רמי לוי (למעלה מימין עם כיוון השעון), רועי זיו, רונן בנימין, רפי רביבו, ינון אסף, אריה ויסמן, אביעד עובדיה ויניר קדוש, נועם שנקר מסה, אסף שקד (באמצע מימין), אביבית דדון (צילומים: פרטי, משה כהן שריה דיאמנט-דמקה הפקות)
רמי לוי (למעלה מימין עם כיוון השעון), רועי זיו, רונן בנימין, רפי רביבו, ינון אסף, אריה ויסמן, אביעד עובדיה ויניר קדוש, נועם שנקר מסה, אסף שקד (באמצע מימין), אביבית דדון (צילומים: פרטי, משה כהן שריה דיאמנט-דמקה הפקות)

המעשה הטוב שלי – הירושלמים והירושלמיות מספרים על ההתנדבות שלהם

אלפי מנות, מזרנים, ערכות אבלות, ביקורי מורל ועוד ועוד - כך נראת ההתגייסות הירושלמית למאמץ המלחמתי. 'ירושלמיז' - ספיישל מלחמה, חלק א'

פורסם בתאריך: 19.10.23 22:01

שמעו, בשגרה אתם קוראים כאן, ב'ירושלמיז' את הסיפורים העסיסיים של המי-ומי, אבל השגרה עזבה אותנו באותה שבת ארורה של ה-7/10, ופינתה אותה לרוח התנדבותית שאין לה גבול, רק הרבה לב. אז הנה, הפעם לכבודם של המתנדבים והמתנדבות, קיבצנו כאן כמה סיפורים מרגשים על יוזמות שכל מטרתן היא לעשות טוב.

רמי לוי

מנכ"ל ובעלים רמי לוי שיווק השקמה

המעשה הטוב שלך? "תרמתי לכל הנופלים מכוחות הביטחון, לכל אחד מהשמות הללו הגיע לו הביתה ערכת אבלים, שכוללת את כל הצרכים של שבעה. זה כולל את כל הברכות, שתייה חמה, שתייה קרה, כל החד פעמי, עוגיות, הכול-הכול – כל מה שצריך לשבעה.
"דבר נוסף, חיילים מהצפון, מהדרום, כל כיתות הכוננות, כל החמ"לים, כל המפונים, כל מי שרק ביקש עזרה – כולם נשלחו לסניפים שלי ולקחו מוצרים בהיקף של למעלה ממיליון שקלים.

מה גרם לך לעשות זאת? "שכולם ידעו שכולנו אחים, שהאחדות שלנו חשובה יותר מהכל, שעם ישראל ערבים זה לזה".

מסר לסיום? "כוחנו באחדותנו. אם אנחנו נהיה מלוכדים, שום כוח בעולם לא יכול לשבור אותנו. עם ישראל חי".

רמי לוי (צילום: פרטי)

רמי לוי (צילום: פרטי)


רועי זיו

מייסד פרויקט רועי והחברים

המעשה הטוב שלך? "אני, בשיתוף עמותת חיינו, יוצאים למסע בין בתי הארחה והמלונות שמארחים את התושבים מעוטף עזה ושדרות".

מה גרם לך לעשות זאת? "חשבתי שיש המון יוזמות של אוכל וחבילות, ולכן אמרתי מה אני יכול לעשות? משהו מעבר, אז אני מחזק את הילדים וההורים".

מסר לסיום? "אנחנו קבוצה של חילונים דתיים חרדים שעובדים כתף לכתף במשך כל השנה לטפל בילדים חולי סרטן, וגם פה כולם נרתמו. בנוסף, מיום שני השבוע, 16.10, יצאנו למסע בכל רחבי הארץ, לכל מקום שמארח את תושבי העוטף והדרום. כל יום נגיע למקום אחר עם צוות ענק של מתנדבים, ואנחנו צריכים אתכם איתנו להיות חלק מהמסע. נותני שירות שרוצים להיות שותפים ולהחזיר חיבוק לתושבים ולילדים אנחנו צריכים אותכם איתנו: מתנפחים, דוכני יצירות, עובדי/ות סוציאלית, משחקי שש-בש ויצירות, ליצנים שמכינים בלוני צורות, מפעילי ילדים שיצטרפו לכוכבי הילדים מהטלוויזיה, וכל הפעלה שאתם חושבים שתתאים".
לתרומה וקבלת סעיף זיכוי תרומה סעיף 46:
תרומה מהארץ:
https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/92428
תרומה מחו"ל:
https://www.jgive.com/new/en/ils/donation-targets/92428

רועי זיו (צילום: שריה דיאמנט, דמקה בית הפקות)

רועי זיו (צילום: שריה דיאמנט, דמקה בית הפקות)


אביבית דדון

פעילה חברתית ויועצת לאנשי ציבור ופוליטיקאים

המעשה הטוב שלך? "בתוך שבוע גייסנו יחד עם שותפים טובים מיליוני דולרים לטובת ציוד לחימה חדיש לחיילים".

מה גרם לך לעשות זאת? "שברו לנו את הלב, אבל לא את הרוח, וכדי שננצח ובגדול ידעתי שחייבים להתגייס כולנו ולתת את התנאים והציוד הכי טוב לחיילים בחזית".

מסר לסיום? "צריך לזרוק לפח את הפילוג של השנתיים האחרונות, ולהבטיח עתיד טוב לעם ישראל. העתיד עכשיו לא נראה ורוד, אבל אני בטוחה שעוד יבואו ימים טובים עלינו".

אביבית דדון (צילום: שריה דיאמנט)

אביבית דדון (צילום: שריה דיאמנט)


אריה ויסמן

מנכ"ל משותף של קבוצת ויסמן ושמרת הזורע

המעשה הטוב שלך? "תרומת מזרנים לחיילים אשר משרתים ביחידות השונות, תחת הרציונל, כי לוחם שישן יותר טוב, נלחם יותר טוב. וכך, עם גמר כול מלאי המזרונים הגדול בחברתנו, יזמנו רכישת מזרונים לחיילים עם מפעל אשקלון פולימרים במחיר עלות, כולל מע"מ של 70 שקל, ודרך פוסט בפייסבוק התרמנו ביומיים כ-1.000 מזרונים, שאנחנו מפזרים ביחידות השונות במשאיות ועם מתנדבים ברכבים פרטיים. כמו כן אנו ממתינים לתרומות מארה"ב לכ-5.000 מזרונים נוספים".

מה גרם לך לעשות זאת? "חשבתי על מהירות התגובה שלנו עם תרומת מזרונים. כי כאשר מגייסים מאות לוחמים יש מוצר כזה שקשה להשיג".

מסר לסיום? "אנו נלחמים על חיינו ונעשה הכול עד לניצחון המוחלט של האויב הרצחני".

אריה ויסמן (צילום: משה כהן)

אריה ויסמן (צילום: משה כהן)


רונן בנימין

מנהל אשכול אגד ירושלים

המעשה הטוב שלך? "דאגנו למארזים לחיילים בודדים מחטיבה 51 של גולני שמתגוררים בירושלים".

מה גרם לך לעשות זאת? "המוטו שלנו בחברה – טוב שההגה בידיים של אגד, והחיים של כולנו בידיים של החיילים הגיבורים, ואין תחושה טובה מאשר לפזר חיזוקים ואהבת חינם".

מסר לסיום? "רק באחדותנו ננצח יחד".

רונן בנימין (צילום: פרטי)

רונן בנימין (צילום: פרטי)


 

 

ינון אסרף

מנכ"ל 'טנא בניה מתקדמת', קבלן בניה ושיפוצים

המעשה הטוב שלך? "לאור המצב, חברתי לחמ"ל בשכונת גילה עם מאור סוויסה היקר, וכן לקבוצות של אזרחים טובים, וכיוון שברשותי מספר רכבים מסחריים – אני והעובדים שלי נרתמנו לסייע בשינוע ציוד אישי, טקטי וכן ארוחות חמות בבסיסים ובשטחי כינוס לחיילים, וכן למשפחות הזקוקות לכך בכל רחבי הארץ".

מה גרם לך לעשות זאת? "כאזרח במדינת ישראל הרגשתי שחובתי לסייע באמצעים העומדים לרשותי, ובזכות אשתי היקרה, התושייה של מאור סוויסה היקר, ובעזרת העובדים שלי, אנו משתדלים למלא את המשימות הנדרשות ומרגישים שזוהי חובתנו בשעות אלו".

מסר לסיום? "אחדות ואהבת חינם תנצח: עם ישראל חי".

ינון אסרף (צילום: פרטי)

ינון אסרף (צילום: פרטי)


אביעד עובדיה

מנהל אירועים באולמי 'הדריה'

המעשה הטוב שלך? "לאור המצב התגייסתי ביחד עם עוד מספר חברים – יניב קדוש, יעקב גוטמן, מאור סוויסה, נתי ארגואני, אהרון חוטה, אורן לוי, אנדרי גרדינארו, הדר אוחיון, אורית יקונט – והחלטנו להקים חמ"ל המסייע לכל דורש: מחיילים שנמצאים בשטח, דרך משפחות שכולות, ועד למשפחות שפונו לבתי מלון וזקוקים להשלמות של ביגוד, מטרנות וכדומה".

מה גרם לך לעשות זאת? "כאזרחים במדינת ישראל לא יכולנו אני וחבריי לשבת ולא לנסות לסייע בכל עזרה, קטנה כגדולה, לכן הקמנו מיד את החמ"ל, וכל אחד מאיתנו מביא את מה שהוא הכי טוב בו – אחד בניהול, אחד בתפעול, אחד בגיוס תרומות, וכן הלאה, עד שיחד יצרנו סינרגיה מושלמת, כך שהחמ"ל מוציא כאלפיים חבילות מדי יום דרך מוקד ההזמנות, שגם אותו אנחנו מתפעלים במו עצמנו".

מסר לסיום? "מי שעוד לא הבין, אנחנו נלחמים מלחמת קיום, וזה הזמן להשאיר את כל המחלוקות בצד, ולסייע אחד לשני, כל אחד לפי כוחו ויכולתו. לעזור אם בתרומה של בגדים, בתרומה של כסף, או להגיע פיזית לחמ"ל ולסייע בכל מה שניתן. כמו כן מי שמעוניין לעזור לנו בתרומה כספית שנוכל להמשיך לרכוש מוצרים עבור החבילות שאנחנו מוציאים, מוזמן לעשות העברה לחשבון מספר 411294, סניף 012, הבינלאומי, יניר קדוש".

אביעד עובדיה ויניר קדוש (צילום: פרטי)

אביעד עובדיה ויניר קדוש (צילום: פרטי)


רפי רביבו

מבעלי מסעדת 'ג'קו סטריט'

המעשה הטוב שלך? "ביחד עם עוד מספר מסעדות התארגנו מהיום הראשון של המלחמה להוציא מהמטבח של 'ג'קו סטריט' אלפי מנות שמיועדות לחיילים בשטח. מדובר בחלוקה לפי בקשות שמגיעות אלינו למוקד, או ממשפחות שזקוקות לתמיכה וסיוע באוכל".

מה גרם לך לעשות זאת? "תשמע, בשעת מלחמה חייבים להתאחד וכוחו ועוצמתו של העם היהודי הוא באחדותנו, על כן הגעתי למסקנה ביחד עם כמה בעלי מסעדות שמייד אפרט מי הן, לאחד כוחות כדי לעזור במה שאנחנו יכולים במלחמה הזו. ובכן, המסעדות המשתתפות ביוזמה הן – 'לוצ'ינה', 'ופל פקטורי', 'סטיישן 9', 'ג'קו סטריט', וה'ג'וי', וכולנו מבשלים בימים אלה אוכל לחיילי צה"ל ולשאר כוחות הביטחון".

מסר לסיום? "עם ישראל חי. חי וקיים. אבל אנחנו במלחמת קיום ואני קורא לכל אחד לסייע ולתרום לפי יכולתו, כל אחד בתחומו הוא. רק ככה ננצח. מי שרוצה לעזור לנו במיזם הזה, מוזמן לתרום ב-https://www.give.org.il/campaign/jer-rest/?gid=2129.

רפי רביבו (צילום: פרטי)

רפי רביבו (צילום: פרטי)


אסף שקד

בעלי סוכנות פרסום ושיווק 'ספארקס דיגיטל'

המעשה הטוב שלך? "כבר ביום הראשון של הלחימה, הבנו שהמלחמה שלנו היא בהסברה העולמית, ולאור העובדה שמשרד ההסברה לא מתפקד כאן מהיום שהוקם, החלטנו לגייס את עצמנו למילואים באופן מידי. הכל, כמובן, בהתנדבות מלאה ותוך כדי גיוס כוח האדם המקצועי של כל משרד. בשורה התחתונה, חברנו מספר סוכנויות דיגיטל בישראל והתחלנו באופן עצמאי להוציא סרטוני הסברה בעברית ובאנגלית: אספנו חומרים מהרשתות החברתיות – הן מהצד הישראלי והן מהצד של החמאס, חשבנו על קריאייטיב, ערכנו את הסרטונים, הוספנו כתוביות והתחלנו להפיץ. ככל שחלפו הימים, כמות הסרטונים גדלה, והחלנו ליצור קשר עם מובילי דעת קהל בארץ ובעולם במטרה שיפרסמו את סרטוני ההסברה האלה. יחד יצאנו עם מעל 150 סרטונים כאלה, כולם בהתנדבות מלאה ובעזרת העובדים המקצועיים של המשרדים שנשארו לעבוד גם מעבר לשעות העבודה".

מה גרם לך לעשות זאת? "המדינה שלנו במלחמה, וכמו שיש מילואימניקים שחזרו מחו"ל והתגייסו למען המדינה, כך גם אנחנו עם היכולות המקצועיות שלנו צריכים לתרום למען המדינה. תשמע, צפינו מראש שמשרד ההסברה לא יעשה כלום, וישר יצאנו למשימה. אני שמח שככל שחלפו הימים, הצטרפו עוד מתנדבים למערך ההסברה".

מסר לסיום? "אנחנו נמצאים בימים לא קלים. זה הזמן של כולנו להיות מאוחדים למען המדינה שלנו. ההתגייסות של כולם זה הדבר הכי מרגש שיש. את המסקנות והאשמים נשאיר לאחר שננצח".

אסף שקד (צילום: פרטי)

אסף שקד (צילום: פרטי)


נועם שנקר מסה

מנכ״לית מתחם האירועים 'וולקאן'

המעשה הטוב שלך? "עזרה בניהול של כל המערך שמכין מנות לחיילים ומשפחות".

מה גרם לך לעשות זאת? "ביום ראשון שמענו שיש המון חיילים שגויסו למילואים, ושאוכלים בשטח מנות קרב, ופשוט בלי לחשוב איך וכמה החלטנו להירתם למסע האדיר הזה, שהגיע לממדים עצומים של 6,000 מנות חמות ומפנקות לכל רחבי הארץ, לחיילים ומשפחות. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם בית חב"ד בהר חומה, וכמו חב"ד בכל העולם אנו מרגישים שליחים של הרבי מליובאוויטש, לדאוג לכל יהודי בכל מקום ובכל זמן, ולכן זו התרומה שלנו בדרך לניצחון שהוא בעצם קירוב הגאולה".

מסר לסיום? "עם ישראל חי! ושנזכה להיות מאוחדים תמיד ולא רק בשעות קשות, זה השיעור שאנחנו לוקחים".

נועם שנקר מסה (צילום: פרטי)

נועם שנקר מסה (צילום: פרטי)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר