אופיר, דניאל והתינוקת ביחד עם פרופ' יוסי עזרא (צילום: דוברות הדסה)
אופיר, דניאל והתינוקת ביחד עם פרופ' יוסי עזרא (צילום: דוברות הדסה)

מרגש: אופיר פונתה מהדרום לשורש – המלווה של משפחתה מהמושב יילד אותה בהדסה

סגירת מעגל בהדסה: יממה לאחר השבת השחורה של ה-7/10, אופיר עזבה את ביתה בשדרות כשהיא בחודש ה-9 להריונה. היא נקלטה ביחד עם משפחתה באירוח של מושב שורש, שם הצמידו להם משפחה מלווה - משפחת עזרא. בשבוע שעבר, כשאופיר הגיעה ללדת בהדסה - פרופ' יוסי עזרא סייע לה גם בלידה

פורסם בתאריך: 14.11.23 13:25

עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' התפנתה אופיר רמות מביתה שבשדרות כשהיא בחודש ה-9 להריונה. היא ובן זוגה דניאל, ביחד עם הוריה, החליטו לאחר אירועי השבת השחורה של ה-7/10 שהם לא יכולים להישאר עוד יום אחד בשדרות.

את השבת השחורה ההיא הם לא ישכחו זמן רב, אם בכלל. הם מצאו את עצמם בממ"ד בבית הוריה של אופיר בשדרות, יחד עם שאר בני המשפחה המורחבת, בעוד אביה של אופיר שהה במקלט בבית הכנסת באותו זמן. אופיר ואחותה, שתיהן בהריון, לא חשו בטוב וכך גם סבתה של אופיר. הם היו ללא מים, חשמל או קליטת אינטרנט, המצב היה קשה מאוד.

ביום ראשון בבוקר, אחרי שבת קשה בממ"ד, מלאה באזעקות ובהתראות על חדירות מחבלים, הבינה המשפחה שהיא חייבת להתפנות כמה שיותר מהיר.

גם העזיבה של העיר לא היתה פשוטה. המשפחה עברה דרך חתחתים ארוכה ומסובכת שכללה אריזה חפוזה ואיסוף ציוד מן הבתים, כאשר בדרכים הם פגשו בתופת: "גילינו עיר הרוסה, פלוגות של חיילים ושוטרים עם נשקים דרוכים מסתובבים ברחובות, אירוע שרודף אירוע", מספרת אופיר. "חיפשנו ליווי ומצאנו את אחים לנשק, הם עזרו לנו לצאת מהעיר בשלום".

המשפחה התאחדה עם משפחת בעלה בישוב מרכז שפירא הסמוך לאשקלון, ואז התפנו לחשוב ולמצוא פתרון לאופיר, שהיתה מאוד קרובה לתאריך המשוער של הלידה.

כששמעו על האירוח בצימרים של מושב שורש, אשר הציעו לינה ואף ליווי של תושבי המקום, הם הבינו כי זה הפתרון עבורם, ועשו את דרכם לעבר מושב שורש.

בשורש, כאמור, החליטו להצמיד לכל משפחה מהדרום משפחה מלווה מהמושב, וכך פגשו אופיר ובני משפחתה את משפחת עזרא, בהם גם פרופ' יוסי עזרא, מנהל יחידת מיילדות וגניקולוגיה בהדסה עין כרם. פרופ' עזרא ליווה את הזוג בבדיקות בהדסה לקראת הלידה.

בשבוע שעבר, ביום שני לפנות בוקר ירדו המים של אופיר, והיא ודניאל הגיעו במהרה לבית החולים, ובשל מנח מאתגר של התינוקת הרופאים הכינו את אופיר ודניאל כי ייתכן ויהיה צורך בניתוח קיסרי. בערב, הצוות הרפואי פנה ללידת ואקום כניסיון אחרון לפני הניתוח הקיסרי, ופרופ' עזרא, שבדיוק סיים את הניתוחים שלו ובא לבדוק מה המצב של אופיר, נכנס לחדרה ועזר לצוות ליילד את אופיר בבטחה.

"שמחתי מאוד על השידוך שאשתי עשתה, ושהיתה לי ההזדמנות לעזור לאופיר ולדניאל המקסימים לאורך הדרך ובסוף, במקרה, גם לקחת חלק בלידה שלהם", מספר פרופ' עזרא.

 

 

"האמת, שהתפללתי כבר שהתינוקת תישאר עוד קצת בבטן שלי, שמענו על כל כך הרבה חברים ושכנים שלנו שנהרגו ושאלתי את עצמי – לאיזה מין עולם היא יוצאת?", משתפת אופיר. "היה מאוד מלחיץ לחשוב על לידה בסיטואציה כזאת, אבל כשהיא הגיעה – היא ריפאה אותי ונתנה לי תקווה. הרבה ימים הייתי בחרדה, אבל עכשיו אני צריכה להיאחז בחיים – במיוחד בשביל התינוקת שלי.

"פרופ' עזרא הוא מלאך, הוא ואשתו עטפו אותנו בחום וגרמו לנו להרגיש בבית. כל מי שאנחנו פוגשים – הם אנשים כל כך טובים שנותנים מעצמם עם המון אהבה. זה לא תמיד נעים להיות בצד המקבל, אבל כשהאחיות במחלקת יולדות בהדסה מציעות להביא לך בגדים מהבית שלהן, וכשהמתנדבים דואגים לך מסביב לשעון – אי אפשר שלא להתרגש".

אוקטובר 2023 – מספר שיא של לידות בירושלים

הלידה של אופיר רמות התקיימה אמנם בחודש נובמבר, אבל היא לידה אחת מיני רבות של נשים מפונות מיישובי קו העימות בדרום הארץ ובצפונה אשר שוהות בירושלים וסביבתה.

למעשה, בשל האלפים הרבים שפונו לירושלים (כיום מדובר על למעלה מ-15,000 איש ואישה), חודש אוקטובר 2023 היה החודש עם מספר הלידות הגבוה ביותר אי פעם בירושלים – 3,196 לידות בסך הכל (בכלל בתי החולים בעיר), שבהן נולדו 3,257 תינוקות (בין הלידות – שלישייה אחת ועשרות זוגות תאומים), והכל כאמור בחודש אחד.

במרכז הרפואי שערי צדק (כולל שלוחת ביקור חולים) נרשמו 1,823 לידות, שיא של כל הזמנים בחודש אחד, שבהן נולדו 1,856 תינוקות – 969 בנים ו-887 בנות.

במרכז הרפואי הדסה (בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים) נרשמו 1,373 לידות, שיא של כל הזמנים בחודש אחד, שבהן נולדו 1,401 תינוקות – 753 בנים, 669 בנות.

בשני המרכזים הרפואיים מדווחים כאמור על שיא לידות בחודש אחד. השיא הקודם בשערי צדק עמד על כ-1,600 לידות בחודש, ואילו בהדסה נרשם גידול של 11 אחוז במספר הלידות לעומת השיא הקודם – 1,237 לידות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר