צנתור לב בוצע באמצעות גלי קול בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)
הבוקר בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

לראשונה: צנתור לב בוצע באמצעות גלי קול בשערי צדק

הבוקר בוצע בירושלים צנתור לב באמצעות גלי קול לטיפול בהצטברות אבנית בעורקי הלב. מנהל יחידת הצנתורים בשערי צדק, ד"ר ירון אלמגור: "השיטה החדשה היא בשורה משמעותית למטופלים רבים, שעד כה נאלצו לעבור טיפולים וניתוחים מורכבים"

פורסם בתאריך: 8.12.19 15:13

הבוקר (ראשון) בוצע בשערי צדק הליך של צנתור לב באמצעות גלי קול לטיפול בהצטברות אבנית בעורקי הלב. בשערי צדק מציינים כי מדובר בהליך שבוצע לראשונה בארץ, ולמעשה הליך הצנתור החדש יאפשר טיפול במקרים מורכבים שעד כה הטיפול היחיד בהם היה ניתוח מעקפים.

את הצנתור החדש ביצע מנהל יחידת הצנתורים בשערי צדק, ד"ר ירון אלמגור, באמצעות מכשור מיוחד של חברת SHOCKWAVE במטופלת בת 66 עם הצטברות סידן. בשערי צדק מסבירים כי "במסגרת הצנתור החדש ממקמים בלון זעיר המלא בנוזל ובכדוריות זעירות בנקודה בה יש הצטברות של אבנית בתוך העורק. לאחר מיקום הבלון, מופעלים גלי קול היוצרים תנועה מהירה של הכדוריות שבאמצעותה נוצרים סדקים באבנית בתוך העורק. סדקים אלו מאפשרים הגמשה של קטע העורק המלא באבנית והכנסת סטנט באותו מקום מבלי לפגוע או לגרום נזק לעורק".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"עד כה לא ניתן היה לבצע צנתורים במקרים מורכבים של הצטברות אבנים בעורקי הלב", מוסיפים ואומרים בשערי צדק. "כיוון שכל התערבות הייתה גורמת לנזק או לקרע בעורק. בשל כך חולים הסובלים מהצטברות אבנית בעורקים נאלצו לעבור ניתוח מעקפים מורכב כדי להתגבר על הבעיה".


צנתור לב בוצע באמצעות גלי קול בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

שערי צדק, הבוקר (צילום: דוברות שערי צדק)


מנהל יחידת הצנתורים בשערי צדק ד"ר אלמגור מוסר כי "יחידת הצנתורים בשערי צדק היא מהחלוצות בארץ לאורך שנים בהכנסת שיטות טיפול מתקדמות. שיטת הצנתור החדשה שביצענו היום בשערי צדק היא בשורה משמעותית למטופלים רבים שעד כה נאלצו לעבור טיפולים וניתוחים מורכבים. השימוש בטכנולוגיה החדשה הוא נדבך נוסף מגוון הטיפולים המתקדמים במערך הלב בשערי צדק".

מנכ"ל שערי צדק, פרופ' עופר מרין: "בשערי צדק פועל מערך הלב מהמובילים בארץ הן ברמת הרפואה והן בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות במטרה להעניק למטופלים את הטיפול הטוב והמתקדם ביותר שיאפשר להם לחזור למסלול חיים תקין במהירות ובקלות".

מנהל מערך הלב בשערי צדק, פרופ' מיכאל גליקסון: "מערך הלב הרחב בשערי צדק הוא מהיחידים בארץ בהם ניתן מענה מקיף לכל מחלות הלב ברמה הגבוהה ביותר ובאמצעות הטכנולוגיות החדישות ביותר המאפשרות מתן מענה גם למקרים המורכבים ביותר באחוזי הצלחה גבוהים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר