בית החולים משגב לדך (צילום: Hovev)
בית החולים משגב לדך (צילום: Hovev)

חלק מהעובדים ומבוטחי מאוחדת מתנגדים: האם בית החולים משגב לדך יעבור לניהול פרטי?

הנהלת קופת חולים מאוחדת רוצה להעביר את ניהול בית החולים לחברה פרטית, אשר תיתן שירות לכלל תושבי העיר ללא קשר לקופת החולים לה הם שייכים. המתנגדים חוששים מפגיעה במבוטחי הקופה ומסגירת מחלקות שלמות, ואף פנו לשר הבריאות ולשר האוצר כדי שיעצרו את המהלך. מאוחדת: "אין לנו ספק שמבוטחינו ייהנו מהמהלך"

פורסם בתאריך: 4.1.22 19:37

האם משגב לדך יעבור מניהול של קופת חולים מאוחדת לחברה פרטית? ל"כל העיר" נודע כי הנהלת מאוחדת כבר הגיעה לסיכום בנושא עם חברת 'מדיקה', שתהיה זו שתנהל את בית החולים, כשהמהלך כולו צפוי לצאת לצאת לדרך ב-1.2.2022. אולם בקרב עובדי בית החולים ומבוטחי מאוחדת בירושלים ישנם מי שמתנגדים להסכם הניהול החדש, תוך שהם מביעים חשש כבד לפגיעה במבוטחי מאוחדת כמו גם פגיעה בעובדים בשל כך שמספר מחלקות בבית החולים עשויות להיסגר.

המתנגדים אף פנו באחרונה לשר הבריאות ניצן הורביץ, לשר האוצר אביגדור ליברמן וליו"ר ועדת הבריאות בכנסת, ח"כ עידית סילמן, כדי שיעצרו את המהלך.
בין השאר טוענים המתנגדים כי למעבר יש בית חולים ציבורי, אשר ממומן על ידי משרד הבריאות ומשרד האוצר, לידיים פרטיות ישנן השלכות משמעותיות על המבוטחים.

כך למשל, המתנגדים אומרים בשיחות עם "כל העיר" כי "החשש הכבד הוא שחלק מהמכונים יסגרו כי בעיני החברה הפרטית הם לא רווחים כגון מכון דיאליזה, מרפאת השיניים שלא תישאר במשגב לדך ועוד".

טענה נוספת שמעלים המתנגדים היא ש"כיום זימון התורים עבור מבוטחי מאוחדת הינו מהיר וקצר, ברגע שזימון התורים יפתח לכלל קופות החולים, הזימון למבוטחי מאוחדת כבר לא יהיה מהיר וקצר".

במכתב שנשלח לשרי הבריאות והאוצר מציינים המתנגדים כי "כל הרעיון של מאוחדת היה עד לעת עתה להעביר אליה מבוטחים חדשים, שהרעיון המרכזי היה שביה"ח משגב לדך יתן להם שירות מהיר ויעיל ללא פרק זמן המתנה ארוך, ותמיד הם מדגישים זאת בזמן מעבר בין הקופות (קפיטציה)… במידה וביה"ח יעבור לידיים פרטיות, יסגרו מספר מחלקות על מנת לפתוח מחלקות שהן רווחיות יותר, וידרשו בין היתר מטופלים מבוגרים לנסוע אל בתי החולים לקבל טיפול".
במכתב, המתנגדים מוסיפים ושואלים: "האם כל התיק הרפואי שלי יעבור לחברה החדשה שתנהל את משגב לדך? חייבת להיות פה שקיפות מצד כל מבוטחי מאוחדת ולהציף את הנושא הזה עבורנו".

לסיכום מבקשים המתנגדים, "אנא תעצרו את המהלך הזה ואל תאשרו אותו, על מנת שבית החולים ימשיך להיות בית חולים ציבורי ולא יעבור לידיים פרטיות, ויתן שירות מהיר ויעיל כמו שעשה 16 שנה".

 

 

מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: "המרכז הרפואי משגב לדך נשאר בבעלות מאוחדת, לרבות רוב העובדים בו. בימים אלה מתנהל מו"מ על ניהול המרכז הרפואי, במסגרתו יושקעו עשרות מליוני שקלים במטרה לשפר ולשדרג את השירותים הרפואיים הניתנים בו. מיותר לציין שהקופה מקפידה על שמירת זכויות מבוטחיה בכל הנוגע לסודיות רפואית ולא קיים כל חשש לכך. אין לנו ספק שמבוטחינו ייהנו מהמהלך, וממרכז רפואי חדשני ומתקדם שיסייע למאוחדת להמשיך ולהוביל את שירותי הבריאות בירושלים".

ממשרד הבריאות נמסר: "אל משרדי הבריאות והאוצר הגיעה פנייה מטעם מאוחדת על כוונה להעביר את פעילות בית החולים "משגב לדך" לחברת "מדיקה". הצוותים המקצועיים בוחנים בעת הזו את העסקה על כל היבטיה והשלכותיה. עם סיום הבדיקה יועברו ההמלצות למנכ"ל המשרד ולשר הבריאות, אולם עד כה טרם התקבלו החלטות בנידון".

ממשרד האוצר נמסר: "טרם גובשה עמדת המדינה לעניין בקשתה של קופת החולים מאוחדת. משרדי הממשלה ידונו בבקשה, בשים לב לחששות שהועלו במכתב ולשיקולים נוספים".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר