ד"ר נעם שוסמן, ד"ר אדוארד קורטני (צילומים: אבי חיון, פרטי)
ד"ר נעם שוסמן, ד"ר אדוארד קוריטני (צילומים: אבי חיון, פרטי)

באמצע הטיול בצפון: רופאי הדסה הצילו את חייו של רופא אחר שהתמוטט

ד"ר אדוארד קוריטני מהצפון התמוטט לאחר קרע בבטן והיה בסכנת חיים - שני רופאי הדסה, שטיילו באזור, הוזעקו לבית החולים זיו, ניתחו אותו והעניקו לו את חייו במתנה: "האופטימיים ביותר נתנו לי חמישה אחוזים לחיות"

פורסם בתאריך: 23.10.19 11:48

מנתחים מבית החולים הדסה עין כרם הצילו את חייו של האורולוג ד"ר אדוארד קוריטני, בן ה-72 מבית החולים זיו בצפת, שהתמוטט לאחר קרע באאורטה הבטנית והיה בסכנת חיים. המקרה התרחש בחודש אפריל השנה כשהרופאים מהדסה טיילו באזור צפת – בעקבות התמוטטותו של האורולוג הוזעקו שני המנתחים לבית החולים זיו, שכאמור היו באזור, ביצעו בו ניתוח בהול והצילו את חייו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ד"ר נועם שוסמן, מומחה בכירורגיה כללית מהדסה עין כרם ואחד מהמנתחים מסביר כי "מאות ישראלים מתים מקרע באאורטה מידי שנה. אבי העורקים הבטני מספק דם למעי, לעמוד השדרה, לכליות, לאגן ולגפיים התחתונים. התוצאה של קרע היא דימום מסיבי. במידה ולא נערך אולטרסאונד מקדים, בדרך כלל לא ניתן לדעת שאותו אדם סובל מהתרחבות באבי העורקים שיכול להיקרע בכל רגע, פשוט מתמוטטים ומתים. אין לזה סימנים מקדימים כמו כאב מיוחד או תפקוד שונה בגוף. לאדוארד היה מזל שהתפנה לבית החולים והתמוטט שם ושזיהוי הבעיה היה מהיר".


המטופל - ד"ר אדוארד קוריטני (צילום: פרטי)

המטופל – ד"ר אדוארד קוריטני (צילום: פרטי)


ברגע זה התחיל מרוץ נגד הזמן במטרה להשאיר את ד"ר קוריטני בחיים, ולמצוא מנתח כירורג כלי דם שיכול לטפל בו. המנתחים מהדסה הוקפצו מידית לבית חולים זיו. "כשהגענו לבית החולים לחץ הדם של המטופל היה נמוך מאוד, הוא היה ממש בהכרה מעורפלת", מתארים המנתחים, "הכנסנו אתו מיד לחדר ניתוח ושם ראינו כמה חמור המצב, היה לו כבר 4 ליטר דם בחלל הבטן. אילתרנו במהירות טיפול מציל חיים עם הכלים שעמדו לרשותנו בבית החולים והצלחנו לשמחתנו לעצור את הדימום, זה היה רגע בו הבנו שהצלנו אותו, ויום למחרת העברנו אותו עם מסוק להדסה לניתוחים נוספים".

ד"ר קוריטני היה מורדם ומונשם במשך חודשיים וחצי, במהלכם טופל ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם. "נלחמו על החיים שלי", מתאר ד"ר קוריטני. "אני יודע שעשו הכל בטיפול נמרץ כדי שהדבר הכי חשוב יקרה, שאחיה. ואז ביום אחד המוח שלי התעורר. הלכתי לישון באפריל קמתי ביוני".


ד"ר נועם שוסמן, הדסה (צילום: אבי חיון)

ד"ר נועם שוסמן, הדסה (צילום: אבי חיון)


"האופטימיים ביותר נתנו לי חמישה אחוזים לחיות", הוא מחייך, "פסימיים אפילו לא אחוז אחד, אבל חזרתי לעבוד, חזרתי למשפחה שלי. אני כירורג במקצועי ואני יודע שכולם היו במקום הנכון בזמן הנכון, כמו בסרט. אני מודה למנתחים שלי ולצוות הרופאים והאחיות מהדסה שלא ויתרו עלי ובזכותם אני כאן".

"זה מרגש אותנו לראות את אדוארד חוזר לעצמו", מסכם ד"ר שוסמן, "זה מוכיח שיש מקרים בהם כנגד כל הסיכויים והסטטיסטיקות, עבודה טובה וידיים מיומנות מצילות חיים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר