות, משקיפים על טוהר הבחירות ומוודאים שהבחירות האלה מתנהלות כסדרן. אנשים ופעילים שניקו את הקלפיות בסוף הזה ולא השאירו את הקלפיות מלוכלכות".





23:00: במטות של המועמדים לראשות העיר ירושלים ממתינים לספירת הקולות ולתוצאות הסופיות. המטה של המועמד לראשות העיר יוסי דייטש והפעילים החלו להתכנס בבנייני האומה; כמו כן, הפעילים של המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ מתכנסים בממילא; במטה של המועמד לראשות העיר זאב אלקין ברמות ממתינים לבואו של אלקין; ובמטה של המועמד לראשות העיר משה ליאון שמתכנס באולמי הפביליון בתלפיות, מציינים כי התחושות טובות, למרות אחוז ההצבעה הנמוך. כלל המועמדים צפויים להגיע למטות בסביבות חצות.

אולמי הפביליון, תלפיות – מטה משה ליאון (צילום: גיא אדרי)

מטה יוסי דייטש בבנייני האומה (צילום: שלומי כהן)

מטה יוסי דייטש, בבנייני האומה (צילום: שלומי כהן)

מטה המועמד לראשות העיר זאב אלקין ברמות (צילום: טל נתנאל-נוריאל)

מטה המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ, ממילא (צילום: דשה אברמנקו)

מטה המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ, ממילא (צילום: דשה אברמנקו)

22:00: הקלפיות נסגרו. אחוזי ההצבעה בירושלים נמוכים מאוד ועומדים על 35.2 אחוז בלבד. בסך הכל יצאו להצביע 224,817 מבעלי זכות הבחירה, נתון כאמור אשר מגלם ירידה באחוזי ההצבעה בהשוואה לבחירות הקודמות, שגם הם היו נמוכים ועמדו על 39.1 אחוז בלבד. יחד עם זאת, בשעה זאת עדיין נמצאים אנשים בקלפיות וייתכנו שינויים קטנים במספר הסופי. הדרמה בקרב על ראשות העיר בעיצומה.

יש לציין כי בשכונות מערב העיר עומד אחוז ההצבעה על כ-51 אחוז, שגם זה נמוך יותר מהממוצע הארצי שעומד בבחירות הנוכחיות על 55 אחוז. כמו כן, אחוז ההצבעה במגזר היהודי נמוך יותר בהשוואה לבחירות הקודמות, אז בחרו כ-56 אחוז מבעלי זכות הבחירה בשכונות מערב העיר.



21:30: אחוזי ההצבעה בירושלים ממשיכים להיות נמוכים. על פי הנתונים, נכון לשעה 21:00 נרשמו 34.7 אחוזי הצבעה, כש-221,555 מבעלי זכות הבחירה בלבד הצביעו. מדובר על ירידה באחוזי ההצבעה גם לעומת הבחירות הקודמות, שעמדו על 39.1 אחוז.

20:00: אחוזי ההצבעה בירושלים לא מתרוממים ועומדים נכון לשעה 20:00 על 32.3 אחוז בלבד. בסך הכל, על פי הנתונים הצביעו עד כה 209,530 מבעלי זכות הבחירה בעיר. בעקבות אחוזי ההצבעה הנמוכים מנסים במטות הבחירות של המועמדים לראשות העיר ושל הרשימות למועצת העירייה להוציא בשעה זאת עוד ועוד בוחרים לקלפיות, הן דרך שיחות טלפון ישירות והן דרך שיחות מוקלטות, הודעות אס.אם.אס וקריאה כללית לצאת להצביע.

יש לציין כי האחוזים בירושלים נמוכים משמעותית מאלה שנרשמים בכלל הארץ, כשעל פי נתוני משרד הפנים נרשמו עד כה למעלה מ-55 אחוזי הצבעה בבחירות לרשויות המקומיות, נתון אשר מגלם עלייה של 17.5 אחוז לעומת הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2013.

נמשכות הטענות לאי סדרים בחלק מהקלפיות. רשימת 'מאוחדים' הגישה לפני שעה קלה תלונה רשמית לוועדת הבחירות בדרישה לעצור את ההצבעה בקלפי בנוה יעקב, בטענה שנעלמו פתקי הצבעה של הסיעה. ב'מאוחדים' טוענים עוד כי אלפי פתקים של הרשימה נעלמו מקלפיות נוספות ברחבי העיר. המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ': "לצערי הרב יש גורמים חסרי מעצורים שמנסים לעוות את רצון הבוחר על ידי פעולות בלתי חוקיות חסרות רסן".

מוקדם יותר הערב העלתה גם רשימת 'מרצ ירושלים' טענות דומות. לטענת 'מרצ ירושלים', בקלפי בשכונת גילה גילתה אחת המצביעות שאין פתקים של מרצ בקלפי. לטענת הרשימה, לאחר שנעשה חיפוש התגלה כי פתקי ההצבעה עבור הסיעה התחבאו מתחת לפתקים אחרים. לדברי מנהל מטה הבחירות של מרצ ירושלים, ניתאי גירון: "מדובר בהתנהלות רשלנית ביותר במקרה הטוב ואף מעלה חשש לאי סדרים של ממש. בכוונתינו לפנות לוועדת הבחירות העירונית כדי לבדוק את האירוע ולוודא שאין תופעות כאלה בשום קלפי אחרת".

ממשטרת ירושלים נמסר: "בפעילות של בלשי המשטרה באזור שמואל הנביא בירושלים, נעצרו לפני זמן קצר לחקירה 4 חשודים שהיו רכובים על 2 אופנועים ועל פי החשד ריססו גז מדמיע לעבר ציבור הבוחרים.

בחיפוש על גופו של אחד מהם, איתרו השוטרים את תרסיס הגז מדמיע.

משטרת ישראל תמשיך לפעול בכוחות גלויים וסמויים מחוץ לקלפיות, ותפעל כנגד כל ניסיון לפגוע בטוהר הבחירות ובזכות הציבור לממש זכותו להצביע".


19:58, רמות: בדרך לחתונה עוצרים בקלפי. כלה, ביום חתונתה, הגיעה לקלפי ברמות. ברשימת מאוחדים מספרים כי הכלה הגיעה להצביע עבורם, חבר הרשימה דב קלמנוביץ' בירך את הכלה בחיים מאושרים.

הכלה ודב קלמנוביץ (צילום: מטה רשימת "מאוחדים")

הכלה ודב קלמנוביץ (צילום: מטה רשימת "מאוחדים")


19:30, גבעת שאול: ממשטרת ירושלים נמסר כי בקטטה שהתפתחה בשכונת גבעת שאול על רקע הבחירות, עצרו השוטרים 3 חשודים לחקירה ופיזרו את המתקהלים במקום, שגרמו לחסימות ולעומסי תנועה. עוד נמסר מהמשטרה כי ההצבעות נמשכות כסדרן.

19:00: אחוזי ההצבעה, כך על פי הנתונים, נמוכים ועומדים על קצת יותר מ-29 אחוז כשנותרו עוד שלוש שעות עד לסגירת הקלפיות. בסך הכל, כך על פי הנתונים, הצביעו עד כה כ-188,000 מבעלי זכות הבחירה בירושלים. המועמדים לראשות העיר ומטות הבחירות השונות פועלים בשעה זאת על מנת להוציא עוד מצביעים לקלפיות.

18:00, קרית היובל: טענות לאי סדרים והפרעות בקלפיות ובמטות הבחירות. מסיעת מרצ ירושלים נטען כי באחת הקלפיות בקרית היובל נתפס צעיר חרדי כשהוא מנסה להתחזות למשקיף בקלפי. מרצ ירושלים הגישה תלונה בנושא לוועדת הבחירות. לדברי ימימה גרצקין, יו"ר ועדת קלפי (מטעם מרצ ירושלים): "ב-13:20 נכנס מישהו עם אישור שהוא משקיף בשם אליהו רובין, זהות מזויפת, ואמר שהוא צריך להחליף הפתקים של ״ע'״ בני תורה כי האות ע קצת חתוכה. לבקשתו הוחלפו הפתקים. כאשר הוא יצא ורצו לכתוב בפרוטוקול שהוא יוצא, המשקיפים ראו ששמו לא משה ביר ובתעודה שהציג בכלל כתוב אליהו רובין. המשקיפים אמרו שלא בסמכותם לדווח למשטרה, אז הועבר דיווח לוועדת הבחירות".

במטה הבחירות של רשימת 'דגל התורה', שתומכת כידוע במשה ליאון, מספרים על הפרעות וניסיון לחבל בעבודת המטה. לטענת אנשי הרשימה, משעות הבוקר ובמהלך כל היום מתקבלות בטלפונים האישיים של הפעילים שיחות ניתוק אשר מפריעות לעבודה השוטפת. יו"ר 'דגל התורה' ירושלים, חבר המועצה אליעזר ראוכברגר, מספר ל"כל העיר": "משעות הבוקר הנייד האישי שלי מנוטרל. אני מקבל מאות שיחות וצינתוקים ממערכת שאינני יודע מה מקורה. מישהו מנסה לחבל בעבודת המטה של הסיעה. הגשנו תלונה במשטרה".

17:00: יום השבתון עליו החליטה הממשלה לפני הבחירות לעיריות ולמועצות ברחבי הארץ מוכיח את עצמו, אבל לא בירושלים. על פי נתוני משרד הפנים נכון לשעה 17:00: 121,787 מבעלי זכות הבחירה הצביעו, נתון השווה ל-19 אחוז מכלל בעלי זכות הבחירה.

נכון לשעה 15:00 הצביעו, כך על פי נתוני משרד הפנים, 93,635 מבעלי זכות הבחירה בירושלים, נתון אשר שווה ל-15 אחוזי הצבעה. מדובר על עלייה של 4.7 אחוז במספר המצביעים לעומת הבחירות הקודמות בשנת 2013.

כידוע, בבחירות לראשות העיר בשנת 2013, היה אחוז ההצבעה בירושלים נמוך מאוד – רק 39.1 אחוז מבעלי זכות ההצבעה השתתפו בבחירות. נתון נמוך גם ביחס לרשויות אחרות ברחבי הארץ, שגם הוא היה נמוך לעומת הבחירות לכנסת. על כן הוחלט, כאמור, על הנהגת יום שבתון גם בבחירות המקומיות במטרה להעלות את אחוזי ההצבעה. בינתיים, לפחות על פי הנתונים בירושלים, זה מוכיח את עצמו עם עלייה של 4.7 אחוז.

13:22, אחוזי הצבעה בירושלים לפי אתר משרד הפנים: עד כה הצביעו 75,618 מבעלי זכות בעלי ההצבעה, מדובר ב-12 אחוזים. מדובר בעלייה של 2.9 אחוזים לעומת אחוז ההצבעה שנבדק באותה השעה בבחירות הקודמות בשנת 2013.

12:58, אחוזי הצבעה בירושלים לפי אתר משרד הפנים: עד כה יצאו להצביע כ-67,000 בעלי זכות הצבעה, המהווים 11 אחוזים מבעלי זכות ההצבעה בירושלים. מדובר באחוז הצבעה יחסית נמוך לעומת אחוז ההצבעה הארצי שעומד על 16.8 אחוזים. לפי נתוני אתר משרד הפנים מדובר בירידה קלה של 0.4 אחוזים לעומת הנתונים שנבדקו באותה השעה בבחירות בשנת 2013.

12:45, עומסי תנועה בירושלים, כבישים נחסמו לתנועה: משפחות רבות ברחבי העיר מנצלות את יום השבתון ומבלות באתרים השונים בעיר. המוקדים הם: גן החיות התנ"כי, שוק מחנה יהודה, סינמה סיטי, יס פלאנט והעיר העתיקה.

מהמשטרה נמסר כי "אלפי תושבי העיר ירושלים  ומרחבי הארץ פוקדים החל משעות הבוקר את האתרים השונים בירושלים. השוטרים הפרוסים מכווינים את התנועה על מנת לאפשר לתנועה לזרום ולצמצם את הפגיעה במרקם החיים של תושבי העיר, ומאפשרים לציבור לטייל ולהגיע לקלפיות כדי לממש זכותו לבחור".

להלן שינויים ועדכוני התנועה:

רחוב יצחק קריב חסום לתנועה לשני הכיוונים בשל תפוסה מלאה בחניונים.

הרחובות יצחק קוליץ ואהרון שולוב לכיוון גן החיות התנ"כי עמוסים מאוד ונחסמים לתנועה לסירוגין.

רחוב העופל מכיוון גת שמנים לכיוון צומת הכלביה – עמוס מאוד.

המשטרה ממליצה לציבור להשתמש בתחבורה ציבורית ולעשות שימוש באפליקציית waze המעודכנת כל העת.


10:52, מרכז העיר: שני צעירים חשודים כי התיזו גז מדמיע בסמוך לקלפיות. ממשטרת ירושלים נמסר: "לפני זמן קצר, עצרה המשטרה 2 חשודים רכובים על אופנוע, שעל פי החשד, התיזו גז מדמיע בסמוך לקלפיות במרכז ירושלים. החשודים הועברו לחקירה".

10:51, בית הכרם: הכניסה הנגישה בקלפי ברחוב השחר בבית הכרם, שנמצאת ברשימת הקלפיות הנגישות שפרסמה העירייה לטובת מבוגרים ואנשים עם מוגבלויות, היתה סגורה הבוקר. הכניסה אל הקלפי היתה רק דרך הכניסה השנייה, שעוברת דרך עשרות מדרגות. אנשים עם מוגבלויות שהגיעו אל הקלפי הנגישה גילו שאינם יכולים להיכנס ועמדו בחוץ במשך יותר משעה. ברשימת מרצ ירושלים מציינים כי "השער נפתח רק בשעה 10:00 בעקבות התערובתה של לורה ורטון מול ועדת הבחירות".


הכניסה לקלפי בבית הכרם בירושלים (צילום: לורה ורטון)

הכניסה לקלפי בבית הכרם בירושלים (צילום: לורה ורטון)


10:50, רחביה: המועמד לראשות העיר משה ליאון מצביע בקלפי, שבבית הספר אוולינה דה רוטשילד שבשכונת רחביה.

משה ליאון מצביע 30.10.18 (צילום: אורן בן-חקון)

משה ליאון מצביע 30.10.18 (צילום: אורן בן-חקון)


9:40, גאולה: המועמד לראשות העיר יוסי דייטש מצביע בקלפי בשכונת גאולה.

יוסי דייטש מצביע (צילום: מטה יוסי דייטש)

יוסי דייטש, הבוקר (צילום: מטה יוסי דייטש)


9:30, נחלאות: המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ מצביע בקלפי, שבבית הספר דוגמא בנחלאות.

דינה ועופר ברקוביץ, הבוקר (צילום: אורן בן-חקון)


8:30, נוה יעקב: המועמד לראשות העיר זאב אלקין מצביע בקלפי, שבבית הספר ברנדט בנוה יעקב.

זאב אלקין, הבוקר, בנוה יעקב (צילום: שלומי כהן)

זאב אלקין, הבוקר, בנוה יעקב (צילום: שלומי כהן)


7:00, ירושלים: נפתחו 848 הקלפיות ברחבי העיר. היכן הקלפי שלי, איך מצביעים ומי מתמודד? כל הפרטים כאן.

בחירות לראשות עיריית ירושלים (צילום: אמיל סלמן)

בחירות לראשות עיריית ירושלים (צילום: אמיל סלמן)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. ישראל

    דייטש איש נעים הליכות, שקול, וירושלמי בנשמה.
    עוד ייקח את זה בגדול , הפתעות הבחירות!

  2. דן

    רק דייטש. אני חילוני. הצבעתי מרצ ודייטש.
    אומנם ברקוביץ הוא החילוני היחיד אבל אני מצביע איכות לא מגזר. וברקוביץ זו לא איכות של ראש עיר.
    תפתחו את הראש תצביעו דייטש היחיד שיעשה לטובת ירושלים ולא לטובת בעלי האיטרס שהריצו אותו, או לטובת עצמו כקרש קפיצה. הוא עובד כבר שנים בעיר וכל מי שנתקל בו מקצועית פגש אדם ישר, אחראי, חכם ועל מגזרי.

  3. יוד כף

    מתוך 188,000 שהצביעו 180,000 הם חרדים. אחר כך החילונים הירושלמים בוכים שרע להם ועוזבים…

  4. רוחמה

    בעבר היה קיר ברקת שהצליח איכשהו להסתיר גזענות אבל דויטש לא יבחר הוא ידוע כמו גזען – לא מגיע לו, וממני תשמעו לפני כווווולם שהוא לא יבחר – גם ביוטיוב ניחשו זאת כבר לפני כמה שעות עוד לפני שהתחילו לספור את הקולות יצאה ההודעה שהוא לא יבחר בגלל גזעמץנות שאין מקומה כאן!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר