(צילום: באדיבות דוברות הדסה)

לפני שנגרם נזק קבוע: מומחי הדסה חילצו שתל שאבד בחלל הפה

רופא השיניים "איבד" את השתל בפיה של מטופלת, שהובהלה להדסה - מומחי פה ולסת חילצו אותו בעזרת טכנולוגיית ניווט מתוחכמת

פורסם בתאריך: 1.2.21 14:19

כשטטיאנה טרכטמן הגיעה לטיפול שיניים שגרתי אצל רופא במרכז הארץ, היא לא האמינה שתסיים אותו בהליך בהול בבית החולים הדסה עין כרם. בזכות זריזות הרופאים בהדסה, ובזכות טכנולוגיה מתקדמת ביותר לניווט ממוחשב, היא עברה ניתוח מינימלי, ללא צורך בחתכים חיצוניים ולפני שנגרם לה נזק קבוע לפנים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


טרכטמן (59), תושבת ראשון לציון, מספרת: "התחלתי לעבור תהליך של שתלים כבר לפני מספר חודשים כהכנה לשיניים קבועות. הגעתי לרופא על מנת להחליף את אחד השתלים ובמהלך הטיפול הוא פתאום נפל לו לחלל הלסת. בניסיונות למצוא את השתל, ואפילו בצילומים שביצע, הוא לא הצליח למצוא אותו. אחרי התייעצויות שביצע החליטו להעביר אותי למרפאת פה ולסת בבית החולים הדסה עין כרם. ידעתי שהפרוצדורה תכלול ניתוח ומאוד פחדתי מצלקות בפנים. הייתי בהיסטריה. גם איבדו לי שתל בתוך הפנים וגם אאלץ לסבול מניתוח מורכב? לשמחתי, מהרגע שהגעתי לבית החולים מפלס הלחץ שלי התחיל לרדת. הרגשתי שאני מגיעה למקום בטוח ולסביבה מקצועית".


טטיאנה וצוות הדסה (צילום: המרכז הרפואי הדסה)

טטיאנה וצוות הדסה (צילום: המרכז הרפואי הדסה)


כשהגיעה לחדר המיון בבית החולים טטיאנה תיארה את המקרה והתלוננה על נפיחות, כאבים וקושי בנשימה ובליעה. בבדיקה קלינית ורנטגנית שבוצעה לה על ידי צוות כירורגיית פה פנים ולסתות, נראה כי השתל גרם לנפיחות, אדמומיות, חום וכאב ולהתפתחות דלקת חריפה בחלל הצווארי.

ד"ר רמי טביב, רופא בכיר במחלקה לכירורגיית פה פנים ולסתות: "בעקבות החדרת השתל בזווית לא נכונה, השתל יצא מגבולות העצם של הלסת התחתונה, "נפל" למעשה והגיע לאזור עמוק בחלל הצווארי התת-לסתי. המצב בהחלט מסוכן מכיוון שללא טיפול הנפיחות באזור הייתה עלולה להחמיר ולגרום לדחיקה של מבנים אנטומיים לכיוון נתיב האוויר, מה שיכול לגרום לחסימה בדרכי אוויר. החלטנו מיד לאשפז את טטיאנה על מנת שנוכל לנטר את מצבה ולהשגיח על נתיב האוויר פתוח בזמן שקיבלה טיפול אנטיביוטי להפחתת הדלקת, ובמקביל ביצענו הכנות לקראת ניתוח להוצאת השתל הדנטאלי".


השתל בחלל הפה (צילום: באדיבות דוברות הדסה)

השתל בחלל הפה (צילום: באדיבות דוברות הדסה)


ניתוח להוצאת שתל שנמצא עמוק בחללים של הצוואר, המתבצע בעזרת שיטות סטנדרטיות, מאופיין בסיכון יחסית מוגבר לפגוע במבנים אנטומיים ולהותיר צלקת לא אסתטית לאחר הניתוח. החלל הצווארי התת-לסתי הוא חלל קטן וצפוף שמכיל בין היתר את בלוטת הרוק, עצבים שמספקים תחושה וטעם, את העורק שמזין את הלשון ואת העצב שמספק עצבוב תנועתי ללשון. לכן, ניתוח להוצאת השתל היה עלול לגרום לסיבוכים שכוללים אובדן תחושה בלשון, דימום, נזק לבלוטת הרוק וחוסר יכולת להזיז את הלשון.

על מנת להתגבר על החסרונות של הניתוח בשיטות הסטנדרטיות, פותחה בשנים האחרונות טכנולוגיית ניווט ממוחשב (Navigation) מהפכנית שמאפשרת לכירורג לדעת במהלך הניתוח את המיקום המדויק של הגוף הזר ביחס לכלים של המנתח ולאנטומיה באזור המנותח.

פרופ' נרדי כספי, מנהל המחלקה לכירורגיית פה פנים ולסתות בהדסה עין כרם, היה אחד הרופאים החלוצים בעולם בפיתוח מערכות ניווט ניתוחיות, מה שאפשר למחלקתו להיות בין הראשונות בעולם שמכניסות טכנולוגיה זו לשימוש קליני. ד"ר טביב, בעזרתם של ד"ר פאדי שוקייר וד"ר מאריא נסאר מהמחלקה לכירורגיית פה פנים ולסתות, הצליחו למקם את השתל בעזרת המערכת ולהגיע אליו דרך חתך קטן בתוך הפה, ולכן הניתוח לא הותיר צלקת עורית לא אסתטית ולא גרם לפגיעה בעצבים וכלי הדם.

"המטופלת שוחררה לביתה יום אחרי הניתוח בריאה ושלמה", מסכם ד"ר טביב.

טטיאינה עצמה מסכמת: "זו הייתה חוויה מאוד מלחיצה. לא ידעתי שדבר כזה בכלל יכול לקרות, זה היה נשמע כמו סיפור בדיוני. מאוד פחדתי מניתוח בפנים, מצלקת, ומכך שהמיקום בו נמצא השתל מאוד סבוך ונמצא ליד המון עצבים. כשהסביר לי הצוות שיש בבית החולים את הטכנולוגיה לעשות לי את הפרוצדורה מתוך הפה בחתך קטן ובעזרת טכנולוגיה כל כך מתקדמת הייתי בעננים. אין לי מילים להודות לכל מי שטיפל בי, אני ממש מרגישה שהצילו לי את החיים ואת הנפש".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ארז

    הלכתי להסיר פיברומה קטנה בלשון אצל ד"ר רמי טביב בהדסה עין כרם, הוא פשוט התנהג אליי בזלזול וחתך לי חתיכה מהלשון בלי סיבה, הוריד לי קטע מהלשון, רק בשביל להוריד פיברומה קטנה, הלשון שלי תמיד תישאר עם צ'יפ חסר, אין לי רצף בלשון יותר והוא הוציא אותי מפרוצדורה אסטתית במצב גרוע יותר אסטתי בהרבה , וכל זה רק בגלל שהלכתי לרופא שמתנהג בצורה בזויה ומזלזלת. לא היה לו סבלנות להסיר בצורה מדויקת הוא פשוט הוריד עם רקמות לשון טובות רבות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר