ממוגרפיה (צילום: דוברות שערי צדק)
ממוגרפיה (צילום: דוברות שערי צדק)

מקדימים בדיקה למחלה

מערך דימות השד (ממוגרפיה) המתקדם שבשערי צדק מגדיל את הסיכוי לאבחון מוקדם של סרטן השד

פורסם בתאריך: 7.10.19 10:32

מערך דימות השד בשערי צדק הוא מהמתקדמים בישראל העושה שימוש בשיטות ובטכנולוגיות החדישות ביותר המאפשרות אבחון מוקדם, קביעת מדויקת יותר של דרגת הסיכון לחלות הסרטן השד.

מערך הדימות מציע בדיקות מקיפות לנשים בריאות, לנשים בסיכון גבוה ולנשים שחלו בסרטן שד. אחת מכל 8 נשים ישראליות צפויה לחלות בסרטן השד במהלך חייה. העלייה במודעות למחלה ובחשיבותן של הבדיקות השונות לגילוי מוקדם, מובילה לאבחון מקרים רבים בשלב מוקדם וכתוצאה מכך לשיפור משמעותי באחוזי הריפוי מהמחלה.

ד"ר שלום סטרנו, מנהל מכון דימות שד בשערי צדק מספר על השיטות והטכנולוגיות החדישות "ישנם שלושה מעגלי סיכון עיקריים, כאשר כל מטופלת מקבלת הדמיה לפי רמת הסיכון בו היא נמצאת. המעגלים הם נשים עם רקע משפחתי של סרטן שד; נשאיות של המוטציה בגן BRCA וכן נשים שחלו בעבר או שביופסיות שנעשו בעבר מעלות את הסיכון לחלות בסרטן שד בעתיד.

"נשים אלו עוברות בדיקות תקופתיות לעיתים קרובות יותר כולל בדיקת ממוגרפיה, אולטרסאונד וMRI . למכון בשערי צדק מגיעות נשים ממחוז ירושלים ובנוסף, נשים שאובחנו עם סרטן שד מכל רחבי הארץ ונשים רבות שמגיעות לייעוץ נוסף ולהשלמת בדיקות ממרפאות שונות בכל הארץ.

מטרת המכון היא להגיע לשיטה המדויקת ביותר לאבחון מוקדם ככל הניתן. היום, עם כניסת שיטות וטכנולוגיות חדשות קיימת האפשרות לקבוע באופן יותר סטטיסטי את דרגת הסיכון" מספר ד"ר סטרנו.

המכון לדימות שד בשערי צדק מספק שירותי ממוגרפיית סקר אבחנתית, לכ- 14 אלף מטופלות מדי שנה, רובן המכריע נשים שנמצאות בסיכון מוגבר לחלות בסרטן השד. ממוגרפיה הינה בדיקת רנטגן בטוחה ומהירה של השדיים אשר מטרתה לגלות את המחלה בשלב מוקדם, בו יש שינויים ממאירים התחלתיים בשד לפני שניתן להרגישו בבדיקת רופא ידנית.

בישראל כל אישה זכאית מגיל 50 עד 74 לסריקת ממוגרפיה אחת לשנתיים במסגרת ביטוח הבריאות הממלכתי. אם היא נמצאת בקבוצת סיכון לסרטן השד, או קיימות סיבות רפואיות אחרות, יומלץ על ביצוע ממוגרפיה גם בגיל צעיר ו/או מבוגר יותר, ולעתים קרובות יותר.

"חשוב להדגיש שגילוי מוקדם שאך שגילוי מוקדם של סרטן שד חשוב באוכלוסייה עם סיכון לחלות, בה מאובחנים גידולים יותר אגרסיביים" מסביר ד"ר סטרנו. " 70 אחוז מכלל המקרים של סרטן שד, נמצאים באוכלוסייה הרגילה ללא רקע משפחתי או סיכון ידוע. לכן, חשוב ביותר שכל אישה מגיל 50 ומעלה, תצטרף לתכנית הארצית לממוגרפיית סקר, לפי המלצות משרד הבריאות וקופות החולים ותיבדק באופן תדיר ושוטף. זה מציל חיים".

למכון הדמיית שד בשערי צדק, קיימים הסדרים עם כל קופות החולים. לקביעת תור אפשר לחייג למוקד ממוגרפיה בטל' 02-5645100.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר