ענבל שירוני (משמאל עם כיוון השעון), הלל פרקש ומשה ליאון, רון יזרעאלי והאופנוע, משה אשכנזי וכרמל מצליח, עופר איובי (צילומים: פרטי, שרי הררי, ראובן קפוצ'ינסקי, רון ירקוני, טים נודלמן)
ענבל שירוני (משמאל עם כיוון השעון), הלל פרקש ומשה ליאון, רון יזרעאלי והאופנוע, משה אשכנזי וכרמל מצליח, עופר איובי (צילומים: פרטי, שרי הררי, ראובן קפוצ'ינסקי, רון ירקוני, טים נודלמן)

הקבלות של הלל פרקש, שיעור הבישול של אבי לוי והקאמבק של רון יזרעאלי

יועץ ראש העיר לענייני צעירים מציג קבלות של עשייה; המאסטר שף מבשל עם המפכ"ל ובכירי המשטרה; ותקליטן העבר התרסק עם האופנוע בהתחלה וחוגג מקום ראשון בסוף - 'ירושלמיז'

פורסם בתאריך: 11.4.22 10:21

נפתח עם לא אחר מיועץ ראש העיר לענייני צעירים הלל פרקש. אגב, הוא כן אחר מהלל פרקש שהכרתם כאושיית חיי לילה. לא, ברצינות, כבר אמרנו את זה – הנה, ממש פה למעלה – ונגיד את זה שוב: התואר הזה, יועץ ראש העיר לענייני צעירים, הוציא מהלל פרקש אחראיות שמעלה בדעתנו את ההכרזה שלו מתחילת התפקיד: "אני אחזיר לירושלים ולצעירים בירושלים עטרה ליושנה". אז שיהיה ברור, עם פרוץ האביב ותחילת עונת הבילויים, פרקש נדרש להציג בפני 'ירושלמיז' קבלות לאותה הבטחה.

"מה הבעיה, הבטחתי וקיימתי. הנה, מה אתה רוצה, ממש עוד מעט, ב-26 במאי, הבאתי פסטיבל ענק לירושלים, פסטיבל אלקטרוני עם דיג'יי הארדוויל, שיתקיים בגן סאקר. דאגתי גם שיום ירושלים לא יהיה ביום ראשון, אלא יהיה חמשוש, ושכל אותו סוף השבוע הזה יהיה במתכונת של לילה לבן, ובנוסף דאגתי גם שבגן העצמאות יהיו הופעות במשך כל יום הסטודנט, ושבכל מרכז העיר, כל העסקים שם, יהיו במחירים אטרקטיביים באותו לילה, או בסופשבוע הלבן, שהאנשים יוכלו לבלות להם כל הלילה. אני, רק אציין, רק הבאתי את הרעיונות האלו לראש העיר משה ליאון. אמרתי לו זה מה שצריך לעשות לצעירים הירושלמים. זה הקטע שלי בלהיות יועץ ראש העיר, הרעיונות".


הלל פרקש ומשה ליאון (צילום: שרי הררי)

הלל פרקש ומשה ליאון (צילום: שרי הררי)


והקטע של 'ירושלמיז' זה שיהיו קבלות לעניין, ושלא יעזבו ככה בקבלנות עוד ועוד צעירים משועממים את העיר. בוא, זרוק להם עוד כמה וכמה פיתיונות?
"עושים, עושים מלא דברים, אחי. ולא רק אני. יש גם את הח'ברה של חברת אריאל בראשות אורי מנחם, שעושים דברים נפלאים בארנה כמו למשל פסטיבל האביב שיתקיים בשבוע הקרוב, או האירועים באצטדיון טדי ופסטיבל חוצות היוצר; יש את חברת עדן, שמרימה בחזרה את מרכז העיר במיצגים שונים ברחובות. בכלל, בחיים לא היתה עשייה כזאת מצד ראש העיר והעירייה כלפי צעירי וצעירות העיר על מנת להחזיר עטרה ליושנה".

אם ככה, אז זה אתה לבד שעומד על הראש של ראש העיר בשביל כל הדברים האלה?
"בוא אני אעשה לך סדר. ובכן, יש קודם כל את הבוס הגדול, ראש העיר, שאומר בואו תעשו, תגידו מה אתם רוצים לעשות לצעירים ועושים. אחרי זה יש את אריאלה רג'ואן, הבוסית, ומתחתיה יש את יורם ברוורמן, שאחראי על אגף התרבות. איתו יש את שלמה לוי שאחראי על צעירים, ובמקביל יש כמובן את אמיר חכימיאן, שגדל כילד באומן 17 ועכשיו אחראי על קידום עסקים, ולא מפסיק לצאת במכרזים והטבות לפתיחת עסקים במרכז העיר ובתלפיות. ואז, ורק אז, מופיע לו הלל פרקש אחד קטן ומסכן, שבא ומשגע אותם כל היום בשביל לעשות דברים לצעירים".


אם כולם מתרגשים כשאתה מתקרב, אם הדברים שאתה אומר זוכים למחיאות כפיים רמות, אם בסוף אתה חייב להצטלם עם כולם למזכרת – אז כמובן שגם 'ירושלמיז' חייב לדעת מהעניין. על מי ומה מדובר? על נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג, שביקר השבוע לראשונה במוזיאון ידידי ישראל, התרגש מאוד, ואמר לנו לומר לכם את המילים המהדהדות הבאות האלו: "הסיפור של המדינה שלנו הוא סיפור מיוחד, סיפור של כל העדות, סיפור רב גוני, ומה שמאחד אותנו זה חזון משותף של שיבת ציון – העם היהודי שחוזר לציון והידידים שעזרו לעם שלנו לכל אורך ההיסטוריה, ידידים שמוזיאון ידידי ישראל מספר את הסיפור שלהם כמי שמאמינים בשיבת ציון".

ניר קמחי (מימין לשמאל), דניאל וואיצ'ק, ירון דהן, דוד מלכא, גאולה מלכה ומייקל אורן (צילום: שמעון יאיר כהן)

ניר קמחי (מימין לשמאל), דניאל וואיצ'ק, ירון דהן, דוד מלכא, גאולה מלכה ומייקל אורן (צילום: שמעון יאיר כהן)


רואים את התמונה הזו של משה אשכנזי, השחקן בחסד עליון והרקדן בחסדיה של המקצוענית שליוותה אותו ג'ניה ליבמן? אז הנה נצרף לכם כאן עכשיו את הפרטים הבאים: התמונה צולמה לפני ההדחה מ'רוקדים', כאשר אשכנזי הגיע למלון "בת שבע" בעיר הקודש כדי להתכונן לשידור החי, אותו בטח היה רוצה למחוק מיד מהלקסיקון בגלל אותה הדחה. מה שכן, הוא לא התבייש כלל וכלל לבקש מכרמל מצליח, מנכ"ל המלון, שיהיו לו שלל כיבודים ופינוקים שונים בחדר, כולל גם שתהיה לו השכמה מוקדמת במיוחד לקראת הפדיחה שכולנו ראינו אחר כך על המרקע.

משה אשכנזי וכרמל מצליח (צילום: פרטי)

משה אשכנזי וכרמל מצליח (צילום: פרטי)


רוצים לחזק את ידי המשטרה בימים מתוחים אלו? תקפצו 100 פעם. סתם, תקראו מה עשה בשבוע שעבר השף אבי לוי כשפגש בבית 'שלוה' בבית גן את מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי ופורום הניצבים של משטרת ישראל, ביניהם מפקדי המחוזות השונים, מפקד משמר הגבול ועוד כאלו מן קודקודים.

כן, שף אבי לוי, אליך?
״הפינאלה של הפורום היה שיעור בישול עם בוגרי שלוה שהעברתי ונהניתי ממנו מכל רגע. ותודה למשטרת ישראל בראשות המפכ"ל קובי שבתאי על השותפות והאחריות לדאגה לאנשים עם מוגבלויות וההיכרות איתם למען טיפול נכון ורגיש בכל אדם. וכמובן תודה לשלוה, גוף מבורך של צדיקים שזוהי זכות עבורי להגיע אליו ולתת למענו מכל הלב והנשמה״.

אבי לוי וקובי שבתאי (צילום: רון ירקוני)

אבי לוי וקובי שבתאי (צילום: רון ירקוני)


רוצים לחוות קצת מהעולם הגדול בלי לעזוב את ירושלים? אולי כדאי שתכירו את ענבל שירוני, הירושלמית ששינתה מאז תקופת הקורונה את האווירה הירושלמית האסלית הביתית, בחוויה יפנית אותנטית: סדנת בוטיק סושי יפני, שנערכת אצלכם בבית.

ענבל שירוני (צילום: פרטי)

ענבל שירוני (צילום: פרטי)

קוניצ'יווה (שלום ביפנית) לך, ענבל שירוני, שתפי בבקשה את קוראי 'ירושלמיז'.
"תשמע, מצאתי את הייעוד שלי בחיים. אני מתגלגלת עם מזוודה וצידנית אדומות עד הבית של הירושלמים, עם כל המצרכים האיכותיים והטריים וכמובן הציוד הנדרש להכנת סושי. וכך, במשך כשעה וחצי עד שעתיים לומדים ממני את רזי הכנת האורז, ואת טכניקת הגלגול עד לקבלת רולים מיוחדים וטעימים במיוחד. מספיק לי לראות את האושר על פניהם של המשתתפים בסדנא בעת חיתוך הרולים שהכינו בעצמם, על מנת להרגיש מסופקת וגאה בעשייתי, וכולם מודים לי ואומרים לי שהסדנא שלי היא באווירה יפנית חווייתית, כיפית ומלאת אנרגיות".


הפרלמנט של עופר איובי, יועצו הבכיר של ראש העיר, שמתכנס לו מדי שישי בצהריים במקומות שווים בעיר, ממשיך לעורר הדים ולייצר כותרות. מה קרה אתם בטח תוהים? הנה, קבלו.

שלום לך עופר איובי, הפרלמנט שלך מייצר לא רק חדשות אלא גם הרבה פיקנטריה, אולי נתחיל בזה שתאוורר לנו כמה כאלו?
"יש הרבה, אבל למדתי לחיות עם זה שצריך לשמור על הסודיות המתבקשת כשזה קורה. כך או כך, הפרלמנט מונה למעלה מ-100 חברים, מובילי דעת קהל בכל התחומים ומשפיענים, כאשר לכל מפגש מגיעים כ-60 חברים. מאז שהתחיל הפרלמנט התארחו בו מנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, מנכ״ל שערי צדק פרופ' עופר מרין, יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד, שר הכלכלה לשעבר אלי כהן, ועוד רבים וטובים. ביום שישי האחרון אירחנו את יו"ר רשות המיסים ערן יעקב, ביחד עם רמי לוי. אני כמובן אמשיך לארח את כל בכירי המשק, כדי לשמוע מהם סקירה על תחום עיסוקם ולהעלות בפניהם גם שאלות קשות וכמובן רעיונות".

עופר איובי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

עופר איובי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

כדאי עכשיו, באיזי כמובן, שתספר לנו גם על החדשות האחרונות מבית הפרלמנט?
"הסיבה שהקמתי את הפרלמנט היא לדאוג לדו שיח ישיר בין בעלי התפקידים הבכירים וצמרת המשק לבין הנציגים הירושלמים, שהם המנוע והלב של העיר. אירחנו, כאמור, את מנהל רשות המיסים, שיצא בכותרות האלו: 1. נלחם מלחמת חורמה בכסף השחור שמניע את ארגוני הפשע. 2. נהפוך את רשות המיסים לידידותית ודיגיטלית. 3. ההמתנה לנציג התקצרה ל-40 שניות לעומת זמן ארוך בעבר".

 


רון יזרעאלי, פעם אושיית חיי לילה ירושלמית ודיג'יי מבוקש, נטש את התחום לפני אי אלו שנים ובאחרונה הוא הופך יותר ויותר מזוהה עם תחום חדש – רכיבת אופנעי שטח. וכמו בחייו כאיש לילה, גם בתחביב החדש ניתן לקלוט שיזרעאלי הוא פטיש רציני – כולל שלל גביעים שזכה בהם, כשהאחרון שבהם, באליפות ישראל באדוונצ'ר, היה ממש בשבוע האחרון ביער ריחן שבשומרון, שם הוא קטף את המקום הראשון.

רון יזרעאלי (צילום: טים נודלמן)

רון יזרעאלי (צילום: טים נודלמן)

רון יזרעאלי, אחרי הרדיו פתחת וסגרת אולפן הקלטות ובית ספר לדיג'יי, עד שלפני 7 שנים פתחת לך עסק מצליח למנעולים בדרך חברון, לכן זה רק מתבקש שתסיר פה עכשיו את המנעול מהפה, ותספר לנו במה מדובר?
"אז ככה: סיימתי את המרוץ הראשון לעונת 2022 במקום הראשון ועם זמנים מצוינים, למרות שהתנפלתי על ההקפה הראשונה עם מכת גז שהעלתה אותי לקפיצה גבוהה ואז גבוהה מדי ואז רחוקה מדי, ממש לא מה שתכננתי. בכל מקרה, הצלחתי לשמוע את הוואו מהקהל שלשמאלי, כשנחתתי על קצה המסלול, כמעט עולה על סרט הסימון, מיד מתקן הצידה והאופנוע נכנס איתי לזיגזג מהיר ועצבני ולפני שהספקתי להגיב הוא זורק אותי ממנו, כשאני מסתובב עם הפנים נגד כיוון הנסיעה, כאילו שהאופנוע התעצבן עלי ורצה לחזור לפיטס. מיד רצו אלי ושאלו 'אתה בסדר?!', ואני עונה: 'זה מצולם. בבקשה שזה גם בווידאו'. אחר כך הרמתי את אופנוע ה-990 שלי ופירססתי בזריזות עד שתוך כמה דקות כבר עקפתי את שני הרוכבים שעקפו אותי כתוצאה מהנחיתה הזו. בהקפות הבאות יצאתי יותר מאופס ובכל הקפה גילחתי עוד חצי דקה ועוד כמה שניות ושוב-ושוב, עד שהפער ביני לבין השניים שהיו איתי בקטגוריה הלך וגדל, כשבהקפה האחרונה אני מרגיש שהחיבור שלי עם המכונה המדהימה הזו – הקטם 990 בת ה 10, הולך ומתחזק, עד כדי כך שהצלחתי להיות מהיר מכמה תותחים לא פראיירים בכלל ועל זה אני באמת שמח וגאה".

 

 

יש מישהו שאתה מקדיש להם את הניצחון האדרלניני הזה?
"כן. לכל המתחרים התותחים שהגיעו ונתנו את כל מה שהיה להם והכל בחיוך ופירגון אמיתי מהלב; לשני המשוגעים שייצרו לנו את הליגה הזו, גלעד קוריאט וטל עמיר; לחבר הכי טוב שלי דן רובין, שיחד אנחנו מגשימים חלומות מוטוריים; כמובן לצוות מוסך 'ביג בן מוטורס', שנותנים ל-990 שלי את היחס והטיפול שמגיע לו כמו גם לגיא תנעמי מ'אייפקס מוטור' על ההשלמות והאביזרים שתמיד יש לו בשבילי. אה, כן, וניפגש בסבב הבא". שבת שלום.


וכשיש מי שמפרגן לילדים באשר הם ילדים, גם 'ירושלמיז' נרתם ומפרגן. פירמת ראיית החשבון ליאון (ראש העיר בהווה, כן) אורליצקי ושות' ערכה בסוף השבוע ערב גאלה למען ילדי האפוטרופסות של עמותת "ילדים בסיכוי".

הערב נערך במרכז המבקרים Yvel – מותג תכשיטי היוקרה הבינלאומי, שהעניק חסות לאירוע, ובמסגרתו גויסו לא פחות מ-200,000 שקל למען הילדים.
את האירוע כיבדו בנוכחותם ראש עיריית העיר משה ליאון, יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי, הג'ודוקא שגיא מוקי, מנכ"ל האוצר לשעבר שי באבד, הדוגמנית שיר אלמליח ועוד רבים וטובים.

ואם תהיתם, עמותת "ילדים בסיכון" מסייעת לאלפי בוגרים, נוער וצעירים בסיכון נעדרי עורף משפחתי שהוצאו מבתיהם וחיים בפנימיות רווחה ובדירות בוגרים ברחבי הארץ, ועושה הכל כדי להעניק להם סיכוי אמיתי לשקם את נפשם העדינה ולרכוש כלים חיוניים שיאפשרו להם לצעוד לתוך עולם הבוגרים בראש מורם. שאפו.


ולסיום, קבלו את הסניף החדש של מפגש השייח, שנחנך ברוב הדר בארנה. הסניף החדש הוא בקונספט של טברנה יוונית, ובין המברכים את הבעלים שי נאור ניתן היה למצוא את ראש העיר ליאון, ראש אגף הספורט בעירייה איציק קורנפיין, יו"ר הגיחון אבי בלשניקוב ועוד. מה נגיד – בהצלחה.

חנוכת סניף מפגש השייח בארנה (צילום: באדיבות מפגש השייח)

חנוכת סניף מפגש השייח בארנה (צילום: באדיבות מפגש השייח)


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר