ד"ר דויד רכטמן (צילום: דוברות הדסה)
ד"ר דויד רכטמן (צילום: דוברות הדסה)

עקרב קטלני עקץ בת ארבע וחצי – חייה ניצלו בהדסה הר הצופים

ילדה בת ארבע וחצי נעקצה על ידי עקרב צהוב - היא פונתה במצב קשה להדסה הר הצופים וחייה ניצלו. ד"ר דוד רכטמן וד"ר רבקה ברוקס קוראים לציבור: "פינוי מאוחר של נפגעי הכשות ועקיצות הוא מסכן חיים, יש להגיע לחדר מיון ללא עיכוב"

פורסם בתאריך: 4.5.20 18:26

עקרב קטלני עקץ ביישוב סמוך לירושלים ילדה בת ארבע וחצי, שפונתה במצב קשה להדסה הר הצופים. הילדה, יש לציין, הגיעה באיחור של מספר שעות ממועד העקיצה מה שהוביל להדרדרות במצבה. הרופאים והרופאות נאבקו על חייה. מדבר בעקרב צהוב שעקיצתו מסוכנת לאדם ועלולה לגרום אף למוות. העקרב נמנה עם העקרביים הארסיים בעולם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עקרב צהוב (צילום: Ester Inbar, ויקיפדיה)

עקרב צהוב (צילום: Ester Inbar, ויקיפדיה)


ד"ר דויד רכטמן, מנהל חדר מיון ילדים בהר הצופים מספר: "התקבלה אלינו לחדר המיון ילדה במצב קשה אחרי שנעקצה על ידי עקרב. הילדה הגיעה לקבלת עזרה רפואית באיחור של מספר שעות, לאחר שטופלה בביתה ברקיחה של תרופה טבעית – טיפול שכמובן לא צלח וסיכן את חייה. בהגעתה לחדר המיון זיהינו סמני הרעלה אופייניים: לחץ דם גבוה והיא התקשתה לנשום. בשל מצבה היה דיון רחב האם לטפל בה בנסיוב נוגד ארס או לתת לה טיפול תמיכתי ולהמשיך מעקב צמוד".

"הנסיוב הוא חומר בעל תופעות לוואי משמעותיות", מסביר ד"ר רכטמן, "ולפני שמבצעים בו שימוש יש לשקול את כל האפשרויות. אחרי לבטים הוחלט להמתין מעט עם מתן נוגד הארס תוך השגחה צמודה ולשמחתנו הטיפול התומך שניתן לה במיון ייצב את מצבה והיא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים להמשך טיפול והשגחה".

ד"ר רבקה ברוקס, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה הר הצופים, מציינת כי "הילדה הגיעה אלינו לאחר שמצבה יוצב בחדר המיון. במשך הלילה המשכנו לעקוב אחר המדדים שלה והיינו מוכנים למתן נסיוב בכל רגע בו נידרש, כי המצב בהחלט רגיש במקרים כאלו. לשמחתנו מצבה של הילדה המשיך להשתפר במהלך הלילה בעזרת טיפול תומך והיא לא נזקקה לטיפול בנסיוב ושוחררה לביתה אחרי יממה".

ד"ר רכטמן וד"ר ברוקס מסכמים: "חשוב שהורים ידעו, כל ניסיון לרקיחה ביתית לטיפול בהכשה או עקיצה עלול להסתיים באסון. הקיץ הגיע ואתו הנחשים והעקרבים שעקיצה שלהם עלולה להיות קטלנית וטיפול לא נכון או התמהמהות בקבלתו עלולה להסתיים במוות. גם היום בימי הקורונה אין לעכב טיפול במצבים רפואיים דחופים או להקל ראש בהם, פשוט תגיעו אלינו. פינוי מאוחר של נפגעי הכשות ועקיצות הוא מסכן חיים, יש להגיע לחדר מיון ללא עיכוב ולתת לצוות הרפואי לעשות את מה שהוא אמון עליו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממתי מאהל בדוואי נחשב לישוב ליד ירושלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר