ההרס השבוע בהר הצופים (למעלה מימין עם כיוון השעון), המרכז הרפואי שערי צדק, הדסה הר הצופים (צילומים: דוברות הדסה, גוגל מפות, שערי צדק)
ההרס השבוע בהר הצופים (למעלה מימין עם כיוון השעון), המרכז הרפואי שערי צדק, הדסה הר הצופים (צילומים: דוברות הדסה, גוגל מפות, שערי צדק)

לאחר האלימות בהדסה הר הצופים: היום, חמישי, שביתה של הרופאים בבתי החולים ובקהילה

התאחדות הרופאים בישראל החליטה על השבתת פעילות בת 24 שעות בשל האלימות הגואה כנגד צוותים רפואים. במקביל, בשעה 9:00 - עצרת מחאה בהר הצופים; ב-9:30 עצרת הזדהות ומחאה בשערי צדק; מרפאות קופת חולים מאוחדת יושבתו בין השעה 12:00 ל-13:00

פורסם בתאריך: 19.5.22 08:24

אירוע האלימות הקשה והחמורה בהדסה הר הצופים, התרחש אמנם בתחילת השבוע, אבל ההשלכות שלו עדיין כאן. היום, חמישי (19.5), תתקיים שביתה כללית של הרופאים והרופאות בישראל, כשהטריגר הוא האירוע הקשה בהר הצופים וכאקט מחאה על חוסר הטיפול באלימות הגואה כנגד צוותים רפואים ברחבי ישראל.

ההשבתה תכלול את כל השירותים הרפואיים – בתי חולים כללים, גריאטרים ופסכיאטרים, קופות החולים, מרפאות החוץ  בקהילה וכו'. במהלך השביתה יעבדו הרופאים במתכונת שבת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בהודעת ההשבתה של הר"י (הסתדרות רופאי ישראל) נכתב: "למרות ניסיוננו להניע את המעסיקים ואת משרד הבריאות לפעול למיגור האלימות כנגד הרופאים וכנגד הצוותים הרפואיים במוסדות הרפואיים השונים ובמרפאות הקהילה, לא נעשה דבר".

עוד נכתב: "המעסיקים ומשרד הבריאות אינם עומדים בחובתם לדאוג לקיומה של סביבת עבודה הולמת ובטוחה לרופאים, ואינם נוקטים צעדים אופרטיביים כלשהם למניעת האלימות".

במקביל להשבתה – הבוקר, חמישי, יתקיימו עצרות מחאה בבתי החולים הדסה הר הצופים ושערי צדק. בשעה 9:00 תחל העצרת בהר הצופים בהשתתפות ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים ופרופ׳ ציון חגי, יו״ר ההסתדרות הרפואית, יחד עם ועדי העובדים והרופאים בבית החולים, שאומר: "דמם של הרופאים והרופאות לא יהיה להפקר, וככל שהממשלה לא תנקוט בצעדים מיידיים לא נהסס להחריף את הצעדים".

חצי שעה לאחר מכן, בשעה 9:30, תתקיים עצרת מחאה והזדהות של עובדי שערי צדק בכניסה לחדר המיון. משערי צדק נמסר: "לאור אירועי האלימות הקשים נגד צוותים רפואיים בכל בתי החולים בארץ עובדי שערי צדק אומרים די לאלימות. אנו מגנים כל אלימות מכל סוג, הצוותים בבתי החולים עובדים במסירות בהצלת חיים ולא ייתכן שיהיו חשופים לאלימות וסכנה מידי יום. זה הזמן לחזק ולתמוך בצוותים הרפואיים בכל הארץ ולשפר את בטחון הצוותים והמטופלים בכל מערכת הבריאות".

 

 

בקופת חולים מאוחדת מצטרפים גם למחאה, והיום, חמישי, יושבתו המרפאות של הקופה בין השעה 12:00 ל-13:00.

ממאוחדת נמסר כי "לאור מקרה האלימות הקשה שאירע בבית חולים הדסה כלפי הצוות הרפואי, מאוחדת תצטרף למחאת הצוותים הרפואיים ותשבית את פעילותה במרפאות. בשנת 2021 דווח על 322 אירועי אלימות נגד צוותי מאוחדת, ובפועל ככל הנראה מדובר על מספר גבוה יותר. לצערנו, רק ב-12 מתוך מקרים אלו, הוגשה תלונה במשטרה, זאת בשל העובדה שחלק ניכר מעובדי קופת החולים נותנים שירות בקרב הקהילה בה הם מתגוררים, וחוששים ממפגשים נוספים איתם מחוץ למרפאה, או בתוכה, שכן מדובר במבוטחים קבועים של המרפאה".

מנכ"לית מאוחדת סיגל רגב: "צוותי מערכת הבריאות עושים לילות כימים למען בריאות המטופלים, ולא נקל ראש בהתנהגות אלימה כלפיהם. מאוחדת תמשיך לדבוק במדיניות אפס סובלנות כלפי מקרי אלימות, ותפעל להבטיח את בטחונם האישי של הצוותים שלנו".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר