משאית פינוי אשפה (צילום: עיריית ירושלים)
משאית פינוי אשפה (צילום: עיריית ירושלים)

מקומם ומנוגד לחוק: הסבל של תושבי קרית היובל – פינוי אשפה במוצ"ש אחרי השעה 2:00

דיירים ברחוב שטרן בקרית היובל טוענים כי מדי מוצ"ש האשפה ברחוב מפונה לאחר השעה 2:00 לפנות בוקר תוך הקמת רעש רב ובניגוד לחוק. "מה שמעניין את משה ליאון 'נפוליון' זה חזות פני העיר ולא בני האדם". העירייה בתגובה: "העירייה עושה ותעשה כל מאמץ למען התושבים כדי לפנות את האשפה עד השעה 1:00"

פורסם בתאריך: 4.7.22 20:09

תיקון לחוק העזר העירוני קובע כי שעת פינוי האשפה המאוחרת ביותר במוצ"ש הינה בשעה 1:00 לפנות בוקר. התיקון הזה, כך נדמה, אינו תקף על אזורים מסוימים בעיר, אחד מהם הוא רחוב שטרן בקרית היובל – שם מפנה עיריית ירושלים את האשפה מפחי הצפרדע אחרי השעה 2:00 לפנות בוקר. לא חריגה חד פעמית, אלא באופן קבוע ומתמשך מזה מספר שבועות. והתושבים? הם פנו אל עיריית ירושלים ופנו גם ישירות ללשכת ראש העיר – התשובות שקיבלו היו מתחמקות במקרה הטוב ואטומות במקרה הרע. האם זה היה קורה גם לתושבי רחביה, בית הכרם או לחילופין בשכונות החרדיות? התשובות בלשכת ראש העיר.

"כבר תקופה מאוד ארוכה שאי אפשר באמת לישון בין מוצ"ש לראשון", מספרת בשיחה עם "כל העיר" אחת מתושבות השכונה, אשר מייצגת קבוצה משמעותית של תושבים ברחוב. "החל מהשעה 2:00 לפנות בוקר עובר פה רכב פינוי אשפה ומפנה את פחי הצפרדע הגדולים תוך יצירת רעש חזק מאוד. הרחוב שלנו מאוד ארוך והרעש של פינוי המכלים חוזר על עצמו בצורה מתישה ובלתי נסבלת".

אותו תושבת מספרת כי "פניתי אל העירייה דרך טופס מקוון למחלקת איכות הסביבה של העירייה, אבל תשובה קיבלתי רק אחרי 3 פניות וגם התשובה הזו היתה מקוממת – אמרו לי בשיחת טלפון שכך הוחלט ושאם יש לי בעיה – שאפנה לראש העיר. לא התייאשתי ופניתי לראש העיר. כתבתי לו ש'המצב הזה לא ייתכן ושזה לא מכבד אותנו התושבים. כל השבוע אנחנו מתמודדים עם רעש ואבק של פינוי בינוי בכל מקום ואין לנו אפילו סוף שבוע לחדש כוחות'".

אל הפנייה לראש העיר משה ליאון צירפה התושבת גם את הוראות החוק, וציינה כי "לפי התיקון לחוקי עזר שהותקנו על ידי השרה לאיכות הסביבה מותר לפנות את האשפה עד השעה 1:00. אם מי שקובע את החוק לא שומר עליו, מה נשאר?".

עוד הוסיפה: "ירושלים זה לא רק בניינים ואבנים. בירושלים חיים בני אדם".

הפנייה, אם תהיתם, נענתה באדישות למצוקה שהפגינה התושבת בפנייתה, כשהשורה התחתונה היתה "בעקבות פנייתך תועבר הנחיה לעובדי התברואה לשמור על השקט המקסימלי".

שקט כמובן שלא היה גם בשבוע שלאחר מכן וגם לא בסוף השבוע האחרון. "נראה שאת ראש העיר בכלל לא מעניינים התושבים.

 

 

"מכתב התשובה שקיבלתי היה מרגיז ביותר", ממשיכה ואומרת אותה תושבת. "לא הייתה התחייבות לכבד את החוק, וגם לא מחשבה על תושבי רחוב שטרן. כמובן שגם אחרי התשובה המרגיזה – פינוי האשפה נמשך כאילו אנחנו לא קיימים. נראה שמה שמעניין את משה ליאון נפוליון זה חזות פני העיר ולא בני האדם".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים שומרת על החוק ומקיימת את ההוראות הנוגעות לשעות המותרות לפינוי אשפה, למעט חריגות נקודתיות הנובעות מאילוצים. תחילת פינוי האשפה במוצאי שבת מבוצע רק לאחר צאת השבת. בתקופה זו השבתות ארוכות ושעת יציאת השבת היא סביב השעה 20:30. העירייה עושה ותעשה כל מאמץ למען התושבים כדי לפנות את האשפה עד השעה 1:00".


מחפשים דירה בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יצחק

    אני תושה פסגת זאב מזרח גם אני מפנים את הזבל בשעה 2 בלילה בטענה שזה עושה פקקים והם מתחשבים בתושבים דברתי אתם והם אמרו לי שאין מה לעשות והם ישתדלו אבל עד אז הילדים יתעוררו בבהלה אני חושנ שצריך לעשות עצומה כמו שיש חוק העזר שאסור לעשות רעש גם להם אסור לעשות רעש

  2. אזרח מודאג

    מסקנה מתלונות תושבי הבירה : לא לחזור על טעויות העבר . לשלוח את מ. לאון לפח האשפה של ההיסטוריה . תבחרו ותהיו מרוצים מחביליו ,או ברקוביץ' ואפילו דן בירון …!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר