משאית פינוי אשפה (צילום: עיריית ירושלים)
משאית פינוי אשפה (צילום: עיריית ירושלים)

פינוי האשפה במוצ"ש – חוק העזר שמאפשר הקמת רעש עד 1:00 בלילה יוארך

ל"כל העיר" נודע כי התקנה שמאפשרת את פינוי האשפה במוצאי שבת וחג עד השעה 1:00 בלילה תוארך בשנתיים נוספות - עד לדצמבר 2024. בשעות הבוקר יחל האיסוף בשעה 5:00

פורסם בתאריך: 22.11.22 08:13

אם זה טוב ואם זה רע – אין כבר דרך חזרה: עיריית ירושלים צפויה לאשר ביום חמישי הקרוב (24.11.2022) את הארכת חוק העזר העירוני שמאפשר פינוי אשפה בשעות הלילה המאוחרות במוצאי שבתות ובחגים (יהודים ומוסלמים), כמו גם בשעות הבוקר המוקדמות (החל מהשעה 5:00) בימי חול, וזאת למרות החוק למניעת רעש שקובע כי אין להקים רעש לפני השעה 7:00 בבוקר ואחרי השעה 23:00 בלילה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כזכור, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", בתחילת שנת 2020 אישרה מועצת העיר את חוק העזר המסדיר פינוי אשפה במוצאי שבת, בצאת מועדי ישראל ובליל חגי המוסלמים והרמדאן. בהתאם לחוק למניעת מפגעים, וחוק עזר בענייני רעש, וזאת לאחר שהייעוץ המשפטי במשרד להגנת הסביבה אישרו את התקנה התקנה כהוראת שעה עד לסוף שנת 2020 ובתנאים מגבילים שמאפשרים פינוי אשפה של עד לחמש שעות ממוצאי השבת והחג ולכל המאוחר עד השעה 1:00 בלילה. אישור חוק העזר העירוני הגיע לאחר פיילוט מוצלח שנערך במספר שכונות בעיר החל מחודש אפריל 2019 – ולאחר שעלה הצורך להסדירו כחוק בשל תלונות וטענות שונות שעלו במהלך הפיילוט.

יש לציין כי מאז הותקנה התקנה עלו תלונות מצד תושבים על מפגעי רעש מצד עובדי אגף התברואה שמפנים את האשפה. תלונות כאלה התקבלו גם בשנה האחרונה הן בעיריית ירושלים והן במערכת "כל העיר". כך למשל, בחודש יולי האחרון התלוננו תושבי רחוב שטרן בקרית היובל כי פינוי האשפה מתבצע במוצאי שבת לאחר השעה 2:00 לפנות בוקר – דבר, שכאמור, אסור גם על פי חוק העזר העירוני. בתגובה לטענות ולפרסום – עיריית ירושלים התחייבה לעשות כל מאמץ לפנות את האשפה עד לשעה 1:00 לפנות בוקר – ומבדיקה שערך "כל העיר" עם התושבים שהתלוננו, עולה כי אכן בוצעו התאמות ופינוי האשפה אינו מתבצע יותר לאחר השעה 1:00 – דבר שאף הוא מפריע לשנת ולמנוחת התושבים – אך הוא סביר יותר.

על אף זאת, נראה כי המהלך ברחבי העיר, שהתחיל כפיילוט, נחל הצלחה והתרחב לשאר שכונות העיר כשמרבית התושבים מרוצים ממנו. הסיבות לשביעות הרצון היא שפינוי האשפה בשעות הלילה בסופי שבוע מאפשר להתחיל את השבוע ללא משאיות האשפה ברחובות הצרים בשכונות, דבר שהיה חוסם לעתים את הרחוב ויוצר פקקים עצומים. כמו כן, הדבר מונע את המראות של הררי אשפה שהיו נערמים באזורים מסוימים בעיר במהלך סופי השבוע ומאפשר פינוי חלק ומיטבי יותר – כך שמתבצע פינוי לפני כניסת השבת ובצאת השבת – ובכך לא מצטברת אשפה שנערמת גם סמוך למכולות.

 

 

ראש העיר משה ליאון, שיזם את מהפכת הפינוי במוצ"ש, נשמע לא אחת מדבר בשבחי חוק העזר העירוני ומסביר את חשיבותו העצומה לנראות העיר.


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיים

    אותה בעיה היתה במרכז הארץ,והעיריה טענה שזה חוק עזר.
    בית המשפט פסק שהחלטת העירייה לא חוקית וזה הפסיק.
    מי מרים את הכפפה לתבוע ?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר