ועידת ישראל לרפואה בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)
ועידת ישראל לרפואה בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)

יום שלישי בבנייני האומה: ועידת ישראל לרפואה 2019

הוועידה השנתית ה-13 בהפקת "כל העיר" תאגד יחד את בכירי מערכת הבריאות בישראל, לשיחות ולדיונים על הנושאים הבוערים תחת הכותרת "360 מעלות של בריאות"

פורסם בתאריך: 8.8.19 13:00

ביום שלישי הקרוב, 13.8.19, תצא לדרך ועידת ישראל לרפואה 2019 – מדובר בכנס השנתי ה-13 במספר, שייערך במרכז הקונגרסים בנייני האומה.

הוועידה, תחת הכותרת "360 מעלות של בריאות", בהפקת "כל העיר", תעסוק בנושאים שבין רפואה לחברה, בשיתוף המרכזים הרפואיים: הדסה, שערי צדק ובהשתתפות קופות החולים מאוחדת, מכבי שירותי בריאות, שרותי בריאות כללית ולאומית שירותי בריאות, ההסתדרות הרפואית בישראל, חיל הרפואה והרשות לפיתוח ירושלים ומרכז הקונגרסים בנייני האומה.

הוועידה תיפתח בשעה 8:15 בבוקר, ויתקיימו בה שלושה מושבים, לצד 'שולחנות עגולים', הופעה של הסטנדאפיסט נדב אבקסיס והרצאת אורח של הסופר מאיר שלו.

את הוועידה תנחה אושרת קוטלר, והיא תחל בדברי פתיחה של עמוס שוקן, מו"ל הארץ ושל פרופ' חגי ציון, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל.

סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן יישא דברים בשעה 9:45 על "מהפך בתקציב קופות החולים, תמריצים לגיוס מבוטחים קשישים".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ועידת ישראל לרפואה בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)

ועידת ישראל לרפואה בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)


בשעה 10:00 יחל שולחן עגול בנושא "המעבר מטיפול בבית החולים לרפואה קהילתית ואשפוז בית" – מדובר באחד התחומים הבוערים, שבהם עוסקים אנשי הרפואה. בשנים האחרונות נשמעים עוד ועוד קולות שמדגישים את החשיבות בהשקעה ברפואה קהילתית חזקה ובאשפוז בית. האם זה המפתח לבריאות האנשים בעתיד? על רקע עומסים בחדרי המיון ובמחלקות – מקודמת הגישה שרופאי ורופאות המשפחה יכולים לעשות הרבה יותר למען המטופלים, על מנת למנוע הגעתם לבתי החולים.

השאלה היא היכן הכי נכון להשקיע את תקציבי הבריאות – האם בעוד מיטות אשפוז וצוותי רפואה בבתי החולים או הכיוון צריך להשתנות להשקעה ברפואת הקהילה ובמניעת תחלואה? יש שטוענים כי תוספת של מיטות אשפוז היא רפואת האתמול, ורפואת המחר היא הרפואה המונעת, כלומר העבודה של הרופאים והרופאות צריכה להיות על מניעת המחלות – מדובר בשינויי בדפוסי העבודה של רופאי המשפחה. לא מעט אנשי רפואה מקדמים את "אשפוז הבית", באופן שבו מטופלים ינוטרו ויטופלו בבתיהם בעלות נמוכה, מבלי שיסבלו ממכת הזיהומים בבתי החולים. כך שלמעשה ברפואת העתיד לא יהיה צורך במיטות אשפוז.

הפאנל בנושא זה יתקיים בהשתתפות משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות; פרופ" עופר מרין, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק; רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות; פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה; ד"ר איל צימליכמן, סמנכ"ל רפואה וחדשנות, המרכז הרפואי שיבא; פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל שרותי בריאות כללית; סיגל רגב רוזנברג, מנכ"לית מאוחדת; ניסים אלון, מנכ"ל לאומית שרותי בריאות; ורותי עמרני, סמנכ"ל ניאופארם ישראל.


ועידת ישראל לרפואה בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)

ועידת ישראל לרפואה בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)


בין השעות 11:00 עד 12:00 יתקיים מושב א', שיעסוק בשאלה: "האם טיפול בתאי גזע יכול לרפא כל מחלה?".

פרופ' תמיר בן חור מהדסה ידבר על "טיפול תאי במחלות המוח: מהמעבדה אל החולה"; חיים לייבוביץ, מנכ"ל בריינסטורם ידבר על "האם פריצת הדרך לטיפול במחלת ה- ALS תגיע מישראל?"; יעקב (יקי) ינאי, מנכ"ל ונשיא פלוריסטם יעסוק בנושא – "החזון לרפואה משקמת – כשתאי שיליה פוגשים טכנולוגיה; והרב דוד ברוך לאו שליט"א, הרב הראשי לישראל, נשיא בית הדין הרבני הגדול, ידבר על "טיפול בתאי גזע על פי ההלכה".

בסיום הפאנל תהיה הפסקת צהריים, ובשעה 13:00 – אתנחתא קומית עם הסטנדאפיסט נדב אבקסיס.

ב-13:45 ייצא לדרך מושב ב' – שולחן עגול בנושא "'מלכת כל המחלות' – מגמות במניעה ובאבחון מחלות ממאירות והטיפול בהן". הפאנל ייערך בהשתתפות פרופ' תמר פרץ, הדסה; ד"ר חגי לוין, בית הספר לבריאות הציבור, הדסה והאוניברסיטה העברית; ד"ר בולוס סלימאן, שערי צדק; פרופ' גבריאל איזביצקי, שערי צדק; ד"ר שרי ליברמן, שערי צדק; פרופ' דורית שחם, הדסה.

ב-14:15 יתקיים מושב ג' בנושא "חדשנות ברפואה – ד"ר הייטק". במסגרת המושב, ד"ר נבו מרגלית, מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה בשערי צדק, ידבר על "גידולי מוח שפירים, מה חדש ומה הלאה?"; ד"ר דודי מוסינזון, סמנכ"ל רפואה במאוחדת, ישוחח על "רפואה היברידית – מחזון למציאות"; גידי לשץ, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שרותי בריאות, ידבר על "חדשנות יישומית בארגונים גדולים"; ותא"ל ד"ר טריף בדר, קרפ"ר צה"ל, יעסוק בדבריו בנושא "רפואה צבאית, גשר בין עמים".

את הוועידה יחתום בשעה 15:15 הסופר מאיר שלו.

הוועידה, חשוב לציין, פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום אך הכניסה מותנית בהרשמה מראש.

להרשמה לוועידה: medicalcon.co.il או בטלפון 02-5315813.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר