ד"ר דורון כבירי עם טליה בזק (בורוכוב) והתינוק החדש שלה (צילום: דוברות הדסה)
ד"ר דורון כבירי עם טליה בזק (בורוכוב) והתינוק החדש שלה (צילום: דוברות הדסה)

סגירת המעגל המרגשת בהדסה: הרופא שייילד את טליה – ממובילי מבצע להצלתה מסרטן לפני 15 שנים

בשנת 2008 נערך מבצע רחב היקף לאיתור מח עצם שיציל את חייה של טליה בורכוב בת ה-11, שאחד ממוביליו היה ד"ר דורון כבירי, אז סטאז'ר צעיר. השבוע, 15 שנה לאחר מכן, הוא זכה ליילד אותה ואף עין בחדר הלידה לא נשארה יבשה

פורסם בתאריך: 23.8.23 21:55

בגיל שנתיים אובחנה טליה בורוכוב עם סרטן מסוג לוקמיה. הפעוטה הקטנה טופלה בהדסה על ידי צוות מומחים במחלות סרטן בילדים, נלחמה יחד עם הרופאים, וניצחה את המחלה לשמחת הוריה המודאגים.

בגיל 9, לאחר שהחלה לסבול מתסמינים שונים ונלקחה על ידי הוריה לבדיקות, התגלה כי המחלה חזרה. הסרטן תקף באופן נדיר את השחלות ואת מח העצם בגופה, והרופאים קבעו כי טליה תזדקק להשתלת מח עצם שתציל את חייה.

מעט לאחר מכן, אי שם בשנת 2008, יצאה מדינת ישראל למבצע ארצי רחב היקף למציאת תורם מתאים לטליה. מערך נרחב של עמדות דגימה הוקם בכל עיר בארץ והמבצע יצא לדרך. אחד המתנדבים שביקשו לסייע היה דורון כבירי, אז סטאג׳ר צעיר לרפואה, שנבחר לרכז עמדת גיוס למאגר מח עצם אליה הגיעו רבים לתרום דגימה, וכמובן, היה בין ראשוני התורמים בעצמו למאגר. על מאמציו הגדולים במבצע להצלת טליה הוא זכה לתעודת הערכה.

טליה טופלה אז על ידי רופאי ואחי הדסה בפרוטוקול שכלל כימותרפיה וטיפולים שונים וההחלמה המיוחלת – ללא השתלת מח עצם – הגיעה לשמחת כולם.


ד"ר דורון כבירי עם טליה בזק (בורוכוב) והתינוק החדש שלה (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר דורון כבירי עם טליה בזק (בורוכוב) והתינוק החדש שלה (צילום: דוברות הדסה)


השנים עברו חלפו, הסטאז'ר כבירי הפך לרופא בכיר במחלקה לנשים ויולדות ומנהל מרפאת הריון בסיכון בהדסה, כשבשנה שעברה, 14 שנים לאחר אותו מבצע רחב היקף לאיתור תורם מח עצם לטליה בורוכוב, הגיעו למרפאתו בני הזוג בזק – טליה ואסף – כדי לקבל ליווי צמוד להריון בסיכון, זאת לאחר שחווה אובדן הריון.

"לפני שפגשנו את ד״ר כבירי עברתי לידה שקטה וזו היתה תקופה מטלטלת ולא פשוטה״, מספרת טליה. ״בהריון הבא הבנו שיש לנו התמודדויות משמעותיות לכל אורכו ושאני אצטרך ליווי של מומחה להריון בסיכון. כך הגענו דרך הרבה המלצות של משפחה וחברות לד״ר דורון כבירי בעין כרם. נאמר לנו שהוא רופא מצויין שמנוסה בליווי הריון עם אתגרים ומייד כשפנינו אליו הרגשנו שאנחנו בידיים ממש טובות״.

טליה, כמעט מיותר לציין, לא ידעה על המאמצים שעשה כבירי לסייע לה בילדותה, וכך גם ד"ר כבירי עצמו – ששם המשפחה של טליה מנישואיה לא היה לו מוכר. הוא קיבל את בני הזוג במרפאה, וכמובן ששמע ממנה אודות ההיסטוריה הרפואית המורכבת שלה, על החלמתה מסרטן, וטליה אף הוסיפה וסיפרה שנערך עבורה מבצע ארצי לאיתור תורם מתאים של מח עצם. אז פתאום התעורר ד"ר כבירי. הוא חשד שמדובר בילדה שלמענה התנדב שנים קודם לכן, אך לא אמר דבר כי לא היה בטוח בכך.

 

 

ד"ר כבירי מיהר לביתו ומצא בין חפציו את תעודת ההערכה שקיבל לאחר התנדבותו באותו מבצע. תעודה שעליה שמר במשך השנים שעברו מאז. ״פתאום הבנתי שלא סתם חשדתי שמדובר באותה ילדה שלמענה התגייסתי וגייסתי רבים אחרים", הוא מספר. "טליה של היום, היא טליה של אז. אותה ילדה מקסימה בת 11 שפעלתי רבות כדי לסייע למצוא לה תורם שיציל את חייה".

ד"ר כבירי החליט שלא לספר לטליה על הקשר המיוחד ביניהם. "העדפתי לחכות לאחרי הלידה, כדי לא להכביד עליה רגשית", הוא מסביר. "היא הייתה המטופלת שלי במרפאת הריון בסיכון בהדסה וליויתי אותה ואת אסף לאורך חודשי ההריון. שמרנו על ההריון שלה ברגישות רבה ועשינו הכל כדי לשמור על טליה ועל העובר בריאים".


ד"ר דורון כבירי עם טליה בזק (בורוכוב) והתינוק החדש שלה (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר דורון כבירי עם טליה בזק (בורוכוב) והתינוק החדש שלה (צילום: דוברות הדסה)


השבוע, בשעה טובה, ילדה טליה. ולאחר הלידה כבירי סיפר לטליה ולבני משפחתה על ההיסטוריה המשותפת שלהם. ״רק לאחר הלידה, כשהתאוששה בחדר במחלקת יולדות א׳, סיפרתי לה ולמשפחה שהייתי שותף במאמצים להציל את החיים שלה לפני 15 שנה וזו היתה הפתעה מרגשת לכולם. הם פשוט נדהמו מהמקריות המטורפת הזו ואמרו שזה מסביר את החיבור של טליה לרופא שליווה אותה כל הדרך".

ד"ר כבירי מוסיף: "אני חווה עם היולדות שלנו בהדסה רגעים משמעותיים בחייהן וזה תמיד מרגש, בכל לידה מחדש. אבל עם טליה ואסף יש מימד נוסף, מעבר להריון המוצלח וללידה הבריאה. הבן המתוק שלהם מסמל את העוצמה שלה, את ההתגברות וההחלמה ואת הנחישות לנצח את האתגרים שמולם ניצבו שניהם יחד עם האמא של טליה שהיא דמות להערצה. אני מלא הודיה על כך שזכיתי להיות חלק מהגשמת החלום שלהם להפוך למשפחה. זו זכות אמיתית. זו היתה סגירת מעגל מדהימה".

"ד"ר כבירי היה שם ברגעים לא פשוטים ותמיד ידענו שאני מטופלת על ידי רופא מקצועי ואחראי שנותן מעטפת מלאה וליווי צמוד", מסכמת טליה בהתרגשות. "בשנייה התחברתי אליו והוא היה הסמכות מבחינתי לכל דבר. היה מדהים לגלות שהוא היה חלק מהשרשרת האנושית שפעלה למעני בילדות. היום אנחנו יוצאים מהדסה כמשפחה ומודים לד״ר כבירי, לצוות המדהים בהדסה ולכל מי שסייע בדרך וליווה אותנו עד לרגע הכי חזק בחיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יהודי

    ישנם ב"ה מלאכים בדמות רופאים ובני אדם. ד"ר כבירי אחד מהם.
    איחולי שנה טובה והמשך הצלחה כבירה הן לד"ר כביר וכמובן גם לטליה לתינוק ומשפחתה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר